• Hoi allen, ik weet niet of hier animo voor is maar met al onze creatieve koppies leek het me leuk om een topic te hebben waarin we het lekker kunnen hebben over creatieve creaties die niet op Q staan, maar die we wel maken. (Digitaal) tekenen, verven, knutselen, haken, breien, kleien, boetseren, houtgraveren, bakken, koken, noem het maar op! Ook kunnen we elkaar hier motiveren, becomplimenteren, stimuleren, en adviseren over materiaal, resultaten, leuke hobby's, etc.

Zo wil ik misschien investeren in een tablet om beter digitaal te kunnen tekenen en was ik benieuwd of er mensen ervaring mee hebben (:

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Somebody stop me voordat ik het volledige script van Red Dead Redemption 2 in een typeset knal en ga boekbinden :'D

Waarom komen dit soort ideeën altijd 's avonds

Dramatic

Renna schreef:
    Somebody stop me voordat ik het volledige script van Red Dead Redemption 2 in een typeset knal en ga boekbinden :'D

Waarom komen dit soort ideeën altijd 's avonds

Nee dat is coooool

Ik heb de Penmat 2 gekocht en nu is mijn iPad net papier :3

Caverna schreef:
    Ik heb de Penmat 2 gekocht en nu is mijn iPad net papier :3

Oeehhh wat nice!! Nog steeds lekker aan het scribblen dus?

Dramatic

Renna schreef:
    (...)
    Oeehhh wat nice!! Nog steeds lekker aan het scribblen dus?

Jaa. Al vind ik het soms lastig niet te luisteren naar imposter syndrome, want voor mijn gevoel moet alles goed zijn :') En mag ik niet natekenen, maar dat heb ik lekker wel gedaan met deze:

Caverna schreef:
    (...)

Jaa. Al vind ik het soms lastig niet te luisteren naar imposter syndrome, want voor mijn gevoel moet alles goed zijn :') En mag ik niet natekenen, maar dat heb ik lekker wel gedaan met deze:

Omg wát een super schattige tekening! Goed gelukt!

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

Caverna schreef:
    (...)

CUTE!! Liefde voor de stijl ook zeg!

I know the feeling, maaaarr op zich... zolang je een goede tijd hebt met natekenen 🤷🏼‍♀️

Dramatic

Caverna schreef:
    (...)

Waarom mag je niet natekenen? Is the only way to learn in art haha. Leren kijken en leren tekenen horen bij elkaar

help

RSK schreef:
    (...)

Waarom mag je niet natekenen? Is the only way to learn in art haha. Leren kijken en leren tekenen horen bij elkaar

Jaa rationeel ben ik het met jullie eens, maar gevoelsmatig zegt die stem in m'n hoofd dat ik niks zelf kan en dat ik er zo nooit iets mee kan doen en voor de lol tekenen is natuurlijk niet productief, en je moet er wel erkenning voor krijgen en als je natekent is die erkenning onterecht, en ik moet een eigen stijl ontwikkelen, want echte tekenaars hebben dat, etc etc. Het is heel gezellig in mijn hoofd xD

Maar in de praktijk "leen" ik nu de stijl van anderen en pas 'm dan aan naar mijn voorkeuren, zoals hierboven (dit is een cartoon versie van iemand die ik ken haha). En dat vind ik veel leuker om te doen, dus probeer ik die stem in mijn hoofd te negeren :')

Caverna schreef:
    (...)

Jaa rationeel ben ik het met jullie eens, maar gevoelsmatig zegt die stem in m'n hoofd dat ik niks zelf kan en dat ik er zo nooit iets mee kan doen en voor de lol tekenen is natuurlijk niet productief, en je moet er wel erkenning voor krijgen en als je natekent is die erkenning onterecht, en ik moet een eigen stijl ontwikkelen, want echte tekenaars hebben dat, etc etc. Het is heel gezellig in mijn hoofd xD

Maar in de praktijk "leen" ik nu de stijl van anderen en pas 'm dan aan naar mijn voorkeuren, zoals hierboven (dit is een cartoon versie van iemand die ik ken haha). En dat vind ik veel leuker om te doen, dus probeer ik die stem in mijn hoofd te negeren :')

Is ook gewoon supervalid and i can relate (: Alle grote kunstenaars zijn begonnen uit imitatie, of toch op zijn minst met voorbeelden uit de werkelijkheid. Er bestonden zelfs kleine spiegeltjes waarmee ze een beeld uit de werkelijkheid konden projecteren op hun canvas. Imitatie en traceren is eeuwenoud en wordt in kunstacademies ook aangemoedigd om fundamentals te leren. Sowieso heb je altijd je eigen stijl en die kun je ook pas gaan ontwikkelen en verfijnen als je je visuele bibliotheek uitbreidt door te gaan imiteren (:

help

Ik krijg een neefje ❤️

Caverna schreef:

Ik krijg een neefje ❤️

WAT dit is zo lief 😱🥹

Dramatic

Caverna schreef:

Ik krijg een neefje ❤️

Wát een super cute tekening!!!! Gefeliciteerd!

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

Laatste twee cadeautjes die ik voor vrienden heb gemaakt (boek not included ;p). Waarom zijn cadeautjes altijd hét moment dat je denkt dat je prima een nieuwe skill kunt gaan aanleren ^^" Alsnog erg tevreden over wat ik gemaakt heb, zeker voor een eerste keer.

Do it scared, but do it anyway.

Rassalentar schreef:
    Laatste twee cadeautjes die ik voor vrienden heb gemaakt (boek not included ;p). Waarom zijn cadeautjes altijd hét moment dat je denkt dat je prima een nieuwe skill kunt gaan aanleren ^^" Alsnog erg tevreden over wat ik gemaakt heb, zeker voor een eerste keer.

Omdat je dan een "doel" hebt om het voor te maken haha. Ik heb ook digitaal tekenen geleerd door meteen een prentenboek voor mijn nichtje te maken 😂

Ze zijn echt mega cute though 😍 En gaaf ook die verschillende materialen