• Hoi allen, ik weet niet of hier animo voor is maar met al onze creatieve koppies leek het me leuk om een topic te hebben waarin we het lekker kunnen hebben over creatieve creaties die niet op Q staan, maar die we wel maken. (Digitaal) tekenen, verven, knutselen, haken, breien, kleien, boetseren, houtgraveren, bakken, koken, noem het maar op! Ook kunnen we elkaar hier motiveren, becomplimenteren, stimuleren, en adviseren over materiaal, resultaten, leuke hobby's, etc.

Zo wil ik misschien investeren in een tablet om beter digitaal te kunnen tekenen en was ik benieuwd of er mensen ervaring mee hebben (:

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Kraamcadeautje gemaakt! (:

[ bericht aangepast op 31 aug 2025 - 15:50 ]

It's never gonna happen, Guys.

Slughorn schreef:
    Kraamcadeautje gemaakt! (:

Oooh wat leeeeuk! Heb je dat helemaal zelf gemaakt? Wat gaaf!

Caverna schreef:
    (...)

Oooh wat leeeeuk! Heb je dat helemaal zelf gemaakt? Wat gaaf!

Ja. Alleen een voetje moest opnieuw, want die had ik er verkeerd op genaaid.
    Achja. Zoiets gaat nooit zonder fouten (':

Slughorn schreef:
    (...)

Ja. Alleen een voetje moest opnieuw, want die had ik er verkeerd op genaaid.
    Achja. Zoiets gaat nooit zonder fouten (':

Aah vet leuk 😍 En perfectie bestaat niet hehe. Wel chill dat je dat dan nog kunt verbeteren. Maak je ook kleertjes voor je eigen kindje?

Caverna schreef:
    (...)

Aah vet leuk 😍 En perfectie bestaat niet hehe. Wel chill dat je dat dan nog kunt verbeteren. Maak je ook kleertjes voor je eigen kindje?

Jazeker! Nu iets minder nu die rond kruipt, iets minder tijd. Maar heb zijn eigen geboortepakjr gemaakt 😊

I made a sappy post over on my photography insta. Was ineens heel erg aan het denken aan waar ik ooit met fotografie begonnen was als toerist. Cirkel is nu bijna twintig jaar later weer rond haha

help

Niet omdat het perfect is maar omdat ik plezier had om ‘m te maken.

En also, ik ben slecht in haar tekenen xD

Caverna schreef:

Whaaaat, maar dit is echt super goed!! :o

Dramatic

Merrin schreef:
    I made a sappy post over on my photography insta. Was ineens heel erg aan het denken aan waar ik ooit met fotografie begonnen was als toerist. Cirkel is nu bijna twintig jaar later weer rond haha

Damn, miss photographer! Ik hou echt van de slightly cozy en ancient vibes die het geeft. Die foto door die kantelen is echt cool! Ik zou het niet kunnen, dus zeker trots op je foto's zijn!

Caverna schreef:

It scared me toen ik het voor het eerst zag haha, maar het is wel echt goed gelukt!!!! En haar is ook gewoon lastig om dat goed te krijgen, zeker als je gezicht er al zo uit ziet en je het justice wil doen. Dus no stress ^^

[ bericht aangepast op 24 sep 2025 - 21:23 ]

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Catmint schreef:
    (...)

It scared me toen ik het voor het eerst zag haha, maar het is wel echt goed gelukt!!!! En haar is ook gewoon lastig om dat goed te krijgen, zeker als je gezicht er al zo uit ziet en je het justice wil doen. Dus no stress ^^

Ben nu toch met het haar begonnen haha. Het is op ProCreate dus heb mijn tekening gewoon geduplicate en kan nu lekker experimenteren. Ik zal het eindresultaat wel hoe dan ook delen, zodat ie iig wat minder creepy is xD Zelfs als ie lelijk is #exposure

Caverna schreef:
    (...)

Ben nu toch met het haar begonnen haha. Het is op ProCreate dus heb mijn tekening gewoon geduplicate en kan nu lekker experimenteren. Ik zal het eindresultaat wel hoe dan ook delen, zodat ie iig wat minder creepy is xD Zelfs als ie lelijk is #exposure

Krijg er beetje 'Ik heb m'n gezicht op de scanner van de printer geduwd'-vibe van hahaha (that's a good thing, I promise). Maar ben benieuwd naar je haar!

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Precies twee jaar geleden (26 september 2023) maakte ik deze.

En twee maanden later maakte ik deze:

Destijds had ik een vierkante 14x14 dummy aangeschaft om meer met knipsels aan de gang te gaan. Ik heb een bakje met knipsels.
    Ik heb afleiding nodig.

Duuuus ik ga een avondje knipseldichten en kijken of het oplucht 🙏🏼

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

Derks schreef:

Destijds had ik een vierkante 14x14 dummy aangeschaft om meer met knipsels aan de gang te gaan. Ik heb een bakje met knipsels.
    Ik heb afleiding nodig.

Oo u making me wanna try blackout poetry again

help

Derks schreef:

Ik heb afleiding nodig.

Ooohhh dit is echt heel sick!! Mooie verwoordingen ook :o

Dramatic

Ik had dus 2 jaar terug een bakje met knipsels aangelegd, die heb ik omgegooid en ben een beetje gaan sorteren (werkwoorden bij elkaar, personen bij elkaar, dingen die je kunt hebben, plaatsaanduidingen, lidwoorden enzovoorts.

Tijdens het sorteren heb ik wat me aansprak/aantrok apart gelegd en puur op gevoel in m'n 14x14 dummy een bijpassende snelle schildering gemaakt. Niet mooi, maar ik heb m'n gevoel gewoon laten leiden, waar ik behoefte aan heb. Beetje alles de vrije loop gelaten en perfectionisme aan de kant gezet - het hoeft niet perfect.

Het eindresultaat kan tekstueel wat triggerend zijn, dus in een spoiler knop gezet.

(Don't worry, ik ben veilig en heb momenteel geen plannen)

Ik ben er wel tevreden mee. Het maakt me verdrietig, maar ook hoopvol omdat ik die laatste vraag stel terwijl ik over het algemeen nooit twijfel. En ik ben blij dat ik zonder enige vorm van sturing (m.u.v. het zoeken van passende lid- en voegwoorden en ontbrekende werkwoorden) dit heb kunnen "loslaten" en het nu kan laten rusten.

Ben benieuwd wat er nog meer gaat volgen, ooit. Nu eerst slapen, maar ik ben wel rustig.

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly