• Na de godenoorlogen aan het begin van de 21ste eeuw, lijkt alles in Kamp Halfbloed relatief kalm. Eigenlijk bijna saai. Kampactiviteiten gaan hun gewone weg, kinderen van goden krijgen de erkenning die ze willen. Doordat alles zo vlot en normaal verloopt, begint er stilaan toch wat onrust te komen. De halfgoden willen actie; kunnen niet langer stilzitten. Sommigen van hen beginnen zelfs bewust onrust te stoken... en wanneer het Orakel opnieuw een profetie uitspuwt, lijken de gemoederen een kookpunt te bereiken...

    Wanneer godenkinderen verdwijnen
    Zal vrede in Kamp Halfbloed voorgoed wegkwijnen
    Een zonnige zomer zonder slot
    Openbaart de dageraad van een pijnlijk lot


    Het is nu de zomer van 2023, een jaar nadat het Orakel van Delphi deze woorden door de mond van Rachel Elizabeth Dare uitsprak. De vakantie is een week bezig en de sfeer bereikt een vriespunt wanneer uitkomt dat Alicia Stanford, dochter van Iris, nu drie dagen vermist is. Hoewel de activiteiten gewoon als gepland doorgaan, is de spanning te snijden; onderlinge strubbelingen zorgen voor wantrouwen. De Kampers willen antwoorden, maar er is geen aanknopingspunt om bij te beginnen.

    Enjoy my shitty vague rhymes (((:





    R O L L E N
    Nummers = Cabin nummers • Rood = vermiste kamper • NPC (blauw) = Non Player Character; wordt door iedereen gespeeld • Doorstreept = dood • G = Gereserveerd • HC = Head counselor • Geen cabin voor jouw god van keuze? We fiksen dat wel.

    1. Z E U S
    • [HC - Lichamelijke vechttechniekeninstructeur] James Scott | 22 | 1.6 | Mexx / Satoru



    3. P O S E I D O N




    4. D E M E T E R
    • Rhea Grace McCain | 20 | Mexx / Satoru

    [HC] Orlanda Stanislav | 15 | NPC • Iedereen



    5. A R E S
    • [Pegasusinstructeur] Katarina Madden | 17 | 1.3 | Marthe / Vanparys
    • [HC] Mart Beckett | 22 | 1.4 | Saar / Ken_



    6. A T H E N A

    • [HC - Zwaardvechtinstructeur] Silas Lincoln Perry | 19 | 1.2 | Saar / Ken_



    7. A P O L L O
    • [Zangstondecoördinator] Hazel Evelynn Whitlock | 19 | 1.3 | Lisa / Saureus



    9. H E P H A I S T O S
    • Nicholas Aiden Woods | 22 | 1.3 | Lisa / Saureus

    [HC] David Wittbrand | 17 | NPC • Iedereen



    10. A P H R O D I T E

    • Caerwyn Teague | 18 | 1.5 | Marthe / Vanparys



    11. H E R M E S
    • [HC] Izelle Riona Barlowe | 21 | 1.2 | Lisa / Saureus
    • [G] Paesano
    Christian Owen Taylor | NPC - Iedereen



    12. D I O N Y S O S
    • Diana Chapman | 19 | 1/4 | Saar / Ken_

    [HC] Ilyas Zoilos | 14 | NPC - Iedereen


    13. H A D E S
    • [HC] Gavin Peter Nash | 19 | 1.6 | Xan / Silverwalker




    14. I R I S

    [HC] Alicia Stanford | 17 | NPC - Iedereen




    15. H Y P N O S
    • Augustus Walker | 20 | 1.3 | Saar / Ken_

    [HC] Vera Kazimir | 22 | NPC • Iedereen




    16. N E M E S I S

    Michael Devin | NPC - Iedereen




    17. N I K E
    • [HC • Zwaardvechtinstructeur] Petra Diane Yaxley | 20 | 1.1 | Marthe / Vanparys




    18. H E B E





    19. T Y K H E


    [HC] Olyvia Beaumont | 19 | NPC - Iedereen




    20. H E K A T E
    • [Tijdelijk HC] Jules Sébastien Hunter | 20 | 1.2 | Marthe / Vanparys
    • Aurora Millie Ashford | 20 | 1.5 | Lisa / Saureus




    21. P H O B O S
    • Yasuo Ida | 17 | 1.6 | Mexx/Satoru



    O V E R I G       (G R O T E       H U IS)
    • [Activities director] Neil Keaton | 31 | 1.4 | Saar / Ken_
    [Activities director] Chiron | ? | NPC - Iedereen
    • [Oracle in the cave on the beach] Rachel | 30-ish | NPC - Iedereen
    • [Camp director] Dionysus (Meneer D.) | ? | NPC - Iedereen







    C A M P       A C T I V I T I E S

    • Zwaardvechten (Petra Yaxley, Silas Perry)
    • Lichamelijke vechttechnieken (James Scott, Caerwyn Teague)
    • Boogschieten (Chiron, -, -)
    • Pegasuslessen (Katarina Madden, -)
    • Theorie - Monster vechttechnieken (-,-)
    • Theorie - Mythologie (-, -)
    • Kano races (Naiaden, -)
    • Muurbeklimming (Saters)
    • Zwemmen en strandtijd (Nereïden)
    • Sport - Volleybal (-, -)
    • Zangstonde aan het kampvuur (Hazel Whitlock, -)

    R E G E L S
    • Het woordenminimum is 100 woorden.
    • Rachel (Orakel), Chiron en alle goden worden door iedereen gespeeld.
    • De huisregels van Quizlet en daarbij in het bijzonder het RPG-forum gelden uiteraard ook hier.
    • 16+ is toegestaan, maar gelieve hier wel voor te waarschuwen zodat anderen het kunnen mijden als zij het liever niet lezen.
    • Als ik niet online ben, maakt de laatste die reageert een nieuw topic.
    • Als ik tien dagen niets van je hoor, kom ik je stalken xoxo
    • Mijn layout fiks ik later wel, ik heb honger.
    • Cabin info vind je hier, CHB info hier.


    V A N D A A G,       E E N       W E E K       N A       D E      S T A R T       V A N       D E       Z O M E R.
    De sfeer op Kamp Halfbloed is grimmig en het weer lijkt dat te weerspiegelen. Donkere wolken hebben zich verzameld boven het kamp, maar regenen doet het niet - dat gebeurt nooit in Kamp Halfbloed, toch? Deze ochtend bij het ontbijt werd meegedeeld wat een aantal kampers al vermoedden of wisten: Alicia Stanford, Head Councelor van het Iris-gebouw is sinds drie dagen vermist. Niemand lijkt te weten wat er precies is gebeurd, al lijken meerdere kampers zich verdacht te gedragen... Weten zij iets meer? Hebben zij iets met haar verdwijning te maken? En bovenal: kondigt dit de start van Rachels profetie aan?

    In ieder geval is de spanning te snijden en net daarom hebben Chiron, Rachel en Meneer D (ook wel bekend als Dionysos) de andere Head Councelors deze voormiddag bijeengeroepen om een plan van aanpak te bespreken. De andere kampactiviteiten gaan zoals gepland door. Op het programma staan deze voormiddag: theorielessen, pegasuslessen en muurbeklimming. Niemand lijkt echter veel zin te hebben om te doen alsof er niets aan de hand is.

    Het is 11u 's ochtends en de wolken zijn donker. Zo dadelijk gaat de Head Councelor meeting van start. Chiron, Meneer D en Rachel zijn reeds aanwezig en vragen zich af waar Neil zit. Het nieuws van Blue, Maeve en Hythams terugkeer heeft hen ondanks het rumoer blijkbaar nog niet bereikt. Meneer D ziet er zoals gewoonlijk ongeduldig uit, alsof hij er eigenlijk helemaal niet wil zijn, en Chiron kijkt bezorgd. De koekjes op tafel zijn voorlopig nog onaangeroerd, behalve dat ene dat Rachel net geërgerd in haar mond stopt.

    MEETING
    Alle NPC HC's zijn ondertussen ook aanwezig (Orlanda - Demeter; David - Hephaistos; Vera - Hypnos; Olyvia - Tykhe). Nog zin om je interactie nog af te werken? Ga je gang! Geef wel even het tijdstip waarop je post plaatsvindt aan als die zich nog voor de meeting afspeelt. Iedereen kan Chiron, Meneer D en Rachel besturen. Om het overzicht te bewaren van wat zij zeggen, wil ik vragen dat je die zinnen in het rood in je post zet. Vragen? Mijn deur staat open ^^

    LUNCH
    De meeting loopt tot een einde, maar een beslissing lijkt er niet echt gekomen te zijn. Zowel Sayah als Milan, net als een heleboel van de jongere Head Councilors bieden zich aan om op queeste te vertrekken en na wat geruzie wordt beslist om de meeting later verder te zetten met een kleinere groep. Rachel geeft aan dat het belangrijk is dat de queesteleider iemand is die dicht bij Alicia staat - en dat het nutteloos is om daar nu over te blijven kibbelen. "Daarnaast," kondigt Meneer D. aan, "ik heb honger." En daarmee lijkt de meeting gesloten.

    Alle kampers verzamelen zich voor de lunch, elk aan de tafel van hun goddelijke ouder, zoals het hoort. Meneer D. geeft een korte speech om de gemoederen te bedaren... of hij daar in geslaagd is, is niet helemaal duidelijk.

    "Blijkbaar vindt Chiron het belangrijk dat ik deze aankondigingen blijf doen, maar goed. De meeting was een ramp, zoals jullie onwaarschijnlijk al te weten zijn gekomen, maar het goede nieuws is dat Marion, Barry en Harold veilig terug zijn van hun queeste." Meneer D. last even een korte pauze in voor applaus en rolt met zijn ogen. "Ja, ja, we zijn allemaal doodgelukkig, hoera. Daarnaast mogen we vandaag... nog maar eens... een nieuwe kamper verwelkomen: César Swallow. Hij is vreemd genoeg nog niet door één van mijn familieleden geclaimd, maar ik vermoed dat we daar binnenkort iets van te zien zullen krijgen. Voorlopig zal Gebouw 11 hem met open armen ontvangen - ja, Isabella, geef hem straks maar een warme knuffel, als dat je lukt. Verder werden we vandaag vervoegd door twee oude bekenden die niet eens de moeite gedaan hebben om dat even te komen melden, waarvoor dank. Wynter Teagan, fijn om te zien dat je niet dood in een gracht ligt, Cedric Donovan en Arabella Asher. Ik ben er zeker van dat jullie ze allemaal vreselijk gemist hebben, maar ga ergens anders huilen. Voor vanavond heeft meneer Keaton een fijne, dodelijke variant op vlaggenroof bedacht. Hij verwacht jullie om tien uur stipt in het amfitheater om de spelregels uit te leggen." Meneer D. zucht even en kijkt naar Chiron, die knikt, waarna hij met een dikke laag sarcasme vervolgt: "Ik hoop van harte dat er niemand een bloederige dood sterft vanavond. Smakelijk."

    De nimfen brengen het eten rond, waarna de kampers rechtstaan om er een deel van te offeren aan de goden.


    V L A G G E N R O O F
    Het moment waarop alle kampers (normaal gezien) steeds vol ongeduld op wachten is aangebroken: vlaggenroof! Sinds de zes maanden dat Neil aanwezig is op kamp, heeft hij zijn best gedaan om wat variatie in de spelen te brengen. Zo ook vanavond. Alle kampers verzamelen bij de rand van het bos, niet ver van het Grote Huis. Neil roept de groepen af en legt de spelregels uit.
    "Vanavond liggen de gevaren op de loer! Ieder van ons heeft in het leven buiten kamp wel eens een aanvaring gehad met een monster. Op Kamp Halfbloed vinden we het belangrijk om jullie op die confrontaties voor te bereiden. Daarom vonden Chiron en ik het en goed idee om die confrontaties dan ook te oefenen. In het bos zitten een heleboel monsters verstopt en elk van hen heeft een aantal vlaggen aan zich vasthangen. Het doel is simpel: bemachtig in team zoveel mogelijk vlaggen binnen de twee uur en word zo als overwinnaar uitgeroepen. Het winnende team wordt de rest van de week vrijgesteld van hun klusjes. Vragen?"

    Hieronder vind je de teamverdeling terug en het eerste monster dat dat team tegenkomt op hun wandeling in het bos. Je kiest zelf hoe die confrontatie gebeurt, of die succesvol of niet verloopt en of je al dan niet andere kampers tegenkomt en de handen in elkaar slaat (of zelf met de vlaggen probeert te gaan lopen - maar bespreek dat wel even met elkaar zodat er niemand gaat wenen ofzo). Lees ook de wikipagina na zodat je er een idee van hebt hoe bepaalde monsters verslagen kunnen worden, want ze zijn niet allemaal even gemakkelijk.

    Team 1: Petra & Silas - één basilisk met 5 vlaggen op verschillende plaatsen rond zijn lijf.
    Team 2: Kat & Chia - Niets
    Team 3: Wyn & Hazel - 3 skeleton warriors met elk 2 vlaggen (rond hun hoofd en aan hun enkel)
    Team 4: Jules & Caesar - één reusendas met 2 vlaggen (rond zijn linker-achterpoot en zijn rechter voorpoot)
    Team 5: Blue & Aldara - 2 amphisbaenae met elk twee vlaggen op verschillende plaatsen rond hun lijf
    Team 6: Hytham & Sayah - 3 skeleton warriors met elk 2 vlaggen (rond hun hoofd en aan hun enkel)
    Team 7: Mart & Ivan - Niets
    Team 8: Aris, Sam & Ciri - één vleesetend paard met twee vlaggen (rond zijn nek en rond zijn staart)
    Team 9: Serena & Aurora - één reuzenslang met drie vlaggen op verschillende plaatsen rond zijn lijf
    Team 10: Diana, Aliva & JJ - 10 Stymphalische vogels met elk één vlag rond een pootje
    Team 11: Dayze & Nick - één hellehond met drie vlaggen (één rond zijn nek, één rond zijn voorpoot en één rond zijn staart)
    Team 12: Vi & Caolan - één reuzekrab met vir vlaggen (één rond elke poot)
    Team 13: Leonid & Carter - één carnivorisch schaap met drie vlaggen (één rond een voorpoot, één rond een achterpoot en één die niet zichtbaar is door de wol rond zijn lijf)
    Team 14: Augustus & Izzy: één reuzeschorpioen met drie vlaggen (twee rond zijn voorste scharen en één rond zijn angel)

    [ bericht aangepast op 2 april 2024 - 12:46 ]


    help

    Hazel Evelynn Withlock
    The Healer • Daughter of Apollo • 19 years old


    Outfit, Hair| Tree just around the corner| With Augustus


    Look at the sun,
    It's so pretty in the morning.




    Who did this to you? I need to find you.


    Zodra Hazel de hand op haar schouder voelt, brengt ze haar afgedwaalde ogen terug naar de zijne. Een klein glimlachje verschijnt op haar gezicht, ze weet dat hij er voor haar is. Maar ze weet ook dat hij er niet altijd is. Hij kan haar nou eenmaal niet beschermen, iedereen weet dat ze een makkelijk doelwit is. De blondine hoort namelijk tot de kleine groep kampers die niet zo veel met het vechten heeft. 'Alicia was niet jouw schuld,' vertelt ze hem gelijk, om te voorkomen dat hij zich daar druk om gaat maken. 'Er is niets wat we hadden kunnen doen, we kunnen alleen maar ons best doen om haar te vinden. Dat moeten we doen goed?' Ze haalt een keer diep adem om de zorgen van zich af te duwen. De aanwezigheid van Gus helpt daar enorm bij, op de een of andere manier kalmeert het haar. Zonder dat hij daar echt iets voor hoeft te doen.
          Kort denkt ze na over zijn uitspraak om het hem te beloven, want kan ze dat wel? Ze neemt beloftes heel serieus, maar soms gaat ze gewoon impulsief op pad met een ander. Niet perse Gus en daarom besluit ze dan ook de vraag anders te formuleren terwijl ze het beantwoord. 'Ik beloof dat ik niet alleen op pad zal gaan,' knikt ze hem toe, want dat zal ze zeker niet doen. Als ze de woede in hem hoort opborrelen, plaatst ze haar hand op zijn schouder. 'En dan zijn ze boos en zijn er nog minder mensen die naar Alicia zoeken,' maakt ze zijn zin af, waarna ze slikt. 'We moeten gewoon even rustig afwachten, misschien komen ze wel met een goed plan en anders kunnen wij nog altijd helpen. Oke?' Ze werpt hem een bemoedigend glimlachje toe, om vervolgens haar hoofd tegen de zijne te leunen.
          Hazel bijt op haar lip als Gus begint over waar ze Alicia het laatste heeft gezien. Ze haat het om daar aan terug te denken. Dan gaat ze alleen maar aan zichzelf twijfelen, denkend dat ze misschien toch nog wat had kunnen doen. Ondanks dat ze heel goed weet dat dat niet zo is. Ze is dan ook even stil voor ze toch maar antwoord geeft op de vraag, ze weet namelijk dat het belangrijk is voor Gus. Voor hem wilt ze er wel over praten, ondanks dat ze de gedachten het liefst uit haar hoofd zet. 'Aan het eind van de middag, we gingen samen schilderen in het gras, daar bij het water weet je wel? En nou ja toen gingen we ons omkleden, want het werd koud, zodat we in de avond nog wat konden zingen bij het vuur. Maar ja-' Ze stopt even, maar gaat toch verder. 'Daar is nooit wat van gekomen,' mompelt ze zacht. Het was op dat moment dat Haze wist dat er wat aan de hand was, Alicia zou namelijk niet zomaar weggaan zonder iets te zeggen. Eerst dacht ze dat ze misschien ziek was of opgehouden werd door iemand anders. Dus na een tijdje besloot ze een bezoekje te brengen aan de Iris cabin. Daar kwam ze er echter al snel achter dat er geen spoor van Alicia te bekennen was, bovendien leek het alsof ze nooit in haar kamer is aangekomen. De blondine weet niet wat er met haar beste vriendin gebeurd is, maar in die korte tijd is ze spoorloos verdwenen. Het lijkt haar ook raar dat de dame ineens het kamp uit is gelopen, want daar was ze helemaal niet op gekleed. Nog een teken dat er waarschijnlijk echt iets is gebeurd. Het kan gewoon geen ongeluk zijn. Het zou makkelijker zijn als ze haar gedachten zou delen met Gus of iemand anders, maar in plaats daarvan staart ze voor zich uit terwijl ze het hele moment herleeft.


    SILAS LINCOLN PERRY

    Son of Athena - Headcounselor of the Athena Cabin - At the knive throwing rink - With Chiara
    SONG



    Deze ochtend was verlopen zoals gewoonlijk, na een erg vroege ochtendtraining had ik me naar de douches gewaand , waarna ik mijn cabin ontwaakte om hen naar het paviljoen te begeleiden. Eén van de vele taakjes die ik als Head had van de Athena cabin. Hoewel ik wel al onrust had gehoord vanuit het opvallende gefluister tussen Chiron en Mr.D. de afgelopen dagen, werden deze opvattingen tijdens het ontbijt ook effectief luidop genoemd. Eén van de kampers was verdwenen en zo meteen werd ik met de andere Head Counselors verwacht in het 'Big house'. Maar tot het zover was, werden we verzocht ons leven verder op te pakken. Iets die ik na het eten van mijn ontbijt ook poogde op te volgen. Dus na mijn halfbroers en zussen nog een gedag te zeggen, vertrok ik naar één van mijn favoriete plekken. De traininggrounds, en hieruit het messwerpen onderdeel. De focus dat messwerpen eiste was altijd aangenaam om in een geconcentreerde trance te geraken- toch zeker nu dat er een goed plan van me verwacht zou worden.
    Ik had net een setje werpmessen opgeblonken en wist mijn spiegelbeeld kort te bezichtigen tot ik in de weerspiegeling een andere blondine opmerkte. ’’Hey,’’
    Chiara had zich bij me gevoegd op deze trainingsplek. Een plekje waar ik al enkele jaren met de dame mijn werpmessen durfde te delen- ookal hadden we een stoef begin gehad. ‘’ik beloof je niet neer te steken dit keer,’’ glimlachte de apollo dochter waarbij mijn monhoekje licht omhoog krulde. Ze was altijd wel een snelle leerlinge geweest. Ookal ging dat ten koste van mijn zij waar ze één van de eerste lessen haar dolk in had geboord. Maar een mes in de rug had ik nog niet van haar verkregen, dus kon ik haar gezeldschap nog relatief tolereren.
    ‘’Heb je al een plan bedacht?’’ vroeg ze, doelende op de bespreking die later zou plaatsvinden. Mijn koele grijze kijkers keken op van het werpmes in mijn handen zodat ik deze keer nu deftig naar Chiara kon kijken. Ze was na haar queeste ook Head Counselor geworden ookal was deze queeste nogal moeilijk een succes te noemen geweest. Dit nam niet weg dat we beiden zouden verwacht worden aan Mr.D's pool tafel welke hij op één of andere manier fit vond om als vergader tafel te gebruiken. Hoewel ik graag zou gaan verklaren aan Chiara dat ik een oplossing had gevonden voor de verdwijning van de Iris dochter, moest ik in lichte teleurstelling mijn hoofd schudden. Mijn blonde krullen veerden mee met mijn beweging, waarna ik mijn blik even op het doel richtte en met een goed gemikte worp het blinkende mes in de roos had gegooid. " Zolang we niet meer informatie krijgen van Chiron en Rachel, is het wat moeilijk om oplossingen te verzinnen." gaf ik eerlijk toe aan de Apollo dochter waarna ik mijn stormachtige poelen terug op haar richtte. " Als Alisson nog zou leven, kunnen we altijd kijken of een kind van hecate geen tracking spell kan uitvoeren? " poogde ik met een iets vermoeide zucht. Erg goed kende ik de vermiste meid nu ook niet- geen idee hebben of ik effectief de juiste naam had aangehaald. Het feit dat haar verdwijning gelinkt zou kunnen zijn aan de profetie- nou dat was iets dat mijn interesse had gewekt. 'Ik denk dat we dan ook beter pas met het plan beginnne tijdens de Senior Counsil- Tenzij jij al meer weet over de verdwijning?" ik trok mijn wenkbrauw iets op en schonk de blonine een zeldzaam klein glimlachje waarna ik één van de messen in mijn handen aan Chiara aanbood. " OF als je liever mogelijke theorieën met me wilt werpen, be my guest." Een vragevuur als het ware verlicht door frustaties die we gewoon op doel konden werpen. "Ik vertrouw erop dat je me ditmaal niet neersteekt." ik grimaste als een boer met kiespijn, waarna ik als eerste een tweede mes wierp op het doel, its in mijn offgame gezien het ding 5 centimeters te ver van de roos schoot. 'Tssk' ik trok mijn neus op en begon dan zelf maar met een theorie te opperen. " Als 'jeweetwel's verdwijning effectief te maken zou hebben met de profetie- zouden we dan niet via haar moeder Iris en haar messages iets meer van nieuws kunnen verkrijgen?" begon ik bedenkelijk 'whack' nog een mes beter geworpen dit maal. "Wie weet is ze gewoon verdwaald in de bossen." zei ik pogend iets nonchalant over te komen al was er toch een klein tikkeltje onzekerheid in mijn stem te horen- gezien ik eer toch vrij zeker van leek dat het niet 'zomaar' een verdwijning was.





    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    MILAN VALERI

    Son of Aphrodite ♡ Head Councelor ♡ Walking towards Big House ♡ With Sayah




          Milan keek naar boven, waar een dik wolkendek zich had opgestapeld. Hij wist niet zeker wie het weer controleerde, maar die persoon kon maar beter wachten met de regen los te laten. Milan had nog een heleboel te doen.
          Het eerste op de agenda, was een dik uur hardlopen rond het kamp. Hij twijfelde even om langs de cabin van Kat te rennen en haar mee te vragen, maar toen besloot hij toch om alleen te gaan. Hij had te veel aan zijn hoofd vandaag.
          Na het hardlopen, trok Milan zich terug in zijn cabin om aan wat gewichten te sleuren. Hij voelde zijn spieren zeuren door de work-out die hij gisteren gedaan had. Niet lang daarna sprong hij in de douche, trok hij een spannend t-shirt over zijn hoofd en ging hij voor de spiegel staan. Zijn natte haren droogde hij wild met een handdoek maar nog voor hij naar de gel of mousse kon grijpen, lagen ze alweer perfect op zijn plaats. Zo ging het altijd; Milan kon op zijn hoofd gaan staan, door de modder rollen of zijn haar omhoog steken... binnen enkele seconden, zou het toch weer in model vallen. Milan grimaste. Dat kleine trucje en de rest van zijn uiterlijk had hij bijna volledig aan zijn moeder te danken... en het was niet dat hij zo goed met haar overeen kwam.
          Nog een laatste blik in de spiegel bevestigde voor Milan dat hij er goed uit zag - wanneer niet? - en hij liep de cabin uit, richting het ontbijt. Hij zat net broodjes in zijn mond te proppen, toen Chiron en Mr. D een aankondiging deden. Alle head councelors werden in het 'Big House' verwacht. Milan spuugde de happen brood in zijn keel nog net niet uit en sloeg zijn ogen neer. Rond hem voelde hij de emoties veranderen. Waar de kampgangers eerst afzonderlijke verlangens hadden - verlangen naar passie, liefde, veiligheid of daarachter iemand naar geweld - leken ze nu naar hetzelfde te neigen. Verlangen naar antwoorden en duidelijkheid.
          Alicia. De profetie. Het lag al dagen op Milans lever. Net voor haar verdwijning, had Alicia maar weer eens contact met hem gezocht. Ze wilde zo graag met hem spreken over hun vader. De man lag blijkbaar op sterven en volgens Alicia was het hun taak om voor hem te zorgen. Milan had haar echter keer op keer afgescheept. Als het hem betrof, had hij geen ouders. Aphrodite bezocht hem maximum één keer per jaar en de man die zijn 'vader' was, had hij nooit ontmoet. Nee, zijn adoptie-ouders waren de enige ouderfiguren die hij in zijn leven had gehad. En nu waren zij weg - net zoals Alicia.
          Milan nam het zichzelf erg kwalijk dat hij Alicia niet serieus had genomen. De laatste keer had hij haar niet eens aangekeken, toen ze prompt weer voor zijn neus stond. Misschien was hij deel geweest van haar verdwijning... Misschien had hij...
          Milan schudde zijn hoofd. Het had geen zin om zijn hoofd daarover te pijnigen. In de plaats stond hij op en liep meteen naar het Big House. Daar, op de veranda van het lichtblauwe huis, vond hij een onverwacht persoon. Iemand die meteen een grijns op zijn gezicht toverde. Sayahs donkerbruine, stijle haren vielen over haar schouders. Ze had Milan duidelijk nog niet gezien en hij nam de kans om haar uitgebreid te bekijken. Hij vernauwde zijn ogen en probeerde haar verlangens te lezen, maar toen stopte hij plots. Hij had aan Chiron moeten beloven dat hij zijn krachten niet zou gebruiken als de mensen rondom hem daar geen toestemming voor geven. Alleen gebeurde het soms onbewust en kon hij er eerlijk waar niets aan doen. Net voor hij zijn krachten naar Sayah afsloot, kwam er een blauwe zweem naar hem toegevlogen. Gemis. Of heimwee. Milan schudde zijn hoofd. Niet zijn zaken.
          Milan plofte naast Sayah neer op de veranda en gooide een van zijn scheve glimlachen naar haar toe. "Dag knapperd. Wat zit jij hier zo alleen te doen?" Hij liet zijn ogen over haar gezicht glijden en liet haar duidelijk merken dat hij apprecieerde wat hij zag. "Hebben alle vechtpoppen in het kamp de strijd verloren?"










    [ bericht aangepast op 3 mei 2023 - 9:33 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien



    20 | Nikè | Ergens tussen het paviljoen en het Grote Huis (Izelle)






    When angry,
    count to ten.
    When very angry,
    swear.




    • PETRA DIANE YAXLEY •

    Petra was pas gisteravond laat toegekomen op Kamp Halfbloed, maar haar hele vakantie leek nu al om zeep. Vloekend kwam haar hoofd opnieuw tevoorschijn uit haar ladekast, waar diverse sjaaltjes over de rand gegooid waren. Spelden, rekkers en sieraden bedekten de vloer rond haar. Ze was er honderd procent zeker van dat ze de lauwerkrans van haar moeder aan het haakje naast haar bed gehangen had - waar hij altijd hing als ze hem niet in speldvorm in haar haar had. Haar broers en zussen waren een tiental minuten geleden naar het ontbijt vertrokken, maar Petra moest er eerst zeker van zijn dat haar chaotische avondhoofd het gisteren toch niet op een andere plek had achtergelaten.
          Gefrustreerd zette ze haar handen in haar zij en zuchtte - al was het meer een kwade grom. "Klote-Hermeskinderen," mompelde ze, want ze wist dat haar broers en zussen het nooit in hun hoofd zouden halen er met haar meest geprijsde bezit vandoor te gaan. Daar waren ze gelukkig niet dom genoeg voor - dat ene Hermeskind dat momenteel een diepe frons tussen Petra's wenkbrauwen deed verschijnen, duidelijk wel.
          Petra wist ook wel dat Izelle het gewoon deed om haar op stang te jagen, maar had ze haar niet één dag met rust kunnen laten? Ze was hier nog niet eens 24 uur, ze had nog niet eens haar volledige koffer uitgepakt. Daar kwam dan ook nog eens bij dat de sfeer op kamp grimmig was, wat ervoor zorgde dat Petra's humeur de kelder in vloog. Ze had nog niet eens de tijd gehad om haar vrienden te laten weten dat ze was aangekomen.
          Petra deed haar haren in een paardenstaart - geen tijd meer om er iets deftigs mee te doen (en dat was niet van haar gewoonte) - en klikte het slotje van haar horloge rond haar pols dicht. Daarna wierp ze een blik op de tijd en vloekte ze opnieuw. Als laatste aankomen bij het paviljoen was ook niet haar gewoonte. Toen ze haastig haar bord vulde, een deel in het vuur gooide en naast Eden aan tafel neerplofte, gaf haar zus haar een por tussen de ribben.
          "Hou op met knarsen. Straks breek je je tanden nog," siste ze met een boze ondertoon. Petra trok haar wenkbrauw op maar antwoordde niet, stak in plaats daarvan haar lepel als een dolk in haar cornflakeskom terwijl ze haar ogen over de kampers liet gaan. En daar zat ze. Truttige Izelle met haar truttig hoofd waarop Petra's lauwerspeld als trofee blonk in de ochtendzon. Ze was zodanig kwaad dat ze aanstalten maakte om overeind te komen en haar nu meteen een mep in haar truttige gezicht te geven, maar Eden legde een hand op haar schouder en knikte naar de grote tafel aan het hoofd van het paviljoen, waar zowel Chiron als Rachel en Meneer D. waren opgestaan.
          Petra's mond werd droog toen ze spraken. Haar lepel bleef gedurende de hele toespraak in de lucht hangen. Ze had Alicia vooral als Hazels vriendin gekend - een goedlachs, kleurrijk meisje dat meteen een hele ruimte deed oplichten wanneer ze er voet in zette. Erg close waren ze niet geweest, maar Petra had haar graag gemogen.
          De wraakgedachten ten opzichte van Izelle verdwenen als sneeuw voor de zon wanneer Petra er toch in slaagde haar cornflakeskom leeg te eten. Ze moest naar Hazel toe, moest checken of alles oké met haar was - ze had haar sinds de kerstvakantie niet meer gezien en... Haar blik viel op Milan, die rechtstond en het paviljoen uitliep en haar hart zonk een tweede keer. Ze had zich de hele ochtend zo druk gemaakt om dat stomme sieraad terwijl haar vrienden waarschijnlijk al drie dagen lang doodongerust waren. Op dit moment wilde ze eigenlijk gewoon iedereen een stevige knuffel gaan geven, maar toen stond ze op en zag ze Izelles stomme hoofd weer. Het zou geen zicht zijn om haar een mep te verkopen tijdens de meeting over Alicia's verdwijning, dus moest het nu maar even.
          Petra glipte het paviljoen uit en volgde het meisje totdat ze net uit het zicht van andere kampers waren - eigenlijk wilde ze echt geen tweede drama veroorzaken. Maar ja. Had Izzy maar uit haar gebouw moeten blijven.
          Petra's hand schoot onceremonieel uit naar Izelle's hoofd, waar ze de speld (en de helft van Izelles haar) vastgreep en met een ruk naar zich toe trok. Ze bracht het gezicht van het meisje tot vlak bij de hare, vernauwde haar ogen.
          "Haal het ooit nog eens in je fucking klotehoofd om aan mijn spullen te zitten en ik beloof je dat je voor de rest van de zomer in een bed vol kakkerlakken wakker wordt."

    [ bericht aangepast op 4 mei 2023 - 20:04 ]


    help

    Only one of us gon' make it out alive and it's not you.

    Carter-James King







          20      🗲      Son of Zeus       🗲      Head Counsellor      🗲      Outfit       🗲      With Nicholas      🗲      Workplace


          Naast hem bewoog er wat. Of eerder iemand. Olyiva. De dochter van Tyche wie hij sinds het einde van zijn relatie met Sayah wel vaker had opgezocht. Voor hem was het niets serieus. Het meisje was vermaak en zo kwam hij aan zijn behoeften. Ze kwam niet in de buurt van Sayah, maar hij was dan ook niet opzoek naar een vervaning van zijn ex.
    Er waren momenten waar de Olyvia er anders over leek te denken. Verlangende blikken, blosjes op haar wangen – voor haar zat er zeker meer achter. En dat maakte het alleen maar leuker.
    Olyvia begroette hem door haar lippen kort op die van hem te plaatsen. Zachtjes pakte hij haar kaak vast en drukte zijn lippen op die van haar. Een verbaasd geluid weerklonk uit haar mond, maar werd gedempt. Haar handen plaatsten zich in zijn haar, waar ze enkele lokken vastpakten. Na iets van een minuut haalde Carter zijn lippen van die van Olyvia. Hij liet haar kaak los. Met een hand liet hij enkele vingers zachtjes strelen over de meerdere zuigzoenen in haar nek. De één meer zichtbaar als de ander. Hij zag hoe er kippenvel ontstond op haar armen. Hoe ze kort rilde. Grijnzend keek hij haar aan. Zag hoe ze zichzelf probeerde bij een te rapen.
    Carter genoot ervan om haar zo te zien. Hoe hij haar op een simpele manier het hoofd gek kon maken.
    Even schraapte Olyvia haar keel, waarna ze zacht uitsprak dat ze terug moest naar haar eigen cabin.

          Een kwartier later was hij aan het hardlopen door de bossen. Iets wat hij iedere ochtend deed. Zelfde route. Sinds zijn vijftiende was hij ermee begonnen. In die vijf jaar was het een routine geworden.
    Muziek in zijn oortjes stond op een van de hoogste standen. Precies zoals hij het altijd had. Afgesloten van de buitenwereld.
    Het werd ruw verstoord door dat hij tegen – nee, iemand tegen hem opbotste.
    Carters eerste instinct was om diegene een duw te geven, of te zeggen dat ze hun ogen zouden moeten gebruiken.
    Echter zag hij toen pas wie het was.
    Sayah.
    De geërgerde blik van zijn gezicht verdween snel en hij haalde een van zijn oortjes uit zijn oor.
    Sayah had een stapje naar achteren gedaan.
    ‘’Kun je niet uitkijken waar je loopt?’’ waren de woorden die ze uitsprak.
    Verrast schoot een van zijn wenkbrauwen in de lucht. Wat?
    Een klein, sarcastisch lachje rolde over zijn lippen terwijl hij zijn hoofd schudde.
    ‘’Misschien moet je zelf eens opletten,’’ sprak hij uit. Hoewel hij probeerde zijn geërgerde toon uit zijn stem te houden, leek dit niet te lukken. Niet bij Sayah in ieder geval.
    Zonder haar nog een blik waardig te gunnen, had hij zijn oortje weer in zijn oor gedaan en had hij zijn weg vervolgd.

          Hij had gedoucht en ontbeten. Voor nu werd hij nog niet verwacht bij The Big House. Chiron, Mister D en Rachel wilden later alle Head Counselors zien. Iets over de profetie. En een vermissing. Alina nogwattes was vermist geraakt. Nee, haar naam was Alice. Dat was het.
    Het meisje was in ieder geval iets van drie dagen geleden vermist geraakt. Carter kende haar niet.
    Of wellicht kende hij haar wel. Hij kon zich haar in ieder geval niet herinneren. Wat betekende dat ze geen indruk had gemaakt op hem.

          Ondertussen was hij onderweg naar Nicholas.
    Een tijdje geleden had hij de zoon van Hephaestus gevraagd of hij een speer voor hem kon maken.
    Met een zwaard kon Carter ondertussen haast foutloos vechten. Na te hebben geoefend met meerdere wapens, had hij besloten dat een speer hem verder het beste lag. Nick was de beste persoon om te vragen om een wapen voor je te maken.
    De jongen had gezegd dat hij vandaag de speer af zou hebben.
    Zelfverzekerd stapte hij de werkplaats binnen. Lang naar Nick hoefde hij niet te zoeken, ondanks dat er al wat mensen aan het werk waren.
    ‘’Hey,’’ groette hij de blonde jongen.
    Waar het buiten haast koel begon te worden, was het in de werkplaats warm. Hier binnen was er niets te zien van het weer buiten. Het leek haast alsof het zou gaan regenen. Iets wat het nooit deed op het kamp. Helaas.
    ‘’Hoeveel krijg je van mij?’’ kwam Carter meteen ter zake. Een eigenschap die hij van zijn grootvader overgenomen had. Die deed ook bijna nooit aan social talk of iets soortgelijks wanneer er zaken besproken moesten worden. Carter dus ook niet.
    Hij liet zijn ogen gaan over de speer, waar Nick nog bezig mee leek te zijn.
    ‘’De speer ziet er goed uit,’’ complimenteerde hij.


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.

    The scar I gave you, how does it feel? Like love. I thought we hated each other. That too.

    Sayah Argyris







          21      ✦      Nemesis      ✦      The Big House      ✦      With Milan

    Ze waren niet de beste vriendinnen geweest. Niet zoals ze dat met Aldara is, of Chiara. Gewoon twee bekenden die onderling een goede band delen. Een waarin ze elkaar soms weleens om advies kwamen vragen — of om hulp als er weer eens iets niet wilde lukken. Sayah mocht Alicia en zag haar zo nu en dan als een verdwaald familielid dat was komen aanzetten, waar ze mee kon lachen als de situatie er was of op kon mopperen wanneer ze het nodig acht. En nu. . nu was ze weg. Al drie dagen lang was er geen spoor van haar te vinden. De profetie gonzend door Sayah’s gedachten heen, is daar niet meer verdwenen vanaf het moment dat het hen ter ore is gekomen. Het heeft haar zelfs de afgelopen dagen behoorlijk wat nachtrust gekost — of eerder ervoor gezorgd dat het haast niet bestaand is.
          Het is dan ook niet voor het eerst dat Sayah er in de vroege ochtend al op uittrekt, wanneer iedereen nog diep in slaap verzonken is. De vroege ochtend lucht waait als een koele bries langs haar lichaam af, door haar donkere en onrustige gedachten heen. De laatste beelden van een nieuwe nachtmerrie blazen ze zo de vergetelheid in, of toch in ieder geval voor nu. Met haar handen diep in de zakken van een oude, vale, zwart gekleurde hoodie gestoken, loopt Sayah haar vaste route. Het pad een dat ze bijna zelf gecreëerd heeft, ware het niet dat deze al voor haar komst zichtbaar was tussen de struiken en bossen door — langs een paar smalle heuveltjes af. De donkere schone is diep in gedachten verzonken, haar blik laag naar de grond gericht als ze uiteindelijk in botsing komt met iets — of eerder iemand. Sayah heeft haar omgeving totaal niet in de gaten gehouden.
          Van iedereen die Sayah verwacht zou hebben, is Carter wel de laatste persoon. Ze had echter beter moeten weten. Het was niets nieuws dat hij in de vroege ochtend aan het joggen ging. Ongemerkt doet de brunette dan ook een stap naar achteren en wordt haar blik als een magneet naar zijn ontblote bovenlijf getrokken. Een lichaam waar ze maar al te bekend mee is. What the — Sayah slikt, poogt het feit dat ze ietwat uit het veld is geslagen (zowat van haar padje getrokken) te verbergen door een norse uitdrukking te voorschijn te toveren en met een gepikeerd Carter aan te kijken.
          "Kun je niet uitkijken waar je loopt?’"
                Met een veelzeggende opgetrokken wenkbrauw kijkt ze naar Carter op. Haar ex. Degene die haar hart brak door met een ander tussen de lakens te duiken. Degene die haar uit balans heeft gebracht en waarvoor ze van mening is dat deze hersteld moet worden. Wat voor gevoelens ze ergens nog verstopt heeft zitten voor hem, ze moeten daar voorgoed weggestopt blijven. Een van zijn wenkbrauwen schiet omhoog en een ongelovige gloed poelt door zijn ogen heen.
          "Misschien moet je zelf eens opletten."
                "Hmpf, dickhead," snuift Sayah kort terwijl Carter zijn hardlopen hervat alsof er helemaal niets gebeurd is. Zonder toe te geven aan de drang nog eenmaal over haar schouder heen te kijken, loopt ook Sayah stug verder en sluit ze haar vroege ochtendwandeling uiteindelijk af met een snack op het einde, alvorens ze de warme stralen van de douche opzoekt. Ze mocht er verder niet over nadenken. Ze ging er verder niet over nadenken. Gedane zaken waren onomkeerbaar.

    Nu, enige tijd later, leunde Sayah tegen de houten reling van de veranda van Big House. Haar blik vooruit gericht, starend in het niets. Haar lange donkere lokken, niet langer verborgen onder de kap van haar hoodie, hingen nu losjes over haar schouders heen. Ze waren slechts een klein beetje vochtig nog van het douchen eerder. Ondertussen beet ze op een velletje aan haar onderlip terwijl een gemis door haar lichaam golft. Het gemis naar thuis — haar grootmoeder. Niet omdat ze hier op het kamp haar plek niet gevonden had, maar omdat ze simpelweg verlangde naar het warme welkom van haar grootmoeder. Al helemaal nu het hier ook zo onrustig is. Tevens ook de zorgen die ze had, die sinds het ongeluk niet meer zijn verdwenen. Zelfs niet nu zij hier zat en haar grootmoeder daardoor veilig was. Hierdoor heeft Sayah niet in de gaten dat iemand haar in de gaten krijgt en haar langzaam tegemoet komt gelopen. Pas wanneer hij vlak bij haar neerploft en zijn stem haar gehoorgangen treft, kijkt ze om.
          "Dag knapperd. Wat zit jij hier zo alleen te doen?" Schaamteloos laat hij zijn blik over de brunette heen gaan en verraad zijn blik bijna precies hetgeen hij van haar vindt, of denkt. “Hebben alle vechtpoppen in het kamp de strijd verloren?"”
                "Hmm, misschien dat er één of twee de strijd overleefd hebben," humt de brunette zacht, waarbij ook zij geen schaamte noch schroom toont als ze haar donkere kijkers over hem heen laat gaan. Een subtiele glimlach is zichtbaar rond haar mond. Ongegeneerd neemt Sayah Milan in zich op. "Goeiemorgen, Milan," begroet ze hem vervolgens.
          Het was een spelletje dat tussen hen gaande leek; eeuwig heen en weer geflirt, van de een naar de ander toe. Echter, Milan leek om ongekende reden zorgvuldig zijn afstand te bewaren en dat ontlokte iets in de donkere schone tegenover hem. Ze was het simpelweg niet gewend. De instinctieve drang om te weten waarom oversteeg dan ook inmiddels aardig wat. "Ik ben mijn zonden aan het overdenken, kijken welke ik misschien eens een keer moet overdoen — maar dan beter. " Een suggestieve glimlach weet zich rond Sayah's lippen te vormen en voorzichtig zet ze zich af van de houten reling. Binnen twee korte passen is ze dichter bij Milan te vinden en laat ze zich met een zachte zucht naast hem op het houten bankje ploffen.
          ”En jij?” vraagt Sayah hem dan. Met een schuine blik kijkt ze naar hem op, tot ze een paar verdwaalde kruimels aan zijn kin ziet hangen. “Welke voorraad heb je nu weer geplunderd?" plaagt ze vervolgens. Langzaam tilt Sayah haar hand op en veegt ze met haar vingers de kruimels van zijn gezicht af. Ze zouden het over de naderende meeting moeten hebben. Over de verdwijning van hun kamergenoot, zijn halfzusje, iets dat niemand in de koude kleren is gaan zitten (of toch de meeste niet), maar Sayah had enige afleiding nodig om de boze geesten van haar dromen vannacht niet direct weer terug op de hals te halen en ergens vermoedde ze dat dit voor Milan net zo gold.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Izelle Riona Barlowe
    The Thief • Daughter of Hermes • 21 years old


    Outfit | Between the big house and the pavillion| With Petra


    It's not the thief who is hanged
    but one who is caught stealing.

    Natuurlijk had Izelle de jongedame van wie ze de clip heeft gestolen gezien, maar toch heeft ze Petra compleet genegeerd. Het hele ontbijt heeft ze geen aandacht geschonken aan haar, puur om haar nog meer te vervelen. Ergens vroeg ze zich af of Petra iets durfde te doen tijdens het ontbijt, maar die vraag werd snel genoeg beantwoord. Dat durft ze dus niet. Voor iemand die aardig wat ''ballen'' heeft, is ze hier dan weer te laf voor. Het verbaasd haar dan ook niet als de dochter van Nike kiest voor een moment waarop Izzy alleen is. Ze was erop voorbereid en dat is maar goed ook. Anders was die aanval van Petra een stuk pijnlijker geworden.
          Zodra de dame haar haren -en de speld- vastgrijpt, klemt Izzy haar vingers om de hand van Petra. Op deze manier voorkomt ze dat ze aan haar haren gaat trekken en hiermee houdt ze nog iets van controle. Ze duwt de hand van Petra tegen haar hoofd, zodat ze niet kan trekken. Verder beweegt ze wel met haar mee, puur omdat ze benieuwd is naar de reactie van de brunette. Een brede grijns speelt om haar lippen als ze haar woorden hoort, het blijft gewoon grappig. 'Zeg wat een agressie, je had het ook gewoon lief kunnen vragen,' vertelt ze haar droogjes, haar handen nog steeds stevig over de hare. 'Ik wil je dan ook verzoeken je vingers los te maken, straks gaat je lieftallige pin nog kapot.' Kort had Izzy overwegen om gewoon te ontkennen dat ze het had gestolen, maar dat zou gewoon dom zijn. Het is namelijk enorm voor de hand liggend dat ze de pin met opzet in haar haren heeft gestoken.
          Ondanks de situatie waarin ze zich bevindt, heeft Iz een compleet kalme uitstraling. Haar lichaam is redelijk relaxt -op haar handen na- en ze kijkt Petra ook met een kalm blik aan. 'En met die loze dreigementen kom je ook nergens schat, waar haal je al die kakkerlakken vandaan? Je eigen bed?' Een zachte grinnik ontsnapt uit haar mond, wat vindt ze zichzelf toch grappig. 'Oeh of uit je hoofd, al vraag ik me af of daar überhaupt iets in zit.' Ze weet ook wel dat ze niet slimmer is dan Petra, maar dat weerhoudt haar niet om zo'n opmerking te maken. Het blijft gewoon grappig om die kids te teisteren, het is te makkelijk. Ze voelen zich namelijk al heel snel op hun teentjes getrapt, iets waar ze maar al te graag op inspeelt. Nu is ze vooral benieuwd hoe Petra gaat reageren. Ze verwacht namelijk dat de dame geweld gaat gebruiken, iets wat een beetje zielig is, sinds Izzy dat niet doet. Maar mocht ze dat doen, dan zal ze zeker nog meer opmerkingen naar haar hoofd gesmeten krijgen en niet te vergeten, Iz zal zeker terugvechten. Tot op het moment dat ze geen zin meer heeft, want ze hebben natuurlijk ook nog een meeting waar ze heen moeten.

    [ bericht aangepast op 4 mei 2023 - 19:56 ]

    Nicholas Aiden Woods
    The Smith • Son of Hephaistos • 22 years old


    Outfit | Forge | With Carter


    I always liked to play
    With fire.

    Nicholas is druk bezig met de speer van Carter. Hij graveert nog de laatste dingetjes om het wapen zo mooi mogelijk te maken. Mocht de jongen dan toch niet goed zijn in het speerwerpen, dan kan hij het stuk altijd nog als decor gebruiken. Hij blaast de losse stukjes metaal van het blad en legt het gereedschap weer neer op de tafel. Met zijn hand veegt hij eroverheen, een scheve grijns verschijnt op zijn gezicht. Het is altijd weer cool om te zien hoe goed hij wel niet is. Ieder wapen is uniek en perfect voor de persoon voor wie hij het maakt. Geen wonder dat hij zo populair is, iedereen wil een wapen van hem.
          Nick kijkt op als hij de stem van Carter hem hoort begroeten. 'Hey,' glimlacht hij kleintjes terug. Kort haalt hij een hand door zijn haar, voor hij de speer naar de jongeman uitsteekt. Hij trekt verbaasd een wenkbrauw op als hij begint over een bedrag. 'Je hoeft niet te betalen, alles wat ik voor het kamp doe is vrijwillig. Dus maak je geen zorgen over dat,' zegt hij met een zacht lachje. Het is ook niet alsof hij het geld nodig heeft, met zijn talent verdient hij meer dan genoeg om zijn vrijwilligerswerk mee te bekostigen. 'Als je dit nou buiten de zomer om had gevraagd, dan was het een duur grapje geweest,' grapt hij, terwijl hij het wapen aan Carter overhandigd, zodat hij het van dichterbij kan bekijken. 'Bedankt, ik vond het maar saai om er een standaard speer van te maken, dus vandaar de versieringen. Bovendien is het wapen zo gemaakt dat het elektriciteit kan geleiden, dus het zou goed moeten samenwerken met jouw krachten. Zo niet, dan moet je even terugkomen en dan pas ik het aan.' Hij vindt het wel belangrijk dat hij kwaliteit levert, als iets niet werkt dan lost hij dat op. Hij heeft namelijk bepaalde claims gemaakt en hij vindt dat hij zich daaraan moet houden. Dat is de minste service die hij kan bieden.
          Hij draait zijn hoofd om als hij een van zijn halfbroers met een scheef zwaard ziet lopen. Beginnersfout. Hij zal hem dadelijk wel laten zien hoe het wél moet, als hij klaar is met Carter dan. 'Ik zou zeggen probeer het wapen uit, als het niet goed is dan kom je terug en als je niet terug komt, dan weet ik genoeg,' grinnikt hij, zichzelf een beetje herhalend, maar goed dat boeit hem niet zo veel. 'En als je iets verliest of mist, dan ligt het niet aan het wapen, maar aan jou,' voegt hij er plagend aan toe. 'Want mijn wapens zijn gewoon perfect.' Een speelse grijns staat op zijn gezicht, natuurlijk moet hij de jongen ook een beetje plagen. Dat hoort er nou eenmaal bij.

    [ bericht aangepast op 4 mei 2023 - 19:56 ]



    20 | Nikè | Ergens tussen het paviljoen en het Grote Huis (Izelle)





    • PETRA DIANE YAXLEY •

    "Zeg, wat een agressie. Je had het ook gewoon lief kunnen vragen," zei Izelle op een slijmerige toon. "Ik wil je dan ook verzoeken je vingers los te maken. Straks gaat je lieftallige pin nog kapot."
          Petra's rechterwenkbrauw ging de lucht in. "Oké," zei ze kalm, terwijl Izelle nog iets nutteloos over haar tweede opmerking zei. Petra trok haar hand met speld (en met haar) en al terug naar zich toe. Ze had haar vuist zodanig hard om het sieraad geklemd dat het afdrukken in haar handpalm maakte. Kapotgaan zou het niet; het was niet alsof het over een stomme haarspeld uit Claire's ging. Nee, deze was veel belangrijker. Veel krachtiger. Ze zou hem best kunnen gebruiken om Izelle voor haar te doen kruipen, maar daar was ze eigenlijk niet kwaad genoeg voor. Iedereen in Kamp Halfbloed wist goed genoeg wat er gebeurde als Petra kwaad genoeg werd.
          Petra hield de glimmende speld tussen haar duim en wijsvinger, haalde er zonder haar ogen van Izelle halen de donkere haren uit en stak hem in haar broekzak. Daarna sloeg ze haar armen over elkaar en hief ze haar kin, haar hoofd schuin. Ze weerstond de drang om Izelles neus te breken. Moeilijk, maar gelukkig was Petra koppig.
          "Best zielig, Barlowe, hoe interessant je jezelf vindt." Ze leunde wat dichter naar de Hermesdochter toe, liet haar blik over haar gezicht dwalen. Ze bleef even hangen bij Izelles lippen, waarna ze haar ogen opnieuw in die van het meisje voor haar haakte. Haar mondhoeken vertrokken zich tot een scheve glimlach die haar ogen niet bereikte. Help zoveel verwijzende voornaamwoorden ihuziadgzya. "Geen wonder dat Gus er verveeld door raakte."
          Misschien was het een lage opmerking - jammer dan; Izzy's acties waren ook laag geweest. Met die woorden leunde Petra opnieuw achteruit en liep ze langs Izelle heen in de richting van het Grote Huis.

    [ bericht aangepast op 4 mei 2023 - 20:32 ]


    help


    Izelle Riona Barlowe
    The Thief • Daughter of Hermes • 21 years old


    Outfit | Between the big house and the pavillion| With Petra


    It's not the thief who is hanged
    but one who is caught stealing.

    Izelle bijt haar kiezen op elkaar als de jongedame besluit om de pin toch uit haar haar te trekken. Door de hand van Petra nog even vast te houden, probeert ze te voorkomen dat ze te veel haar verliet. Hierdoor is de pijn ook minimaal en kan ze het gemakkelijk verdragen zonder een gezichtsuitdrukking te maken. Dat zou namelijk een kleine winst zijn voor Petra en dat gunt ze haar absoluut niet.
          "Best zielig, Barlowe, hoe interessant je jezelf vindt." Izzy rolt met haar ogen na die opmerking van Petra, het doet haar vrijwel niets. Niet alleen omdat zij die woorden uitspreekt, maar ook omdat haar zelfvertrouwen goed genoeg is om zich niets aan te trekken van dit soort opmerkingen. 'Ik ben nou eenmaal heel interessant,' knikt ze haar droogjes toe. 'Dat weten we allemaal, dus dat hoef je niet te ontkennen.' Lichtjes trekt ze een wenkbrauw op als ze ziet hoe de mondhoeken van Petra opkrullen. Wat heeft die dame nu weer in haar hoofd.
          Izzy balt haar handen tot vuisten als die opmerking over de lippen van haar ''vijand'' rolt. Laag van haar om daarover een opmerking te maken, zo gemeen was ze toch ook niet? Maar nu kan ze het terugkrijgen ook. Ze slikt dan ook haar woede door, om zo kalm mogelijk te klinken. 'Je kan zeggen wat je wilt, maar ik ben niet de persoon die bijna mijn beste vriendin heeft vermoord.' Kijk die opmerking was misschien nog lager dan die van Petra, maar zij begon. Iz is namelijk niet iemand die op hetzelfde niveau gaat spelen, dat is te simpel, te saai. Haar oplossing is dan ook om nog meer schade toe te brengen dan de aanval die ze gekregen heeft. Als Petra dan ook besluit om zo van haar weg te lopen, is ze zeker niet klaar met haar. Als er iemand is die als eerste wegloopt, dan is zij dat wel. Ze kan het dan ook niet tegenhouden om nog een opmerking naar haar te gooien. 'Een kind van Niké die als eerste opgeeft? Dat is nieuw,' grinnikt ze voor ook zij zich omdraait, maar wel de andere kant op. Dan maar met een omweg naar het grote huis, alles om niet met deze meid te lopen.


    AUGUSTUS WALKER

    Sleepy Boy - Outfit - Sitting next to Hazel



    Hazel keek meteen op, waarbij ze me poogde gerust te stellen 'Alicia was niet jouw schuld,' verklaarde ze waardoor ik mijn lippen kort op elkaar perste, toch het knaagde enorm aan me dat ik de dag van Alicia's verdwijning eerst niets door had gehad. Het was pas toen Hazel aan mijn Cabin stond dat ik wist dat er wat goed mis was geweest. Ik kon erbij geweest zijn, ik kon misschien met Alicia meegewandeld zijn ik- 'Er is niets wat we hadden kunnen doen, we kunnen alleen maar ons best doen om haar te vinden. Dat moeten we doen goed?' ik liet mijn donkere kijkers kort naar beneden dwalen, waarbij ik een diepe teug adem poogde te halen. WE konden de tijd niet terugdraaien, maar we konden wel ons best toen om Liez terug te vinden. Daar had Haze gelijk in gehad. Met het idee dat ik Hazel niet uit mijn vizier meer wilde halen had ik mijn pinkje boven gehaald en mijn beste maatje gevraagd niet zomaar weg te gaan zonder me. Al kon ik de radartjes al in haar koppie horen werken.
    'Ik beloof dat ik niet alleen op pad zal gaan,' klonk ze onschuldig waardoor ik kort mijn ene wenkbrauw optrok dat was nou ook niet wat ik bedoelde. Even wiebelde ik met mijn neus waarbij een 'je weet dat ik dat niet bedoelde' murmelde, waarna ik kort een hand door mijn al warrige haren haalde. "Stuur je me dan op z'n minst een sms' waar je heengaat en met wie?" de bezorgde 'dad' stem was niet meer weg te slaan en heel even moest ik de urge bedwingen om niet mijn zonnebril aan te gooien en streng over de glazen heen te kijken naar het beste hazelnootje al kon ik me nog inhouden. Ik was ook wel oprecht angstig dat Alicia niet de enige verdwenen kamper zou worden het maakte me gewoon zo kwaad dat ik wilde schreeuwen naar de counsil toe wilde om hen van de ernst te overtuigen.
    'En dan zijn ze boos en zijn er nog minder mensen die naar Alicia zoeken,' Waarschuwde ze me op mijn woorden waardoor ik mijn hoofd weer verslagen tegen haar liet rusten. 'We moeten gewoon even rustig afwachten, misschien komen ze wel met een goed plan en anders kunnen wij nog altijd helpen. Oke?' stelde ze voor waardoor ik enkel maar zacht kon knikken. "Ik hoop het maar voor hen." mopperde ik waarna ik poogde ons eigen onderzoek te starten. Het was één van de hoofdredenen waarom ik detective zou willen worden, om dit soort cases op te lossen. Om mijn vrienden veilig te houden.
    Hazel leek eindelijk ook wat tot rust te komen, maar leek toch moeite te hebben met mijn vraag, wat ik volkomen begreep. Haar opnieuw die angst laten herleven was niet fijn, maar het was op dit moment het enige wat we echt konden doen.
    Haze verklaarde dat ze aan het schilderen waren en zich daarna zouden verfrissen om naar het kampvuur te trekken. Ik knikte bedenkelijk, er was een kleine gap tussen geweest. "Enige kans dat Alicia iemand tegen het lijf zou gelopen zijn?" vroeg ik voorzichtig, waarna ik Hazels hand even beetnam en een geruststellend kneepje gaf. "Is het oké voor jou als we daar nog eens heengaan, misschien vinden we nog een clue of iets?" stelde ik voor aan mijn beste maatje.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Hazel Evelynn Withlock
    The Healer • Daughter of Apollo • 19 years old


    Outfit, Hair| Tree just around the corner| With Augustus


    Look at the sun,
    It's so pretty in the morning.




    Who did this to you? I need to find you.


    Hazel kan het niet laten om zachtjes te grinniken, natuurlijk weet ze wat Augustus bedoelde. Hij is de afgelopen dagen nog bezorgder dan normaal. Aan de ene kant vindt ze het wel fijn dat er iemand over haar uitkijkt, maar aan de andere kant begint het ook een beetje vervelend te worden. Bovendien kan hij er niet altijd zijn, want zij moet in de ziekenboeg werken en hij valt om de zoveel tijd in slaap. 'Zal ik doen, geen zorgen,' stelt ze hem gerust met een glimlachje. Een berichtje sturen met waar ze heengaat en met wie kan wel, dat is niet zo heel veel moeite. En als dat Gus rustig houdt, dan is ze bereid dat voor hem te doen.
          "Ik hoop het maar voor hen,'' moppert haar maatje, waardoor ze toch even moet zuchten. Die agressie altijd, dat is helemaal nergens voor nodig. 'En jij geen ruzie gaan maken als ik er niet bij ben hè, ik wil niet mijn beste vriend tegenkomen in de ziekenboeg, omdat hij geen geduld had tegenover de head councelors.' Ze wiebelt kort met haar wenkbrauw, een hele kleine grijns op haar gezicht. Normaal praat hij namelijk op deze toon, maar ze vindt het leuk om dat ook terug te doen. Ze moet ergens het plezier vandaan halen deze zenuwslopende dagen. Daarnaast wil ze ook niet dat Gus in de problemen komt, want dat zal de zaak met Alicia ook niet echt helpen.
          "Enige kans dat Alicia iemand tegen het lijf zou gelopen zijn?" De vraag van hem blijft even in haar hoofd hangen voor ze daar antwoord op geeft. Moet hij hier nou echt over doorgaan? Waarom wachten ze niet gewoon tot de councelors klaar zijn met hun meeting. Waarschijnlijk gaat ze toch nog een keer ondervraagd worden. 'Kan, er lopen meer mens rond hier,' zegt ze schouderophalend, wetend dat niemand dat zou doen hier. En aangezien Alicia de enige is die vermist is, kan het vrijwel niet anders dan dat het iemand van buitenaf is geweest. Haar ogen vallen op zijn hand, waarna ze hem een zacht kneepje teruggeeft. Ze schudt gélijk haar hoofd, over zijn laatste voorstel hoeft ze geen seconde na te denken. 'Sorry Gus, maar ik wil er nog niet heen,' brengt ze voorzichtig, aangezien ze hem niet echt teleur wilt stellen. Het is gewoon dat ze bang is dat er iets is op die plek, no way dat ze er dan nog eens naartoe gaat. Ze heeft wel geleerd van haar eerste queeste en dat koste haar bijna haar leven. Daarnaast brengt de plek ook nare herinneringen met zich mee.
          Hazel legt haar hand op haar bovenbeen en wrijft over het lange litteken die van haar bovenbeen tot haar enkel loopt. De plek waar de tand van Python heeft gezeten. Een rilling loopt over haar rug als ze terugdenkt aan het moment dat ze in zijn bek hing. Gelukkig reageerde Petra en Silas nog op tijd, waardoor Python haar los liet, maar helaas niet zonder de nodige schade. Langzaam gleed ze uit zijn bek, waarbij de tand tegen haar been gedrukt bleef. Na de val was ze bijna 2 minuten buiten bewustzijn, maar gelukkig is alles goed gekomen.
          Als ze wat beweging voor zich ziet, heft ze haar hoofd weer. Haar ogen scannen de branding van de zee, het ziet er prachtig uit. Ondanks die lelijke wolken die in de hemel hangen. Niemand lijkt te weten waar dit slechte weer vandaan komt, misschien dat Zeus even vervelend wilt doen of misschien is hij weer boos op Meneer D, wie weet. Een brede glimlach verschijnt op haar gezicht als ze Jules spot. De glimlach staat er niet omdat ze zo blij is om hem te zien, maar omdat ze niet wilt laten zien dat ze sip is. Die jongen heeft al zo veel narigheid meegemaakt, dus ze wilt hem gewoon de nodige vrolijkheid geven. 'Jules!' roept ze dan ook vrolijk, sorry oren van Gus die in de buurt zijn. Ze blijft zwaaien terwijl ze wenkt dat hij moet komen. Want als Jules hier is, dan zal Gus niet meer praten over Alicia en dat klinkt gewoon als een top deal. Ze wilt gewoon even niet hoeven nadenken over de verdwijning van haar bestie. Daar zal ze zich na de meeting wel weer druk over maken, maar nu kan ze toch niets doen om haar te helpen.

    [ bericht aangepast op 5 mei 2023 - 12:01 ]

    MILAN VALERI

    Son of Aphrodite ♡ Head Councelor ♡ Walking towards Big House ♡ With Sayah





    Sayah leek in gedachten verzonken maar keek wel op toen Milan haar aansprak. "Hmm, misschien dat er één of twee de strijd overleefd hebben," zei ze zacht en Milans grijns verbreedde. "Goeiemorgen Milan."
          "Goeiemorgen Sayah." Milan knipoogde. Vanuit zijn ooghoeken zag hij hoe Sayahs goudbespikkelde ogen hem onder de loep namen. Ze staarde hem net zo ongegeneerd aan als hij zonet bij haar deed. Het zorgde voor een aangename rilling, die over Milans rug wandelde.
          "Ik ben mijn zonden aan het overdenken, kijken welke ik misschien eens een keer moet overdoen — maar dan beter." Sayah zette zich af tegen de reling en kwam naast Milan zitten. Nu ze zo dichtbij hem zat, kwam de geur van haar shampoo naar hem toe gevlogen. Een mix tussen vanille en een bloem die hij niet herkende. Ze rook heerlijk.
          "Ik ken anders wel een zonde die we nog eens kunnen herhalen." Milan keek haar schuilings aan en zijn mondhoeken gleden instinctief omhoog, maar ze leek zijn antwoord niet te horen - of het te negeren. Bij Sayah wist je nooit.
          "En jij?" vroeg ze hem. "Welke voorraad heb je nu weer geplunderd?" Voor Milan iets kon zeggen, gleden Sayahs vingers over zijn mondhoek om daar een paar kruimels weg te vegen.
          Milan haalde zijn schouders op in een poging om nonchalant over te komen. Sayah leek de enige te zijn die binnen de paar minuten zijn hoofd op hol kreeg, maar hij wist dat hij ook hetzelfde effect op haar had. Milan wist nooit wie er nu de controle had; hij of Sayah, maar om een of andere reden vond hij het ook niet erg om het antwoord niet te weten. "Er zijn een paar dingen die ik nu eenmaal niet kan weerstaan. De broodjes in de eetzaal zijn daar een van. En ik kan er nog wel een paar bedenken." Milan keek haar plagerig aan en liet een kleine stilte vallen. Soms leek de spanning tussen hen zo aanwezig dat hij ze bijna kon aanraken.
          "Wist je trouwens dat ik je gisteren gezien heb? Op de trainingsvelden?" Milan dacht terug aan de herinnering. Hij had Sayah maar een paar keer aan het werk gezien maar iedere keer was hij onder de indruk geweest. Ze was snel en doelbewust, bijna als een soort dans - een dodelijke dan. "Kan je me niet leren hoe je het doet? Als er nu een Chimaera uit die bosjes komt gelopen, ben ik er geweest." Milan deed alsof een beest hem aanviel en liet zich op zijn rug neervallen, met zijn tong uit zijn mond. "Zie je? Morsdood. Dat kan je toch niet laten gebeuren?"

















    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Aldara Peyton







          20      ✼      Athena      ✼      Pegasi fields      ✼      With Katarina

    Hoewel ze normaal altijd wel vroeg op was, had Aldara deze ochtend om één of andere reden veel moeite om uit bed te komen. Ze had vannacht nogal levendig gedroomd en iets in haar riep dat het belangrijk was. Natuurlijk kon ze zich niets meer herinneren van de droom en bleef ze met een onrustig gevoel zitten. Niet bevorderlijk om goed wakker te worden.
          Eenmaal ze zichzelf wakker had weten te schudden uit het half waken met nutteloze droom fragmenten, werkte ze zichzelf uit bed. Douche, lauw, daar zou ze hopelijk goed van wakker kunnen worden. Zo effectief mogelijk raapte ze haar zooi bijeen en begaf ze zich naar de douches. Haar half-siblings negeerde ze voor nu, op wat korte goedemorgens na. Ze had even wat tijd alleen nodig voor ze met de rest van de wereld kon dealen.
          Het nieuws dat tijdens het ontbijt werd gebracht, verslechterde haar humeur alleen maar. Ze had de afgelopen paar dagen al heel wat ongeruste vrienden gesproken en hen gerust gesteld dat Alicia vast gauw weer zou terugkomen. Ze haatte dat ze ongelijk had gehad en dat er echt wat aan de hand leek te zijn. Op zich, ze moest toegeven dat het niets was geweest voor een Iris kind om opeens te verdwijnen, ze had alleen zelf ook niet willen geloven dat ze echt verdwenen was. De profetie van het orakel kwam direct terug in haar gedachten en ze vreesde dat de verdwijning van Alicia nog wel eens op de eerste zin zou kunnen duiden. Het stelde Aldara absoluut niet gerust en het liefst startte ze direct een search party in de hoop dat de profetie nog uitgesteld zou kunnen worden, al wist ze zelf ook wel dat het niet zo werkte.
          De head counsellors werd medegedeeld dat er straks een vergadering zou zijn en met een streekje jaloezie keek ze Silas na. Het bleef haar dwars zitten dat haar jongere broer die titel had verkregen, terwijl het de hare had moeten zijn. Blijkbaar had ze een moment van zwakte gehad en werd zo haar broer boven haar gekozen en ze kon zichzelf er niet voor vergeven. Ze wilde het beste kind van Athena zijn, beter dan haar broer, maar een felbegeerde titel missen werkte alleen maar tegen in haar missie om dit te bewijzen.
          Misschien moest ze zo na het ontbijt maar wat vrienden gaan opzoeken. Het was al duidelijk dat ze niet in het juiste humeur was voor mensen met wie ze iets minder goed kon opschieten, al had ze zeker ook goede momenten met Silas. Hun rivaliteit was het grootste deel van de tijd vriendelijk, alleen was vandaag dus blijkbaar niet de juiste dag om die vriendelijkheid te kunnen opbrengen. Beter bleef ze uit zijn buurt zodat ze hem geen pijn kon doen.
          Na haar ontbijt ruimde ze gauw alles op en liep ze richting de trainingsvelden in de hoop daar iemand te treffen. Ze had even wat ontlading nodig voor ze haar eigen les moest gaan geven. Ze moest van haar onrust af zien te komen voor ze zich kon focussen om verschillende strategieën uit te leggen aan de jonge campers.
          Een stukje verderop zag Aldara de pegasi staan en ze spotte al gauw een bekende verschijning naast hen. Blijkbaar was Kat iets gemotiveerder dan haar vandaag en was ze al bezig met de voorbereidingen van haar les. Misschien was de pacifistische dochter van Ares niet de juiste persoon om mee te sparren, maar ze wist wel dat ze bij haar goede vriendin op de juiste plek was om haar frustraties te uiten en zo hopelijk wat meer te kunnen kalmeren. Daarnaast hadden dieren ook vaak een geruststellende uitwerking op haar, al bleef ze altijd enigszins op haar hoede bij pegasi als dieren van Poseidon.
          ‘Hey!’ begroette ze Kat eenmaal ze haar vriendin bereikt had. ‘Jij bent goed bezig vandaag met je lessen voorbereiden. Ik ben de motivatie voor de mijne nog hartstikke kwijt.’ Ze grinnikte wat, al bleef er ook wat frustratie hangen om de waarheid achter haar uitspraak. Ze moest echt eerst tot rust zien te komen.
          ‘Vertel me alsjeblieft dat het een slecht idee is om Silas te slaan. Blijkbaar is vandaag een dag dat ik hem niet kan uitstaan.’ Ze wist dat ze bij Kat de juiste persoon had om haar te ontmoedigen van dat soort plannen. Ondertussen liep ze voorzichtig op één van de pegasi af om dan zijn fluwelen neus te strelen in de hoop dat dit haar wat rustiger kon krijgen. ‘Heb jij toevallig ideeën voor wat wel een goede manier is om tot rust te komen? Ik ben oprecht te opgefokt om zo fatsoenlijk les te kunnen geven.’

    [ bericht aangepast op 5 mei 2023 - 12:44 ]


    Stenenlikker

    The scar I gave you, how does it feel? Like love. I thought we hated each other. That too.

    Sayah Argyris







          21      ✦      Nemesis      ✦      The Big House      ✦      With Milan

    Oh, ze had hem wel degelijk gehoord. "Ik ken anders wel een zonde die we nog eens kunnen herhalen." Sayah’s uitdrukking verried op het allereerste ogenblik helemaal niets, terdege bewust van het feit dat Milan een zijdelingse blik op haar wierp om haar reactie te kunnen lezen. Het spelletje dat tussen hen gaande leek te zijn, was er een die Sayah evengoed in touwen hield en waar ze oprecht met volle teugen van genoot. Net als Milan dat deed. Ze wilde meer weten over de jongeman naast haar — wilde antwoord op die ene prangende vraag dat haar telkens dwars bleef zitten — maar ze zou het hem daardoor niet gemakkelijker maken. Een onzichtbaar lachje speelt met haar mondhoeken, verleidt deze om omhoog te kruipen, maar Sayah perse haar lippen subtiel op elkaar om iedere reactie die zijn woorden oproepen te verbergen. Haar ogen fonkelend van geamuseerdheid als ze kort in de verte naar voren kijkt.
          Een zonde die ze nog eens zouden kunnen herhalen. . . En welke zou dat volgens hem zijn?
                Sayah kan de spanning tussen hen in door de lucht voelen zweven naarmate ze dichter bij Milan komt. Als een stille knetterende statische geladenheid. Wanneer haar vingers over zijn huid heen strelen, om de verdwaalde kruimels weg te vegen, meent ze de zinderende prikkelingen niet alleen door haar vingertoppen te voelen, maar door haar hele lichaam heen. Om te voorkomen dat haar aanrakingen zullen gaan afdwalen en ze de verleiding niet meer kan weerstaan om met haar vingers langs de scherpe lijn van zijn kaak te strijken, via zijn hals naar omlaag, trekt Sayah haar hand langzaam weer terug — bijtend op een klein stukje van haar onderlip.
          "Er zijn een paar dingen die ik nu eenmaal niet kan weerstaan. De broodjes in de eetzaal zijn daar een van. En ik kan er nog wel een paar bedenken."
          Wanneer hun blikken elkaar kruisen, tilt Sayah een van haar wenkbrauwen veelzeggend op. In stilte daagt ze hem uit, probeert ze Milan over die onzichtbare lijn heen te trekken die hij zelf tussen hen in heeft gelegd. Zoals? Zeg het me dan. Zeg me wat er door je hoofd heen gaat als je dit soort dingen zegt. “Ik vraag me af wat voor dingen precies dan,” prevelt de brunette ondertussen zacht doch verstaanbaar, doelbewust. “En of er iets tussen zit waarover we misschien wel dezelfde mening delen.” Ondertussen spelen haar vingers met de mouw van haar hoodie en kan ze zijn huid nog onder haar vingertoppen voelen.Tintelend.
          ”Wist je trouwens dat ik je gisteren gezien heb? Op de trainingsvelden?” zegt Milan dan. Ze zou het nooit hardop toegeven; dat ze hem al lang en breed in de gaten had, nog voor ze hem gezien had. Dat ze zijn aanwezigheid kan voelen zodra hij binnen een bepaald aantal meters in haar bereik te vinden is, alsof hij een onzichtbare barrière doorbreekt eens hij de grens overstapt en zij zich van zijn aanwezigheid bewust wordt. “Kan je me niet leren hoe je het doet? Als er nu een Chimaera uit die bosjes komt gelopen, ben ik er geweest." Alsof een beest hem uit het niets is komen aanvallen, laat Milan zich vervolgens op zijn rug vallen. Om de noodlottige aanval compleet te maken steekt zelfs zijn tong voor enkele seconden naar buiten. Sayah grinnikt en schud lichtjes een keer met haar hoofd, waarop haar donkere lokken zacht meebewegen. "Zie je? Morsdood. Dat kan je toch niet laten gebeuren?"
          ”Nee ja, dit is wel heel erg rampzalig zo,” beaamt ze vervolgens al knikkend. “Wacht, laat het me voor de zekerheid even controleren. Ben je echt mors-morsdood?” Soepel buigt Sayah iets naar voren, port ze niet één maar twee keer in Milan’s lichaam en negeert daarbij eventuele spastische bewegingen die hij mogelijk kan maken. Dan schuift ze nog een klein stukje verder naar voren, tracht haar hoofd dichter naar het zijne te brengen om te luisteren of ze zijn ademhaling nog kan horen. Echter, op een paar centimeters na die ze nog van Milan vandaan is, hun gezichten slechts millimeters van elkaar verwijdert, kijkt Sayah de jongen aan. Bruin met gouden spikkels ontmoeten de diepe kleuren van zijn poelen. “Bewustwording van je omgeving —,” fluistert Sayah zacht. “— is een van de eerste lessen die we leren. Ik denk dat jij inderdaad nog wel wat oefeningen kunt gebruiken. Weet je zeker dat je het aandurft als ik je dat leer?”


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'