• Welkom bij Story of the Year 2025!

Altijd al een boek willen schrijven? Dat kan! Story of the Year helpt je daarmee. Elk jaar heb je keus uit verschillende genres of thema's en kan je leuke Quizlet-prijzen winnen. Dit jaar heb je de keuze tussen twee thema's. En dat niet alleen! Ook dit jaar is er de categorie Fanfiction of the Year! (Naar het idee van Ringwraith.)
    Waar wacht je nog op? Werk een idee bij het bijbehorende thema uit en schrijf je in! Je mag voor FOTY of voor SOTY inschrijven.

Waar vind ik de regels?
    De regels kan je vinden onder het kopje regels in de story Story of the Year 2025.
    Let op! Voor Story of the Year gelden iets andere regels dan voor Fanfiction of the Year.

Waar kan ik terecht met vragen?
    Kijk eerst eens onder de F.A.Q. of je vraag nog niet eerder is gesteld. Is je vraag hiermee nog niet beantwoord contacteer dan Ledecky of een andere mod.
    Gelieve maar één persoon te contacteren met je vraag. Indien je geen antwoord binnen de drie dagen hebt, is het toegestaan om een nieuw bericht te sturen naar dezelfde of een andere persoon.

Waar vind ik de winnaar van afgelopen jaren terug?
    Vorig jaar ging de overwinning naar Halbrand. Alle winnaars vind je in het archief.

Wat valt er te winnen tijdens deze wedstrijd?
    Hoofdprijs
    • De winnaars krijgen 150 credits ter beloning van hun harde werk.
    • De winnaars hun story krijgt de titel 'Story van het Jaar' of de titel 'Fanfiction van het jaar'.
    • De winnaars mogen een nieuw thema kiezen voor de volgende editie.

Troostprijs
    • Om jullie extra te motiveren wordt je story in de spotlight geplaatst bij het behalen van 20.000 – 40.000 woorden.
    • Daarnaast wordt de schrijver/schrijfster met het meest geschreven woorden per maand beloond met een kleine attentie.
    • Iedere deelnemer die zijn story op tijd weet af te ronden, zal 50 credits krijgen.

Hoe ziet mijn inzending er uit?
    - (Boekcover)
    - Korte samenvatting
    - Thema
    - SOTY of FOTY
    - Link naar geactiveerde story
    Voorbeeld:
    Catch me if you can is een verhaal geschreven door Square

Marit is niet het type dat goed stil kan blijven zitten als er iets aan de hand is. Wanneer haar beste vriendin plotseling verdwijnt, grijpt ze iedere kans die ze krijgt om zich nuttig te maken met beide handen aan. Het is een beetje ongelukkig dat deze kans toevallig de vorm heeft van een wilde reis kriskras door Nederland en Duitsland in het gezelschap van een jongen die ze nauwelijks kent, maar ze is niet kieskeurig. Toch begint ze weer aan de wijsheid van haar eigen beslissingen te twijfelen zodra het lijkt alsof de Maltesers opraken - de heksen en demonen die ze tegenkomt dragen er daarna alleen nog maar toe bij dat ze zich steeds vaker afvraagt waar ze in vredesnaam aan is begonnen. Fantasyfilms zijn opeens een stuk minder betoverend als je er midden in zit.

Genre: Fantasy

Lees meer

OPOTY
    Thema Murder mistery

Thema Season of the witch
    FOTY
    Thema Murder mistery

Thema Season of the witch

Meer info over de thema's vinden jullie hier!

Wat betekenen de cijfers onder mijn aanmelding?
    Het eerste getal: het aantal woorden dat er in totaal bij de op een na laatste telling was geschreven.
    Het tweede getal: het aantal woorden dat er in totaal bij de laatste telling was geschreven.
    Tussen haakjes het aantal woorden dat er dus in de afgelopen maand is geschreven. Daaruit maken wij op wie de spot heeft verdiend.

Elke eerste dag van de maand wordt er een telling gehouden.

Let op: Om de wedstrijd ordelijk te houden worden lege stories twee weken na aanmelding van de lijst geschrapt wegens inactiviteit. Het is mogelijk om je story weer in te dienen als deze weer

How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

desastreus schreef:
    kwam hier voor de SOTY maar voel me niet op mijn gemak bij het gebruik van AI... want de informatie die AI geeft komt wel van originele werken van schrijvers (en kunstenaars en eigenlijk alles waar AI zich mee voedt) Bovendien lijkt het me ook niet zo goed voor je eigen schrijfstijl.

ChatGPT specifiek heeft inderdaad originele werken van echte schrijvers geanalyseerd en 'gelezen', maar plagiaat kan het niet plegen omdat het geen samples neemt van bestaande werken en ook geen toegang meer heeft tot die originele bronnen. Het kan wel zaken van het internet overnemen als dat open source/publiek domein bronnen zijn, maar ChatGPT is heel streng als het op zo'n zaken aankomt. Van andere AI kan ik niet spreken, maar ChatGPT zit eigenlijk als een veel sneller, veel groter mensenbrein in elkaar. Als je zelf teksten gaat lezen en analyseren, neem je die ook mee in jouw verdere schrijftocht.

That being said, ik gebruik zelf enkel AI om te sparren over namen van plaatsen enzo en het snel vertalen in verschillende talen van bepaalde woorden zodat ik er zelf plaatsnamen mee kan verzinnen. Soms geef ik het ook eens een stuk van een hoofdstuk en vraag ik om verder te schrijven, just for shits and giggles. When I tell you it sucks at that, I ain't kidding.

[ bericht aangepast op 25 jan 2025 - 21:30 ]

help

Komt er ook weer een motivatietopic? (:

help

Halbrand schreef:
    (...)

ChatGPT specifiek heeft inderdaad originele werken van echte schrijvers geanalyseerd en 'gelezen', maar plagiaat kan het niet plegen omdat het geen samples neemt van bestaande werken en ook geen toegang meer heeft tot die originele bronnen. Het kan wel zaken van het internet overnemen als dat open source/publiek domein bronnen zijn, maar ChatGPT is heel streng als het op zo'n zaken aankomt. Van andere AI kan ik niet spreken, maar ChatGPT zit eigenlijk als een veel sneller, veel groter mensenbrein in elkaar. Als je zelf teksten gaat lezen en analyseren, neem je die ook mee in jouw verdere schrijftocht.

That being said, ik gebruik zelf enkel AI om te sparren over namen van plaatsen enzo en het snel vertalen in verschillende talen van bepaalde woorden zodat ik er zelf plaatsnamen mee kan verzinnen. Soms geef ik het ook eens een stuk van een hoofdstuk en vraag ik om verder te schrijven, just for shits and giggles. When I tell you it sucks at that, I ain't kidding.

Ja, dat is dus ook wat ik bedoel. Als je ChatGPT zelf teksten laat schrijven, en je wil dat het deftig is, moet je het practically paragraaf per paragraaf en soms zin zeggen wat te doen en at that point kan je het gewoon even goed zelf schrijven, kost letterlijk meer moeite specifieke commando's door te sturen.

Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

KlaarMetDezeUse schreef:
    (...)

Ja, dat is dus ook wat ik bedoel. Als je ChatGPT zelf teksten laat schrijven, en je wil dat het deftig is, moet je het practically paragraaf per paragraaf en soms zin zeggen wat te doen en at that point kan je het gewoon even goed zelf schrijven, kost letterlijk meer moeite specifieke commando's door te sturen.

Klopt! Als ik hem vraag om mijn essay uit te breiden, kort hij hem altijd in of loopt hij vast. Geen wondertool dus (gelukkig) haha

help

Halbrand schreef:
    Komt er ook weer een motivatietopic? (:

Jazeker (wbw)

Even the smallest can change the course of the future

THE HEIGHT

of DISHONOUR

Scotland, 1971

A spoiled brat, the most insecure boy known to man, the diresputed heir of a noble house, and a werewolf walk into a common room. On friendship, loneliness and courage amid the early rise of blood supremacy and a series of baffling, disturbing events in- and outside the walls of Hogwarts.

❦❦❦

'I see seeds of potential in you ... if nurtured right ... kernels of bravery, nerve, a desire to do the right thing ... but will you be able to do what is right even when it is hard, unswayed by the easy route?'

❦❦❦

Starts the week of 27/01/2025
    Coming of age, friendship, and mystery
    FOTY 2025 | Season of the witch
    Click here!

Ik beloof plechtig dat er meer witchy stuff in voorkomt dan gewoon het Harry Potter-framework! Wilde simpelweg niet té veel verklappen in de samenvatting.

Also! Is het dom dat ik me veel te enthousiast voel over een fanfic? Idk ik voel me alsof ik weer dertien ben en net fanfic ontdekt heb, normaal voel ik me enkel dermate enthousiast over original stories. Oh wel! Ik kijk er alvast heel erg naar uit, ik hoop jullie ook!! 😊

[ bericht aangepast op 26 jan 2025 - 17:48 ]

Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

Joepie, de eerste SOTY is binnen *O*
    Mijn abo heb je alvast.

Ik wilde eerst niet meedoen omdat ik al zoveel schrijfprojecten heb, maar toen kwam ik wel een hele leuke cover tegen, dus ik ga toch wel mee doen :3

Every villain is a hero in his own mind.

𝕳𝖔𝖔𝖌𝖙𝖎𝖏
    𝕳𝖔𝖔𝖌𝖙𝖎𝖏
    STORY OF THE YEAR | SEASON OF THE WITCH

𝒦ai is een magiebron. Dat is toch wat de vorige magiebron, van wie niemand eigenlijk wist dat het een mens was, hem vlak voor haar dood vertelde. Na drie millennia mocht haar geest eindelijk rust vinden. Voor Kai zou dit een verademing moeten zijn: eindelijk weet hij wat er mis met hem is. Eindelijk heeft hij een doel – een betekenis. Maar zo voelt het helemaal niet.

Wanneer een storm hem naar het eiland Astros voert, grijpt Kai zijn kans. In dit kleine havenstadje houdt niemand zich bezig met de koninklijke drama van de Calçadariaanse kroonprins. Het is gewoon een grappig toeval dat Kai toevallig een beetje op hem lijkt. Hier kan hij opnieuw beginnen; hier kan hij doodnormaal zijn, zonder magie, zonder de last van de hele toekomst van zijn land op zijn schouders.

Totdat Jari opdaagt en Kai dwingt onder ogen te zien dat de kracht die hij bezit niet alleen een vloek is, maar ook een verantwoordelijkheid die hij niet kan ontlopen.

Oops

help

mt (:

mortui vivos docent

Ik weet niet of ik het al gevraagd had, maar moet je het verhaal droppen om jezelf aan te melden of kan je gewoon zeggen dat je je aanmeldt?

Don't walk. Run, you sheep, run.

Cuz als het laatste kan, meld ik me bij deze aan? 😬

Graveborn schreef:
    Ik weet niet of ik het al gevraagd had, maar moet je het verhaal droppen om jezelf aan te melden of kan je gewoon zeggen dat je je aanmeldt?

Dat eerste

help

Graveborn schreef:
    Cuz als het laatste kan, meld ik me bij deze aan? 😬

In de beginpost kan je zien hoe je je precies moet aanmelden (onder 'hoe ziet mijn inzending eruit?')

Frodo schreef:
    (...)

In de beginpost kan je zien hoe je je precies moet aanmelden (onder 'hoe ziet mijn inzending eruit?')

Er staat: werk een idee bij het bijbehorende thema uit en schrijf je in. Moet je dan eerst het verhaal afwerken of gewoon een cover en dan inleveren? Ik wil het liefst alles in èèn keer kunnen posten namelijk.

[ bericht aangepast op 8 feb 2025 - 14:40 ]