• Hoi allen, ik weet niet of hier animo voor is maar met al onze creatieve koppies leek het me leuk om een topic te hebben waarin we het lekker kunnen hebben over creatieve creaties die niet op Q staan, maar die we wel maken. (Digitaal) tekenen, verven, knutselen, haken, breien, kleien, boetseren, houtgraveren, bakken, koken, noem het maar op! Ook kunnen we elkaar hier motiveren, becomplimenteren, stimuleren, en adviseren over materiaal, resultaten, leuke hobby's, etc.

Zo wil ik misschien investeren in een tablet om beter digitaal te kunnen tekenen en was ik benieuwd of er mensen ervaring mee hebben (:

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Renna schreef:
    (...)
    Wat een fijne, gezonde mentaliteit heb je daar zeg, nice! Heb 'm maar besteld hahahahahah, met een beetje mazzel is hij morgen binnen en ga ik eens experimenteren :3

Haha dat gaat met ups en downs hoor ;p Maar ik heb dit jaar geleerd om milder naar mezelf te zijn en dit is er onderdeel van (: Ben benieuwd hoe hij bevalt! Deel vooral ook wat experimenteren, het hoeft niet allemaal mooi of perfect te zijn om het hier te kunnen delen ^^

Caverna schreef:
    (...)

Haha dat gaat met ups en downs hoor ;p Maar ik heb dit jaar geleerd om milder naar mezelf te zijn en dit is er onderdeel van (: Ben benieuwd hoe hij bevalt! Deel vooral ook wat experimenteren, het hoeft niet allemaal mooi of perfect te zijn om het hier te kunnen delen ^^

Same here! Ik heb ook periodes en voelde me daar vroeger altijd slecht over. Ik ben afgelopen jaar ook meer gaan accepteren dat dat nu eenmaal is wat het is haha.

Op andere vlakken lukt mild zijn nog helemaal niet tho :')

help

Hij is binnen en I am in love :o

Heb een tutorial van Art with Flo deels gevolgd (thanks voor de tip @Clive!) en een foxie gemaakt:

En ik vind hem heel cute hahahahahaha. Was soms even improviseren want zij gebruikt Procreate en ik niet, maaar ik ben zeer tevreden voor een eerste avondje stoeien :3

Dramatic

Renna schreef:
    Hij is binnen en I am in love :o

Heb een tutorial van Art with Flo deels gevolgd (thanks voor de tip @Clive!) en een foxie gemaakt:

En ik vind hem heel cute hahahahahaha. Was soms even improviseren want zij gebruikt Procreate en ik niet, maaar ik ben zeer tevreden voor een eerste avondje stoeien :3

die is zo schattig!!!

ik wil op het moment (sinds twee dagen geleden) heel graag wolven kunnen tekenen, maar ben natuurlijk te ongeduldig en wil het in een keer goed kunnen. ik heb een idee voor een personage (een wolf dus) in mijn hoofd en sowieso heb ik regelmatig dat ik het zo fijn zou vinden om de dingen die ik voor me zie te kunnen tekenen. maar ja, perfectionisme en ongeduld en zo. ik heb het ook in mijn hoofd zitten dat als iets langer duurt dat ik dan mezelf niet gemotiveerd krijg. maar ik heb het ooit wel gekund, dus ik weet niet zo goed waar dit vandaan komt.

even een lijstje maken van de verschillende soorten creatieve dingen die ik (heel af en toe) doe:
    - tekenen op ipad
    - tekenen met pen (telt misschien meer als schetsen maar whatever)
    - tekenen met potlood (soms is het heel leuk om me een uur lang te focusen op licht en schaduw en zo)
    - schilderen (acryl, goache, waterverf)
    - waskrijt of pastelkrijt
    - haken
    - kleien (air-dry clay)
    - soort van kijkdozen maken van karton en papier (ik moet zeggen dat ik dat heel leuk vind om te doen en dat het voor mijn gevoel veel minder precisie van mijn handen vraagt. dus lekker ontspanned. maar dat is misschien omdat ik er veel minder diep over nadenk en gewoon doe waar ik zin in heb. ik moet die mindset ook aanleren voor het schrijven en tekenen eigenlijk.)
    - en schrijven dan

desastreus schreef:
    (...)

die is zo schattig!!!

ik wil op het moment (sinds twee dagen geleden) heel graag wolven kunnen tekenen, maar ben natuurlijk te ongeduldig en wil het in een keer goed kunnen. ik heb een idee voor een personage (een wolf dus) in mijn hoofd en sowieso heb ik regelmatig dat ik het zo fijn zou vinden om de dingen die ik voor me zie te kunnen tekenen. maar ja, perfectionisme en ongeduld en zo. ik heb het ook in mijn hoofd zitten dat als iets langer duurt dat ik dan mezelf niet gemotiveerd krijg. maar ik heb het ooit wel gekund, dus ik weet niet zo goed waar dit vandaan komt.

even een lijstje maken van de verschillende soorten creatieve dingen die ik (heel af en toe) doe:
    - tekenen op ipad
    - tekenen met pen (telt misschien meer als schetsen maar whatever)
    - tekenen met potlood (soms is het heel leuk om me een uur lang te focusen op licht en schaduw en zo)
    - schilderen (acryl, goache, waterverf)
    - waskrijt of pastelkrijt
    - haken
    - kleien (air-dry clay)
    - soort van kijkdozen maken van karton en papier (ik moet zeggen dat ik dat heel leuk vind om te doen en dat het voor mijn gevoel veel minder precisie van mijn handen vraagt. dus lekker ontspanned. maar dat is misschien omdat ik er veel minder diep over nadenk en gewoon doe waar ik zin in heb. ik moet die mindset ook aanleren voor het schrijven en tekenen eigenlijk.)
    - en schrijven dan

Wolven <3 <3 <3

Heel herkenbaar die struggle hahahahahah, de visie in je hoofd hebben maar die niet meteen zoals je wil uit je vingers krijgen, en dan intens gefrustreerd raken. Een vriendin van me noemt dat The Gap, het gat tussen je huidige skills en het skillniveau dat je nodig hebt om te maken wat je wil. Safe to say The Gap is my arch nemesis lol.
    Ken je Aaron Blaise? Hij heeft veel voor Disney getekend en heeft een goede drawing course voor wolven, vossen en coyotes. Zie dat ie nu 30 dollar kost, maar een paar keer per jaar heeft 'ie een mega-sale waarbij hij maar 1 dollar is :3 Heb je nu natuurlijk niet zo veel aan, maar wie weet voor in de toekomst? Hij heeft ook een YouTube-kanaal waar je wellicht wat kunt vinden. Deffo keep us updated if you want, ben benieuwd naar je OC!

En WOW, kijkdozen!! Dat geeft me echt intense nostalgische herinneringen naar vroeger, was het hele concept vergeten. Heb je toevallig een foto van iets dat je hebt gemaakt? c:

Dramatic

Oooh wat een mega cute vosje 😍😍😍😍 En ik herken de struggle van "the gap". Ik wil ook heel graag zelf dingen kunnen tekenen, uit mezelf, ipv dat ik voorbeelden van anderen nateken. Hartstikke dom, want daardoor oefen je heel weinig en word je niet beter en houd je the gap in stand 😂

Ik ben nu mijn cover voor SOTY aan het maken, terwijl ik eigenlijk de skills nog niet volledig heb, en dat biedt ook de nodige frustraties haha. Maar goed, het is uiteindelijk vooral voor mezelf dus perfectie is niet nodig, houd ik mezelf maar voor :')

Caverna schreef:
    Oooh wat een mega cute vosje 😍😍😍😍 En ik herken de struggle van "the gap". Ik wil ook heel graag zelf dingen kunnen tekenen, uit mezelf, ipv dat ik voorbeelden van anderen nateken. Hartstikke dom, want daardoor oefen je heel weinig en word je niet beter en houd je the gap in stand 😂

Ik ben nu mijn cover voor SOTY aan het maken, terwijl ik eigenlijk de skills nog niet volledig heb, en dat biedt ook de nodige frustraties haha. Maar goed, het is uiteindelijk vooral voor mezelf dus perfectie is niet nodig, houd ik mezelf maar voor :')

I FEEL THIS

daarom werk ik gewoon altijd met voldoende referenties voor poses en anatomie enzo en teken ik gewoon wat ik wil tekenen, zonder dat ik mijn fundamentals eigenlijk goed heb :')

This was based on a frankenstein of an example that i traced to sketch the main shapes and then painted

help

Over de fundamentals gesproken, ik leer nu over face proportions enzo en ik lach me slap om de dingen die ik op papier zet. Hoofden zijn ingewikkeld man :'D

Hair lines, brow lines, nose lines, mondhoek is centre of the eye, oor tussen eye line en nose line... ik wil dit gewoon al kunnen, maar helaas werkt dat niet zo hahahahahha

@Marthe: whoaaahh die ziet er wel echt heel gaaf uit man!! Hoeveel uur zit daar in? :o

[ bericht aangepast op 1 feb 2025 - 16:43 ]

Dramatic

Hallo, ben ik weer haha! Misschien niet helemaal het juiste topic, maar ik ben opzoek naar interieur advies en in vroeg me af of iemand eventueel toevallig bepaalde kennis heeft en mij kan helpen 🙈

someone out there feels better because you exist

Renna schreef:
    Over de fundamentals gesproken, ik leer nu over face proportions enzo en ik lach me slap om de dingen die ik op papier zet. Hoofden zijn ingewikkeld man :'D

Hair lines, brow lines, nose lines, mondhoek is centre of the eye, oor tussen eye line en nose line... ik wil dit gewoon al kunnen, maar helaas werkt dat niet zo hahahahahha

@Marthe: whoaaahh die ziet er wel echt heel gaaf uit man!! Hoeveel uur zit daar in? :o

Ik time echt niets, maar het was wel een werk over een paar maanden (ik teken in periodes haha). Denk iets van 100u mss?

Dankzij jullie heb ik vandaag nog eens mijn houtskoolpotloden boven gehaald ^^

en accordeon gespeeld, dat was echt heel lang geleden

help

Ik ben zo jaloers op mensen die het geduld hebben om zoveel tijd in één tekening te stoppen... Mijn adhd is er dan allang weer op uitgekeken, waardoor zoiets gaafs nooit van mijn hand zal komen :')

Caverna schreef:
    Ik ben zo jaloers op mensen die het geduld hebben om zoveel tijd in één tekening te stoppen... Mijn adhd is er dan allang weer op uitgekeken, waardoor zoiets gaafs nooit van mijn hand zal komen :')

Oh believe me i have many an unfinished wip

help

Halbrand schreef:
    (...)

Ik time echt niets, maar het was wel een werk over een paar maanden (ik teken in periodes haha). Denk iets van 100u mss?

Dankzij jullie heb ik vandaag nog eens mijn houtskoolpotloden boven gehaald ^^

en accordeon gespeeld, dat was echt heel lang geleden

Holy shit, wat een commitment :o

Dramatic

Renna schreef:
    (...)
    Holy shit, wat een commitment :o

was heel erg gespreid thoooo

i should time better, i honestly don't have a clue if 100 is accurate

help

Renna schreef:

Maar goed dat je ermee oefent haha! Ik oefen altijd door meteen een groot project op te pakken en dan nooit tevreden te zijn omdat ik de basis nog niet beheers. Erg onhandig xD