• Hoi allen, ik weet niet of hier animo voor is maar met al onze creatieve koppies leek het me leuk om een topic te hebben waarin we het lekker kunnen hebben over creatieve creaties die niet op Q staan, maar die we wel maken. (Digitaal) tekenen, verven, knutselen, haken, breien, kleien, boetseren, houtgraveren, bakken, koken, noem het maar op! Ook kunnen we elkaar hier motiveren, becomplimenteren, stimuleren, en adviseren over materiaal, resultaten, leuke hobby's, etc.

Zo wil ik misschien investeren in een tablet om beter digitaal te kunnen tekenen en was ik benieuwd of er mensen ervaring mee hebben (:

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Caverna schreef:
    (...)

Nou ik heb me er nét helemaal in lopen verdiepen. Gebruik je nu een Wacom tekentablet? Die heb ik ook, dat is de goedkoopste optie haha en je kunt er al best leuke dingen mee (ik heb er een prentenboek voor mijn nichtje mee gemaakt), maar mijn laptop kan het niet meer aan helaas. Ik gebruikte Adobe Fresco, dat is op zich een fijn alleen niet als je laptop steeds vastloopt xD

Ik heb nu een iPad Pro (2022) 12.9 inch en de Apple Pen 2nd Gen gekocht. Heb de iPad refurbished besteld, hoop echt dat ie een beetje goede kwaliteit is, want in totaal alsnog wel gewoon ruim 1000 euro betaald 😅 Al schijn je ook wel een goedkoper model te kunnen gebruiken, maar wilde het zelf dan ook graag meteen goed doen.

En ProCreate kost momenteel €14,99 dus dat is niets vergeleken met de kosten van de iPad haha. En wil er ook Adobe Fresco opzetten, kijken wat fijner werkt ;p

Oooh wat goed!! Thanks voor het uitzoeken <3 Ik heb laatst een laptop gekocht, dus ik moet wel even sparen nog voor een iPad en zo'n pennetje haha, maar Procreate is niet duur zeg! Wat top dit

someone out there feels better because you exist

Ik ben helemaal team procreatie (: ik gebruik het al jaren en ben nog steeds geen beter alternatief tegengekomen.
    OT: ik doe een beetje vanalles haha, heb deze maand een sjaal voor mijn vriend gebreid, ik teken digitaal en voor mijn opleiding (beeldende therapie) maak ik ook 'fysieke' tekeningen en beeldhouwwerken. Super leuk topic!

“Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

Gaan we ook beeldmateriaal delen met z'n allen jongens??? 🤩

Om maar even af te trappen: ik maak zelfgemaakte kaartjes en die verkoop ik voor het KWF. En daarnaast maak ik ook elk jaar m'n eigen kerstkaartjes, dat waren dezen dit jaar:

[ bericht aangepast op 31 dec 2024 - 9:33 ]

Waaaaaaah jongens mijn nieuwe iPad is er en ik word er zo blij van 🤩🤩🤩

Caverna schreef:
    Gaan we ook beeldmateriaal delen met z'n allen jongens??? 🤩

Om maar even af te trappen: ik maak zelfgemaakte kaartjes en die verkoop ik voor het KWF. En daarnaast maak ik ook elk jaar m'n eigen kerstkaartjes, dat waren dezen dit jaar:

Heeeel leuk deze 😍

someone out there feels better because you exist

Caverna schreef:
    Waaaaaaah jongens mijn nieuwe iPad is er en ik word er zo blij van 🤩🤩🤩

Oeehh keep us updated on ur progress!!

Ik heb ook ergens een Wacom tekentablet liggen, maar ben geen getalenteerde tekenaar. Weet best dat je alleen maar beter kunt worden door veel te oefenen, maar het proces van oefenen vind ik frustrerend omdat het dan niet wordt zoals ik het in gedachten heb :'D Het arme ding ligt nu vooral stof te happen in een la oeps

Dramatic

Renna schreef:
    (...)
    Oeehh keep us updated on ur progress!!

Ik heb ook ergens een Wacom tekentablet liggen, maar ben geen getalenteerde tekenaar. Weet best dat je alleen maar beter kunt worden door veel te oefenen, maar het proces van oefenen vind ik frustrerend omdat het dan niet wordt zoals ik het in gedachten heb :'D Het arme ding ligt nu vooral stof te happen in een la oeps

Oh zo herkenbaar haha. Ik zit nu helaas al ruim een jaar thuis met een burn-out, en daardoor was tekenen ineens één van de weinige vermaken die ik aankon. En hen ervaren dat beter erin worden wel heel leuk is haha

Anyway, ik ben nu nog druk bezig met tutorials die al veel cooler zijn dan wat ik zelf zou kunnen verzinnen:

Ik ben momenteel vooral met mijn Anna-Henrieta cosplay bezig - still powering through historical underwear. Ik heb even geen foto's, maar ik ben bijna klaar met haar eerste petticoat! I spam everything on my insta @martheattemptsstuff

help

Even een MT, ik vind dit een super leuk topic om in te lezen & zodra ik ooit weer begin met schilderen/tekenen kan ik hier ook posten (but unfortunately as of now I'm ill)

mortui vivos docent

Halbrand schreef:
    Ik ben momenteel vooral met mijn Anna-Henrieta cosplay bezig - still powering through historical underwear. Ik heb even geen foto's, maar ik ben bijna klaar met haar eerste petticoat! I spam everything on my insta @martheattemptsstuff

Omg wat ontzettend gaaf! I love historical fashion, I peeped at your insta & your sewing looks so good!

mortui vivos docent

inktzwart schreef:
    (...)

Omg wat ontzettend gaaf! I love historical fashion, I peeped at your insta & your sewing looks so good!

nahw thank you! Only took me 7 seasons of Criminal Minds so far lmao

help

Dit topic is helemaal voor mij bedoeld zie ik al. Ik ben dol op tekenen en schilderen, al doe ik dat momenteel praktisch niet haha.
    Maar ben heel benieuwd naar al jullie maaksels!

The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

Hier trouwens nog een foto van mijn victoriaanse petticoat!

En een WIP van mijn geborduurde victoriaanse zakken (:

We love phone quality

help

Halbrand schreef:
    Hier trouwens nog een foto van mijn victoriaanse petticoat!

En een WIP van mijn geborduurde victoriaanse zakken (:

We love phone quality

Oooh wat mega gaaf zeg! Vind het heel vet dat je dat zelf kan maken. Kost zoiets veel tijd?

Caverna schreef:
    (...)

Oooh wat mega gaaf zeg! Vind het heel vet dat je dat zelf kan maken. Kost zoiets veel tijd?

Best wel haha. Ik heb niet heel specifiek getimed, maar zit nu voor mijn borduurwerk aan iets meer dan 60 uur en over de petticoat heb ik iets minder dan 50 gedaan (: (beide over de afgelopen drie weken gespreid)

[ bericht aangepast op 4 jan 2025 - 20:36 ]

help