ProngsPotter schreef:
(...)
Ik snap wel dat je dit zo voelt, en de reactie hierboven ook, maar het is tegelijkertijd wel een heel transparante aanpak? c; De realiteit is helaas gewoon zo dat we momenteel met een heel klein team zitten en dat RJ een beetje zijn eigen plan trekt en niet veel tijd beschikbaar heeft. Dus een compleet marketingplan opstellen compleet met nieuwe branding van de site en goede SEO en goede reclame etc. is natuurlijk echt de droom, maar in de huidige setting helaas gewoon niet uitvoerbaar.
Dus daarom doen we wat we wel kunnen, en roeien met de riemen die we hebben betekent ook dat we naar jullie als users kijken en met jullie in gesprek gaan over de mogelijkheden en de rebranding van jullie geliefde platform. Niet omdat we te lui zijn om het zelf te doen :p Sommigen van jullie zijn namelijk professionele vormgevers in het dagelijks leven, en dan zou het toch wel jammer zijn als wij vanuit de mods met een half-hartig Canva-plaatje aan komen zetten als nieuw logo waar jullie het dan maar mee moeten doen, haha.
We doen ons best als modjes, maar helaas kunnen we ook niet heksen
Omtrent de "roeien met de riemen die je hebt" kan ik begrijpen waarom, gezien sommige situaties omtrent de site (lees: het leegbloeden van, geen / niet genoeg aandacht van de vorige eigenaar, de scam, etc) vragen voor extra support. In dat opzicht is het gewoon doen met wat je hebt.
Wat ik niet begrijp is het feit dat hier best makkelijk, vanuit mijn oogpunt, mee word omgegaan vanuit de Qrew. En dan ga ik wat dingen zeggen die wss een paar mensen op hun tere voetjes getrapt voelen, maar hoor me even aan hier, ik zeg het niet om iemand aan te vallen.
Gewoon puur mijn gedachten atm: Ik vind het raar dat er een eigenaar is van Q als er geen aandacht aan wordt gegeven. Het is letterlijk bewezen, dat met zo'n "eigen" mindset waar RJ nu in zit (wat je nu dus beweert), dat het niet gaat werken zo voor Q. Rutger had het voor deze reden mede gestopt om eigenaar te zijn. Die status hoort dan open te gaan naar de users, als de users vaker betrokken worden bij deze dingen, en eigenlijk het werk van de eigenaar moeten doen. En dat zet dan direct een boel chaos neer als het zo open ging voor de users... maar is dat het nu niet dan?
Verder weet ik er niet het fijne van, maar wat Sev eerder benoemde zijn dingen die ik persoonlijk zie als de verantwoordelijkheden van de eigenaar van de site. Gezien dat op dit moment RJ is, hoort hij dit tevens te doen / te bespreken, behalve de bugs of aanpassingen maken (zoals de Quizlet -> Qreaties). Een eigenaar zijn brengt meer mee. Ik ben enkel een user en ik heb niet getekend voor deze "verantwoordelijkheden" verder. Het is erg krom eig.
Nu wil ik niet zeggen dat dit geen leuk initiatief vind, dat vind ik zeer zeker wel. Het is gewoon erg dubbel voor mij. Tevens voor de verwoording "half-hartig Canva-plaatje", waar ik mij tbh wel door geërgerd van word. Er zijn best wel wat users in dit topic die Canva hebben gebruikt ervoor en daadwerkelijk tijd / aandacht aan besteedt hebben, waaronder ik. Misschien dat je het niet zo bedoeld hebt en het anders verwoord kon worden. Het zet enkel wel neer dat, als jullie dan met een half-hartig plaatje aankomen vanuit de Qrew, wat maakt dat de users dan? Jullie vragen het aan de users, die komen er ook mee aan. Dan probeer je het onvermijdelijke te veranderen. Ieder kon er aan werken, of zo staat het vaak in het topic voor dit soort creaties, dus zo ook de Qrew.
Ik vind het allemaal gewoon als smoesjes klinken.
[ bericht aangepast op 22 april 2023 - 20:15 ]
Don't walk. Run, you sheep, run.