• Welkom bij Story of the Year 2025!

Altijd al een boek willen schrijven? Dat kan! Story of the Year helpt je daarmee. Elk jaar heb je keus uit verschillende genres of thema's en kan je leuke Quizlet-prijzen winnen. Dit jaar heb je de keuze tussen twee thema's. En dat niet alleen! Ook dit jaar is er de categorie Fanfiction of the Year! (Naar het idee van Ringwraith.)
    Waar wacht je nog op? Werk een idee bij het bijbehorende thema uit en schrijf je in! Je mag voor FOTY of voor SOTY inschrijven.

Waar vind ik de regels?
    De regels kan je vinden onder het kopje regels in de story Story of the Year 2025.
    Let op! Voor Story of the Year gelden iets andere regels dan voor Fanfiction of the Year.

Waar kan ik terecht met vragen?
    Kijk eerst eens onder de F.A.Q. of je vraag nog niet eerder is gesteld. Is je vraag hiermee nog niet beantwoord contacteer dan Ledecky of een andere mod.
    Gelieve maar één persoon te contacteren met je vraag. Indien je geen antwoord binnen de drie dagen hebt, is het toegestaan om een nieuw bericht te sturen naar dezelfde of een andere persoon.

Waar vind ik de winnaar van afgelopen jaren terug?
    Vorig jaar ging de overwinning naar Halbrand. Alle winnaars vind je in het archief.

Wat valt er te winnen tijdens deze wedstrijd?
    Hoofdprijs
    • De winnaars krijgen 150 credits ter beloning van hun harde werk.
    • De winnaars hun story krijgt de titel 'Story van het Jaar' of de titel 'Fanfiction van het jaar'.
    • De winnaars mogen een nieuw thema kiezen voor de volgende editie.

Troostprijs
    • Om jullie extra te motiveren wordt je story in de spotlight geplaatst bij het behalen van 20.000 – 40.000 woorden.
    • Daarnaast wordt de schrijver/schrijfster met het meest geschreven woorden per maand beloond met een kleine attentie.
    • Iedere deelnemer die zijn story op tijd weet af te ronden, zal 50 credits krijgen.

Hoe ziet mijn inzending er uit?
    - (Boekcover)
    - Korte samenvatting
    - Thema
    - SOTY of FOTY
    - Link naar geactiveerde story
    Voorbeeld:
    Catch me if you can is een verhaal geschreven door Square

Marit is niet het type dat goed stil kan blijven zitten als er iets aan de hand is. Wanneer haar beste vriendin plotseling verdwijnt, grijpt ze iedere kans die ze krijgt om zich nuttig te maken met beide handen aan. Het is een beetje ongelukkig dat deze kans toevallig de vorm heeft van een wilde reis kriskras door Nederland en Duitsland in het gezelschap van een jongen die ze nauwelijks kent, maar ze is niet kieskeurig. Toch begint ze weer aan de wijsheid van haar eigen beslissingen te twijfelen zodra het lijkt alsof de Maltesers opraken - de heksen en demonen die ze tegenkomt dragen er daarna alleen nog maar toe bij dat ze zich steeds vaker afvraagt waar ze in vredesnaam aan is begonnen. Fantasyfilms zijn opeens een stuk minder betoverend als je er midden in zit.

Genre: Fantasy

Lees meer

OPOTY
    Thema Murder mystery
    Caverna met Wakkereiland
    [0/0 (0 woorden geschreven)]

Thema Season of the witch
    RSK met Hoogtij
    [0/6662 (6662 woorden geschreven)]
    Ringwraith met Het dorp zonder herinneringen
    [0/1372 (1372 woorden geschreven)]
    ProngsPotter met Not your Juliet
    FOTY
    Thema Murder mystery

Thema Season of the witch
    KlaarMetDezeUse met The Height of Dishonour
    [0/6894 (6894 woorden geschreven)]
    Phlegethon met Einai ola sta chartia

Meer info over de thema's vinden jullie hier!

Wat betekenen de cijfers onder mijn aanmelding?
    Het eerste getal: het aantal woorden dat er in totaal bij de op een na laatste telling was geschreven.
    Het tweede getal: het aantal woorden dat er in totaal bij de laatste telling was geschreven.
    Tussen haakjes het aantal woorden dat er dus in de afgelopen maand is geschreven. Daaruit maken wij op wie de spot heeft verdiend.

Elke eerste dag van de maand wordt er een telling gehouden.

Let op: Om de wedstrijd ordelijk te houden worden lege stories twee weken na aanmelding van de lijst geschrapt wegens inactiviteit. Het is mogelijk om je story weer in te dienen als deze weer

[ bericht aangepast op 6 maart 2025 - 23:05 ]

[ bericht aangepast door een moderator op 7 maart 2025 - 13:32 ]

How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

Zoals in de FAQ staat, is het niet toegestaan om een oud verhaal te herschrijven. Stel dat je ooit een idee had voor een story en je hebt dit online gezet op Q zonder hoofdstukken (dus een lege story), kan je dit uiteraard hergebruiken. Als je stukken uit oude hoofdstukken neemt die nooit online hebben gestaan ... zoiets kunnen we onmogelijk controleren.
    Het gaat er vooral om dat je nieuwe inhoud schrijft. Het zou immers niet eerlijk zijn tegenover andere kandidaten, die helemaal van nul moeten beginnen, als er ook herwerkte verhalen in mogen zitten.

Ik hoop dat het zo duidelijk is?

Even the smallest can change the course of the future

@Frodo: Yep, duidelijk, thanks!

mortui vivos docent

De beginpost is aangepast en de telling voor de maand februari (en januari) is gebeurd!

Het ging vrij gelijk op tussen Marthe en Leah, maar uiteindelijk is het Leah die de eerste spotlight van SOTY 2025 van ons cadeau krijgt. Zij heeft reeds 6894 woorden geschreven aan haar story! Proficiat. *O*

How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

Proficiat Leah!

help

RSK schreef:
    Proficiat Leah!

Dankje! Jij ook proficiat! Doet me eraan denken dat ik nodig eens moet beginnen aan je verhaal, eer ik te ver achterophink. Will try to do it today (or alternatively download them for Sunday on my flight).

(trouwens, @mods, zag net dat er in de beginpost "murder mistery" staat ipv "murder mystery", wilde daar even op wijzen (: )

[ bericht aangepast op 7 maart 2025 - 11:53 ]

Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

KlaarMetDezeUse schreef:
    (...)

Dankje! Jij ook proficiat! Doet me eraan denken dat ik nodig eens moet beginnen aan je verhaal, eer ik te ver achterophink. Will try to do it today (or alternatively download them for Sunday on my flight).

(trouwens, @mods, zag net dat er in de beginpost "murder mistery" staat ipv "murder mystery", wilde daar even op wijzen (: )

Haha, no pressure in any case

help

Dus ehhh ... ik doe ook graag nog mee (:

G R I J S

In de mysterieuze wereld van Turian bezit iedereen magie, zichtbaar in de kleur van hun ogen. Iedereen, behalve Rhune. Haar ogen blijven grijs.
    Tegen alle verwachtingen in wordt Rhune toch toegelaten tot de meest prestigieuze magieschool in heel het land: de Universiteit van Baaiwater.
    Met een bang hartje start Rhune aan het schooljaar, met één belangrijke reden. Dit zou wel eens haar laatste kans kunnen zijn om te ontdekken wat er met haar magie gebeurd is … en of ze die ooit zal kunnen controleren.

Link naar de story: klik!

✼ Deelname aan SOTY 2025 - Thema Season of the Witch
    ✼ Start op 20/03/2025
    ✼ © Frodo/Bes Ceyssens

[ bericht aangepast op 17 maart 2025 - 16:51 ]

Even the smallest can change the course of the future

EEEEPP ik kom team Murder Mystery versterken c:

Cold as Death

In the city of Shorewood, a secret never comes alone. Pull on one strand and find that buried right beneath your feet, a whole minefield is waiting to explode.
          Young nobleman Marlow Regan, desperate for a bigger purpose in life than dressing up for court parties, eagerly collects intel on high society’s dealings for the Circle, the city’s intelligence agency. But when his confidant is found murdered in a dark alley with no sign of a suspect, it all falls away. The question is… who would dare to take on the Circle?
          When the head spymaster asks Marlow to keep his eyes open, he jumps at the opportunity to investigate. And although he is quick to follow leads and connect clues, he has yet to learn some roles cannot be played by the same person, and a nobleman’s life isn’t meant to include break-ins, negotiations with criminals, and witnessed murders.
          As the mysteries keep piling up and the list of suspects keeps changing, Marlow had better be quick to dismantle all those deadly secrets. Because if he doesn’t… all that digging might just end in an early grave.

❅ SOTY 2025
    ❅ Thema Murder Mystery
    ❅ © Renna/Loïs Zane
    ❅ Link: Cold as Death

Dramatic

@ Renna I really love the cover for the story! Made it yourself?

Don't walk. Run, you sheep, run.

Radinov schreef:
    @ Renna I really love the cover for the story! Made it yourself?

Awwwhh thank youuu! I did haha, met behulp van wat YouTube tutorials de guy in de achtergrond gezet en de tekst gemaakt (:

Dramatic

Renna schreef:
    EEEEPP ik kom team Murder Mystery versterken c:

Cold as Death

In the city of Shorewood, a secret never comes alone. Pull on one strand and find that buried right beneath your feet, a whole minefield is waiting to explode.
          Young nobleman Marlow Regan, desperate for a bigger purpose in life than dressing up for court parties, eagerly collects intel on high society’s dealings for the Circle, the city’s intelligence agency. But when his confidant is found murdered in a dark alley with no sign of a suspect, it all falls away. The question is… who would dare to take on the Circle?
          When the head spymaster asks Marlow to keep his eyes open, he jumps at the opportunity to investigate. And although he is quick to follow leads and connect clues, he has yet to learn some roles cannot be played by the same person, and a nobleman’s life isn’t meant to include break-ins, negotiations with criminals, and witnessed murders.
          As the mysteries keep piling up and the list of suspects keeps changing, Marlow had better be quick to dismantle all those deadly secrets. Because if he doesn’t… all that digging might just end in an early grave.

❅ SOTY 2025
    ❅ Thema Murder Mystery
    ❅ © Renna/Loïs Zane
    ❅ Link: Cold as Death

Deed me echt hier aan denken haha :Y)

Take it slow babe, I'm having too much fun with this xoxo.

Renna schreef:
    (...)
    Awwwhh thank youuu! I did haha, met behulp van wat YouTube tutorials de guy in de achtergrond gezet en de tekst gemaakt (:

Hoe lang ben je ermee bezig geweest? En maak je vaker eigen covers? Haha. Ziet er echt gaaf uit! Your hard work paid off, haha.

Don't walk. Run, you sheep, run.

@SPECS: now THAT'S a compliment :o Thanks!

Radinov schreef:
    (...)
    Hoe lang ben je ermee bezig geweest? En maak je vaker eigen covers? Haha. Ziet er echt gaaf uit! Your hard work paid off, haha.

Uhmmm ik wil zeggen een middagje maar het was volgens mij meer een dag 😂 Heb er niet echt ervaring mee tbh, niet met iets wat er daadwerkelijk zo goed uitziet als deze hahahahah. Vroeger wel wat manips gemaakt op een forum voor profielfoto's en onderschriften, dus daar komen mijn skills vandaan. En dan met deze tutorial erbij voor de tekst. Paar uurtjes prutsen et voilà!

Dramatic