• Welkom bij Story of the Year 2025!

Altijd al een boek willen schrijven? Dat kan! Story of the Year helpt je daarmee. Elk jaar heb je keus uit verschillende genres of thema's en kan je leuke Quizlet-prijzen winnen. Dit jaar heb je de keuze tussen twee thema's. En dat niet alleen! Ook dit jaar is er de categorie Fanfiction of the Year! (Naar het idee van Ringwraith.)
    Waar wacht je nog op? Werk een idee bij het bijbehorende thema uit en schrijf je in! Je mag voor FOTY of voor SOTY inschrijven.

Waar vind ik de regels?
    De regels kan je vinden onder het kopje regels in de story Story of the Year 2025.
    Let op! Voor Story of the Year gelden iets andere regels dan voor Fanfiction of the Year.

Waar kan ik terecht met vragen?
    Kijk eerst eens onder de F.A.Q. of je vraag nog niet eerder is gesteld. Is je vraag hiermee nog niet beantwoord contacteer dan Ledecky of een andere mod.
    Gelieve maar één persoon te contacteren met je vraag. Indien je geen antwoord binnen de drie dagen hebt, is het toegestaan om een nieuw bericht te sturen naar dezelfde of een andere persoon.

Waar vind ik de winnaar van afgelopen jaren terug?
    Vorig jaar ging de overwinning naar Halbrand. Alle winnaars vind je in het archief.

Wat valt er te winnen tijdens deze wedstrijd?
    Hoofdprijs
    • De winnaars krijgen 150 credits ter beloning van hun harde werk.
    • De winnaars hun story krijgt de titel 'Story van het Jaar' of de titel 'Fanfiction van het jaar'.
    • De winnaars mogen een nieuw thema kiezen voor de volgende editie.

Troostprijs
    • Om jullie extra te motiveren wordt je story in de spotlight geplaatst bij het behalen van 20.000 – 40.000 woorden.
    • Daarnaast wordt de schrijver/schrijfster met het meest geschreven woorden per maand beloond met een kleine attentie.
    • Iedere deelnemer die zijn story op tijd weet af te ronden, zal 50 credits krijgen.

Hoe ziet mijn inzending er uit?
    - (Boekcover)
    - Korte samenvatting
    - Thema
    - SOTY of FOTY
    - Link naar geactiveerde story
    Voorbeeld:
    Catch me if you can is een verhaal geschreven door Square

Marit is niet het type dat goed stil kan blijven zitten als er iets aan de hand is. Wanneer haar beste vriendin plotseling verdwijnt, grijpt ze iedere kans die ze krijgt om zich nuttig te maken met beide handen aan. Het is een beetje ongelukkig dat deze kans toevallig de vorm heeft van een wilde reis kriskras door Nederland en Duitsland in het gezelschap van een jongen die ze nauwelijks kent, maar ze is niet kieskeurig. Toch begint ze weer aan de wijsheid van haar eigen beslissingen te twijfelen zodra het lijkt alsof de Maltesers opraken - de heksen en demonen die ze tegenkomt dragen er daarna alleen nog maar toe bij dat ze zich steeds vaker afvraagt waar ze in vredesnaam aan is begonnen. Fantasyfilms zijn opeens een stuk minder betoverend als je er midden in zit.

Genre: Fantasy

Lees meer

OPOTY
    Thema Murder mystery
    Caverna met Wakkereiland
    [0/0 (0 woorden geschreven)]

Thema Season of the witch
    RSK met Hoogtij
    [0/6662 (6662 woorden geschreven)]
    Ringwraith met Het dorp zonder herinneringen
    [0/1372 (1372 woorden geschreven)]
    ProngsPotter met Not your Juliet
    FOTY
    Thema Murder mystery

Thema Season of the witch
    KlaarMetDezeUse met The Height of Dishonour
    [0/6894 (6894 woorden geschreven)]
    Phlegethon met Einai ola sta chartia

Meer info over de thema's vinden jullie hier!

Wat betekenen de cijfers onder mijn aanmelding?
    Het eerste getal: het aantal woorden dat er in totaal bij de op een na laatste telling was geschreven.
    Het tweede getal: het aantal woorden dat er in totaal bij de laatste telling was geschreven.
    Tussen haakjes het aantal woorden dat er dus in de afgelopen maand is geschreven. Daaruit maken wij op wie de spot heeft verdiend.

Elke eerste dag van de maand wordt er een telling gehouden.

Let op: Om de wedstrijd ordelijk te houden worden lege stories twee weken na aanmelding van de lijst geschrapt wegens inactiviteit. Het is mogelijk om je story weer in te dienen als deze weer

[ bericht aangepast op 6 maart 2025 - 23:05 ]

[ bericht aangepast door een moderator op 7 maart 2025 - 13:32 ]

How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

Graveborn schreef:
    (...)
    Er staat: werk een idee bij het bijbehorende thema uit en schrijf je in. Moet je dan eerst het verhaal afwerken of gewoon een cover en dan inleveren? Ik wil het liefst alles in èèn keer kunnen posten namelijk.

Je hoeft alleen je flaptekst en cover etc. klaar te hebben voor de inschrijving, hoe ver je het daadwerkelijke verhaal verder af hebt maakt weinig uit (ik denk dat dit is wat je vroeg? Excuus als ik nu antwoord geef op iets dat je al wist)

mortui vivos docent

^ Okè, duidelijk. Bedankt, Inktzwart.

Don't walk. Run, you sheep, run.

Nou, ik heb ook wat bedacht. Voor Season of the Witch. :Y)

Het dorp zonder herinneringen

In het door magische wouden omringde Holtgaard leeft iedereen al jarenlang in vrede. Magie wordt streng gereguleerd, misdaden worden door het automatisch opslaan van herinneringen in een mum van tijd opgelost en iedereen die toch de wetten overtreedt, wordt uit het dorp verbannen.

Chaos ontstaat echter wanneer de dorpelingen op een dag wakker worden en al hun herinneringen kwijt zijn. Iedereen, behalve Cody. Om uit te zoeken wat er aan de hand is, probeert hij de hulp van Orion in te schakelen, een vroegere klasgenoot (en stiekeme crush) die vijf jaar geleden verbannen is. Als verstotene heeft hij zijn herinneringen nog wél en samen met zijn pratende katten gaan ze op onderzoek uit. Wie heeft de herinneringskluis gestolen? Waarom is Cody’s geheugen nog intact? En wat staat de verdwaasde dorpelingen van Holgaard te wachten, nu men niet langer vriend van vijand kan onderscheiden?

Klik!

Every villain is a hero in his own mind.

Ringwraith schreef:
    Nou, ik heb ook wat bedacht. Voor Season of the Witch. :Y)

Het dorp zonder herinneringen

In het door magische wouden omringde Holtgaard leeft iedereen al jarenlang in vrede. Magie wordt streng gereguleerd, misdaden worden door het automatisch opslaan van herinneringen in een mum van tijd opgelost en iedereen die toch de wetten overtreedt, wordt uit het dorp verbannen.

Chaos ontstaat echter wanneer de dorpelingen op een dag wakker worden en al hun herinneringen kwijt zijn. Iedereen, behalve Cody. Om uit te zoeken wat er aan de hand is, probeert hij de hulp van Orion in te schakelen, een vroegere klasgenoot (en stiekeme crush) die vijf jaar geleden verbannen is. Als verstotene heeft hij zijn herinneringen nog wél en samen met zijn pratende katten gaan ze op onderzoek uit. Wie heeft de herinneringskluis gestolen? Waarom is Cody’s geheugen nog intact? En wat staat de verdwaasde dorpelingen van Holgaard te wachten, nu men niet langer vriend van vijand kan onderscheiden?

Klik!

De cover is zo cute!

Do it scared, but do it anyway.

Mazino schreef:
    (...)
    De cover is zo cute!

Haha jaa. Ik ga ook hard mijn best doen om het verhaal een beetje cute te houden, want dat is meestal niet mijn sterkste punt XD

De beginpost is eindelijk bijgewerkt. Excuses voor de vertraging, het was even een drukke periode. (:

How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

Eínai óla sta chartiá - Les (a)Mis FOTY 2025
    (Of dit zonder de accenttekens voor Q, maar het is Grieks, dus met is hoe het hoort te zijn. En een cover komt misschien in de toekomst nog.)

This was not the first time sitting inbetween cards and crystals. At least not for Jehan Prouvaire. However, this was the first time that Jehan did this with their friends. Which was slightly nerve wrecking. Still, the cards clearly called them.
    Two cards fell out of the deck that Jehan was currently shuffling. The skull and fiend cards. Before Jehan could say anything, R spoke up. 'Well. That looks like a great adventure, Prouvaire.'

In this 1832th Les (a)Mis reincarnation fanfic, Jehan is interested in all things related to the magic of their time. They start to wonder if there might be something behind their regular nightmares.. And why does their project partner act suspicious? Even more suspicious than usual.

Hoofdthema's: Season of the Witch, reincarnation, modern AU.
    FOTY

Linkje naar het verhaal toe.

[ bericht aangepast op 19 feb 2025 - 21:52 ]

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn | Phlegethon --> Taire

MT *O*

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

𖥸

Afstuderen aan het hyper competitieve Inquerium is nou niet wat Fayr Danvers voor zichzelf bedacht zou hebben, maar wanneer haar gave de aandacht trekt van een internationale scout voelt het alsof het lot klaar is met het geven van subtiele hints. En de legendarische school heeft misschien een rauw randje, maar Fayr ontdekt al snel dat er ook heus voordelen zitten aan de meest prestigieuze school van het continent—zeker wanneer golden boy Romeo Alder tegen haar begint te praten.

Romeo is leuk, charismatisch en charmant, en Fayr weet binnen de kortste keren haast niet meer wat boven en onder is. Zelfs de wat minder dromerige verhalen over hem zijn snel vergeten. Want Romeo, haar Romeo, die was niet zo. Toch?

Een maand later, op haar knieën in de ijzige modder, besmeurd, vernederd en vertrapt, vonkt er iets binnen in haar. Het sist en het grauwt en het klauwt tegen haar ribben. Misschien dat ze gemaakt was om te helen, maar bij god: ze zou leren hoe ze een lichaam fundamenteel kon breken.

Ze is geen tragische Julia.
    Geen weerloze dame in nood.
    En Romeo? Die... die moet dood.

~ Oh, must be the season of the witch ~

◓ SOTY 2025, Season of the Witch
          ◓ Feminine rage, abuse, mental health
          ◓ Gebaseerd op de RPG 'Experium'
          ◓ Trigger warnings
          ◓ ©2025 Froukje | ProngsPotter
          ◓ Link: Not your Juliet

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Wakkereiland

Wakkereiland wordt al jaren geteisterd door gruwelijke moorden bij volle maan. Het is daarom volledig afgesloten van het vasteland, een plek die vrijwel niemand nog bezoekt of verlaat. Langzaam maar zeker zijn de verhalen in legendes veranderd, ver van het dagelijks leven af.

Tot er op het vasteland ook steeds vaker rondom volle maan slachtoffers vallen, op exact dezelfde gruwelijke wijze. Sensatiekrant De Morgenflits ruikt een verhaal en stuurt een journalist naar Wakkereiland. Niemand durft - behalve de jonge, ambitieuze Stef Slagter.

Voor Stef is dit meer dan alleen een kans om eindelijk naam te maken - het is persoonlijk. Vrijwel niemand weet dat zijn vader van Wakkereiland kwam en onder mysterieuze omstandigheden is gestorven. Daarom hoopt Stef antwoorden te vinden. Stef krijgt als opdracht om zich zoveel mogelijk afzijdig te houden. Maar als hij aankomt in Neveldam, het enige dorp op het kleine eiland, raakt hij al snel betrokken bij de excentrieke bewoners, de mysterieuze moorden en de duistere geheimen…

Thema: Murder Mystery
    Linkje

[ bericht aangepast op 4 maart 2025 - 18:00 ]

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Even voor de duidelijkheid: het volledig herschrijven van een oud verhaal is toegestaan, toch?

mortui vivos docent

inktzwart schreef:
    Even voor de duidelijkheid: het volledig herschrijven van een oud verhaal is toegestaan, toch?

Dat vroeg ik me ook af.
    Mijn vraag zal vooral zijn: Of het okee is om een deel van een oude korte verhaal te herschrijven en aan te passen, maar dan met extra meer woorden.

inktzwart schreef:

Als ik de F.A.Q. lees (klik) is dat niet gewenst of de bedoeling, maar misschien dat er om meer inschrijving te hebben een andere beslissing genomen kan worden door mods?

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Catmint schreef:
    (...)

Als ik de F.A.Q. lees (klik) is dat niet gewenst of de bedoeling, maar misschien dat er om meer inschrijving te hebben een andere beslissing genomen kan worden door mods?

Daarom ben ik ietwat verward - ik heb het namelijk wel zien gebeuren in vorige jaren (dat er een verhaal met hetzelfde concept/titel van jaren terug bestond op de kandidaat's profiel, maar vgm zonder dat de originele tekst werd hergebruikt) zonder dat er hier wat over gezegd werd, maar in de regels staat dat dat niet mag, dus ik weet niet helemaal wat de bedoeling is hahaha

Het zou het voor mij wel aantrekkelijker maken om me in te schrijven, simpelweg omdat ik voor heel veel ideeën dan ooit één hoofdstuk origineel geschreven had, gepubliceerd, en daarna volledig verlaten voor een heel jaar of meer - en ik zou best zo'n verhaal opnieuw willen oppakken en dat originele hoofdstuk herschrijven, maar ik wil niet de regels breken zeg maar?

[ bericht aangepast op 27 feb 2025 - 17:21 ]

mortui vivos docent

Zolang je echt nieuwe content schrijft, zou ik het jammer vinden als je geen ouder concept mag gebruiken.