@Zoya, @Frodo, @Catmint:
Aaaaa, super cliché, maar ik denk dat het vooral een kwestie is van gefocust blijven op je doelen. Bedenk waar je heen wil en handel daar naar door hard te blijven werken aan je skills en "ins" te blijven zoeken in de sector waarin je terecht wil komen (bijvoorbeeld op beurzen, via-via, etc). En vanuit daar bouw je je portfolio langzaam op, stapje voor stapje omhoog.
Oh, en het moeilijkste aspect: Push jezelf om 'brutaal' te zijn en stel jezelf actief voor bij nieuwe mensen die wellicht iets voor jou kunnen betekenen. Laat daarnaast ook de mensen in je directe omgeving weten dat je graag wil beginnen in een bepaalde industrie. De meeste mensen weten helemaal niet dat je heel graag iets wil of ergens goed in bent (of wil worden), dus je moet dat kenbaar maken. Wie weet kennen ze net iemand die op zoek is naar naar iemand die hetgeen kan doen wat jij graag wil, vragen ze je mee naar een beurs, geven ze je hun business-kaartje etc. En wanneer je dan een klein kansje ziet, duik je daar volledig op en werk je keihard om op te vallen. Assertief zijn en jezelf laten zien is soms het moeilijkst, maar wel super belangrijk denk ik.
Het heeft bij mij ook enkele jaren van hard werken en mezelf bewijzen gekost, maar ik ben nog nooit zo gelukkig geweest met mijn werk, so it's fucking worth it! <3
[ bericht aangepast op 16 juni 2025 - 16:17 ]
hodie mecum eris in paradiso