• Een nieuwe variant van het bekende Weerwolven van Wakkerdam! In deze editie spelen we maar één nachtfase en één dagfase. Daarna volgt de stemming en is het spel alweer voorbij.

SPELREGELS
    STORY MET SPELREGELS EN ROLLEN
    Hier vind je een uitgebreide uitleg van de spelregels en rollen. Als er nog vragen zijn, laat het me weten! De rollen die in het spel meedoen, zijn afhankelijk van het aantal spelers dat meedoet. Het spel kan al doorgaan vanaf 3 spelers, maar hoe meer zielen, hoe meer vreugd, natuurlijk!

DUUR VAN HET SPEL
    Nachtfase: Start op 26 januari. Iedereen krijgt zijn rol te horen en van de speciale rollen wordt gevraagd wat zij willen doen.

Dagfase: Start op 29 januari. Deze duurt 7 dagen. Hierin krijgen de spelers de ruimte om uitgebreid te discussiëren, theorieën met elkaar te bespreken, etc.

Stemming: Aan het einde van de dagfase moet iedereen in een privébericht zijn/haar stem uitgebracht hebben. Zo snel mogelijk daarna volgt de uitslag.

ROLLEN
    2 weerwolven
    2 dorpelingen
    1 ziener
    1 dief
    1 onruststoker

Team Dorpeling:

- De dorpeling heeft geen speciale vaardigheden. (2x)
    - De ziener mag 's nachts de rol van een andere speler inkijken, of 2 van de 3 overgebleven rollen bekijken. (1x)
    - De dief mag er 's nachts voor kiezen om zijn eigen rol te ruilen met die van een andere speler. Hij krijgt te horen wat zijn nieuwe rol is, maar mag de eventuele actie van die rol niet meer uitvoeren. De andere speler weet niet dat zijn kaart geruild is en dat hij nu dus de dief is. (1x)
    - De onruststoker mag 's nachts de rollen van twee andere spelers met elkaar wisselen. De onruststoker mag de nieuwe rollen van die spelers niet weten. De spelers wiens rollen gewisseld zijn, weten dit niet. (1x)

Team Weerwolf:
    - De weerwolven krijgen te horen wie de andere weerwolf is. Als die er niet is, mag de weerwolf een overgebleven rol bekijken. (2x)

Volgorde acties ‘s nachts:
    1. Weerwolven
    2. Ziener
    3. Dief
    4. Onruststoker

DEELNEMERS
    Kobyla / Belle
    ProngsPotter / Froukje
    Frodo / Bes
    Ringwraith / Natas

Inschrijvingen gesloten

[ bericht aangepast op 29 jan 2025 - 15:21 ]

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Yesss, count me in!

Ik neem voor nu even enkel een MT.

'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

Hahahaha yolo count me in

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Sgaeyl schreef:
    Ik neem voor nu even enkel een MT.

Don't walk. Run, you sheep, run.

Nou dat ging al snel, nog één speler en we hebben sowieso genoeg om een eerste potje op te zetten ^^

Als mensen wel mee willen doen maar het qua timing net niet lekker uitkomt, kunnen we natuurlijk kijken welke anderhalve week voor de meeste mensen het beste uitkomt 🤗

@ Caverna Ik hoop voor je dat het van de grond komt. ☺️

Don't walk. Run, you sheep, run.

Oeh ik doe ook graag mee!

Even the smallest can change the course of the future

Ik doe hier even een stiekeme MT op! 😶‍🌫️

someone out there feels better because you exist

Frodo schreef:
    Oeh ik doe ook graag mee!

Yeeees dan hebben we iig genoeg mensen om het door te laten gaan ^^

Ik laat de "inschrijving" nog wel ietsje langer openstaan, omdat er een aantal MT's zijn en het denk ik wel leuker is met net ietsje meer spelers. Maar we kunnen het spel hoe dan ook spelen ^^

I'm in! :Y)

Every villain is a hero in his own mind.

Ringwraith schreef:
    I'm in! :Y)

Jeej leuk! 🤭

Alvast even voor alle deelnemers:
    Zullen we afstemmen wanneer we het beste kunnen beginnen? Ik ben zelf de week van 25 jan-1 feb op vakantie. Ik ben wel in staat om iets voor de WvW te doen overdag, maar niet op de reisdagen en niet 's avonds.

Welke data komen jullie het beste uit?

1. Nachtfase op 20 januari in de ochtend, dagfase op 23 januari in de ochtend, deadline van stemmen op 29 januari in de avond

2. Nachtfase op 26 januari in de ochtend, dagfase op 29 januari in de ochtend, deadline van stemmen op 4 februari in de avond

3. Nachtfase op 4 februari in de ochtend, dagfase op 7 februari in de ochtend, deadline van stemmen op 13 februari in de avond

4. Geen van deze data, liever later

Willen de (potentiële) deelnemers zo snel mogelijk hun voorkeur aangeven? 🤭 Anders valt optie 1 sowieso al af 😂

Voor mij werkt optie 1 of 2 het best, of later. Ik wil dit spel liever niet midden in een verhuizing spelen 😅.

Ik heb geen voorkeur

Every villain is a hero in his own mind.

Kobyla schreef:
    Voor mij werkt optie 1 of 2 het best, of later. Ik wil dit spel liever niet midden in een verhuizing spelen 😅.

Haha dat lijkt me niet handig nee. Dan valt optie 3 iig af! ^^