Welke reden
Reilly ook gaf als excuus voor de verrassingskus,
Phyre leek hem niet te geloven. Hij gaf het op, zei niets meer en hield zijn kaken strak op elkaar. Alsof het zó ontzettend onrealistisch was dat hij een ander meisje moest afschudden? Dat Reilly snel uitgekeken was op relaties, betekende niet dat hij niet begeerlijk was voor al het vrouwelijk schoon dat rondliep op Alfea. In feite had hij zelfs het idee dat het hem alleen maar gewilder maakte. Meiden hielden nu eenmaal van een uitdaging, om het idee hebben dat ze iets hadden ‘gewonnen’. Echter vertelde Reilly dit
Phyre maar niet. Iets in hem vertelde dat ze dit toch niet ging waarderen. Hij hield zich dan ook koest, terwijl hij de dame tegenover hem door liet tieren.
De jammerende toon van
Phyre’s stem, in combinatie met de gesproken woorden, zorgde ervoor dat zijn wenkbrauw vragend omhoog ging.
Zie je dan niet wat je doet? Nee, eigenlijk niet. Moest hij dat weten? Reilly liet zijn ogen opnieuw over het gezicht van zijn ex-vriendin heen glijden en herontwaakte de connectie met haar brein in zijn zoektocht naar het antwoord. Zijn ogen lichtten paars op. Haar hoofd was een wirwar van gedachten, herinneringen en gevoelens.
Phyre was duidelijk van haar apropos gebracht. Reilly voelde intense verwarring, evenals boosheid jegens hem. Helaas leek de dame door te hebben dat haar brein op dit moment een open boek was en brak ze de connectie door om te draaien en weg te lopen. Echter niet voordat
Reilly een laatste emotie oppikte: verlangen. Naar hem? Naar nog een kus? Naar wat ze waren geweest?
Nieuwsgierig keek hij
Phyre na. Had ze er dan toch van genoten, ondanks haar duidelijke afkeer voor de gebeurtenis? Of was dat slechts een act geweest, om daadwerkelijke gevoelens geheim te houden? Een smalle, voldane glimlach verscheen op
Reilly’s lippen, terwijl hij naar een muur liep en hier nonchalant tegenaan begon te leunen. Terwijl hij
Phyre steeds verder weg van hem zag lopen, besloot hij toch maar om een excuus-berichtje te sturen. Ondanks dat haar lichaam het wilde, duidelijk te merken was aan het verlangen die Reilly in haar hoofd had gevoeld, dit had niet gegolden voor
Phyre zelf. Het minste wat hij kon doen was sorry zeggen. Tot Reilly’s verbazing kreeg hij vrij snel berichtjes terug. Alsof ze erop had zitten wachten. Hij kon het niet laten om met zijn ogen te rollen toen hij ze las. Het was een typische
Phyre-reactie.
Bij het lezen van het laatst gestuurde berichtje werden zijn ogen groter.
You know what? Prove it. Betekende dit dat ze terugkwam? Hem nog een kans ging geven? Snel stuurde hij een berichtje terug, evenals naar
Matí, die inmiddels ook al gereageerd had.
Matías Cross
Alleen een paar eerstejaars die dachten heel stoer te zijn.
En wat feetjes die plotseling het lef hadden gevonden om in de verboden afdeling van de bibliotheek te neuzen.
Verder niks.
Ik gok dat Rainn eng genoeg is om mensen in bedwang te houden 😉
Phyre Falconsky
Betekent dit dat je wel terugkomt?
Gun je mij zowaar nog een kansje?
Wat een karakterontwikkeling maak ik hier mee zeg
Het duurde niet lang voordat
Phyre zijn berichtjes beantwoordde door daadwerkelijk terug zijn kant op te wandelen. Ze had haar armen over elkaar geslagen en haar gezicht stond nog altijd boos. Al wist Reilly nu natuurlijk dat er een totaal ander gevoel achter school. Hij probeerde te ontdekken of hij het ook aan
Phyre’s lichaamshouding kon zien, maar ze wist het erg goed te verbergen. Ze schaamde zich er dus daadwerkelijk voor. Waarom? Verlangen naar een kus van hem was toch geen vreselijk iets? Reilly kustte goed en was een aantrekkelijke jongeman. De meeste meiden op Alfea zouden maar al te graag in
Phyre’s schoenen staan op dit moment.
Reilly voelde een irrationele woede in zich opborrelen, die hij hardhandig weer naar beneden duwde. Nu was niet de tijd om tegen zijn ex-vriendin te flippen. Nee, nu moest hij het goedmaken met haar. Eenmaal haalde Reilly diep adem, terwijl hij
Phyre in haar ogen aankeek en opnieuw luisterde naar de vloedgolf aan woorden die haar lippen verliet.
“In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht… Voel ik wel degelijk spijtgevoelens, ja,” reageerde Reilly daarna. Hij rolde zijn schouders, probeerde een wat meer comfortabelere houding tegen de muur te creëren. Tegelijkertijd hield Reilly het oogcontact met
Phyre vast en grijnsde hij kort naar haar. Hij wist dondersgoed dat ze zijn grenzen aan het opzoeken was, maar gelukkig kon hij dat spelletje zelf ook spelen. “Maar goed, dat jij dit niet wilt geloven laat alleen maar weer zien dat je expres het slechtste van mij wilt denken,” vervolgde Reilly dan ook, waarna zijn linkerwenkbrauw uitdagend omhoog schoot.
Hij zag hoe
Phyre haar ogen schaamteloos over zijn lichaam heen liet glijden. Het deed Reilly goed om te zien dat de dame hem nog altijd aantrekkelijk genoeg vond. De blik in haar ogen had iets nostalgisch, iets van vroeger, toen ze nog een relatie hadden. Iets wat bijna altijd resulteerde in een spannend avondje onder de dekens. Alleen moest Reilly zich deze keer beheersen, daar zijn hart was gereserveerd voor een ander en hij niet perongeluk die van
Myka wilde breken. Zelfs al waren ze niet meer dan elkaars
tease, je kon nooit voorzichtig genoeg zijn bij dames. Wellicht dat
Myka het al veel serieuzer zag en dit vreemdgaan vond.
Toch kon Reilly niet ontkennen dat
Phyre’s blik wat losmaakte binnenin hem. Het was langgeleden geweest dat ze samen het bed hadden gedeeld, vol passie en genot. Alleen… Ze was zo boos op hem geworden om die stomme kus, had hij het verlangen in ogen wel echt goed gezien?
Phyre stond nog net niet als een klein kind te stampvoeten bij het uitspreken van haar volgende waterval aan woorden.
Je kunt niet… Je kunt mij niet… Wat een gejammer allemaal. Reilly moest moeite doen om niet heel hard met zijn ogen te rollen. Hij was vergeten dat
Phyre zo’n ontzettende dramaqueen was. Wie had gedacht dat ze zo’n
fuss zou maken om een klein kusje? Zeker aangezien alles aan haar verraadde dat ze er wel degelijk van genoten had. Al lag het ook in
Phyre’s aard om daarom zo’n scène te schoppen. Toen de dame een rukje aan zijn shirt gaf, schoot Reilly’s wenkbrauw omhoog en verscheen er een zelfvoldane grijns op zijn lippen.
“Als je mij wilt uitkleden, kan je het ook vragen hè?” vroeg hij, een plagende toon in zijn stem hoorbaarr. Hij duwde zich iets van de muur af en ging voor
Phyre staan. Hij plaatste een plukje haar achter haar oren en liet zijn grote, warme hand toen over haar wang glijden. “Maar hoorde ik het nou goed? Wil je mij vergeten? Waarom zou je dat nou willen?” Reilly glimlachte lieflijk naar haar. Hij betrapte de meid op het staren naar zijn lippen. Oh zij had absoluut nog niet genoeg gehad van hem. Reilly zette dan ook een tweede stap richting
Phyre, de afstand tussen het tweetal nu hoogstens de lengte van een liniaal.
“Natuurlijk doet het mij wel wat, ik ben het alleen beter in verbergen,” antwoordde Reilly daarna zachtjes. Hij zette twee vingers onder
Phyre’s kin en duwde haar hoofd omhoog, zodat ze elkaar recht konden aankijken. Reilly liet zijn tong langzaam over zijn lippen glijden. “Maar goed, mijn excuses dat ik je zomaar gekust heb. Moet ik het opnieuw doen, met toestemming deze keer?” Hij keek
Phyre vragend aan, benieuwd naar wat haar reactie ging zijn. Stiekem hoopte Reilly dat ze ja ging zeggen. Hij had wel van de kus genoten en deed het graag opnieuw.
“Of moet ik de eer aan jou overlaten deze ronde?” vroeg hij na een korte stilte, toen
Phyre nog niet geantwoord had. Reilly plaatste zijn duim op haar onderlip en wreef er zachtjes overheen.
Kom, zeg ja. Het zou een afgang zijn als ze hem nu zou afwijzen.