Huisarrest, dat was de straf die Gabrièl gekregen had voor het zogezegd onrespectvolle gedrag jegens Cyrus dat hij eerder op de ochtend had vertoond. Alsof hij nog een klein kind was dat niet luisterde naar zijn verzorgers. Het was de grootste onzin die Gabrièl in een lange tijd had gehoord, maar hij had alsnog besloten er maar genoegen mee te nemen. Normaal gesproken zou hij zijn docent een fictieve dikke vinger gegeven, maar het was de eerste dag van het laatste jaar en wilde niet gelijk al - al zijn potentiële hel-contacten tegen zich in het harnas werken. Natuurlijk vond Gabrièl de straf veel te zwaar voor het feit dat hij de nieuwe docent alleen maar aan het uittesten was, maar goed, Cyrus – wellicht in samenwerking met die gruwel van een aartsengel – had nu eenmaal besloten dat twee dagen huisarrest een gepaste straf was. Gabrièl diende maar met dit besluit te leven.
Gelukkig werd het ontvangst van het feestje vanavond gehouden in zijn kamer, waardoor de voordeur niet op slot kon worden gedraaid en Gabrièl kon meegenieten vanuit zijn deuropening. Natuurlijk ging hij het échte feest wel missen, maar erg lang zou hij daar toch niet zijn gebleven. Mensen waren veel te vermoeiend daarvoor. Veel te luid ook, zeker als ze dronken waren. Daarnaast gedroegen de volitares hier zich altijd als een stel losgelaten kleuters en Gabrièl voelde zich veel te volwassen voor hen. Nu was Laslo wel een vriend van hem én had hij het feest van gisteravond ook al aan zich voorbij laten gaan, dus wellicht dat hij later op de avond alsnog naar het feest ging sluipen. Echter hield hij zich vooralsnog netjes aan de opgelegde straf.
Zodra iedereen die uitgenodigd was en behoefte had aan een feest was aangekomen, deed Dinah haar speech en vertrokken ze allemaal naar de feestzaal. De rust die daarop volgde gaf Gabrièl de nodige rust in zijn hoofd. Sinds het feest officieel begonnen was had deze ruimte als een kakelend kippenhok geklonken en het had hem hoofdpijn bezorgd. Voordat Gabrièl de deur van zijn slaapkamer weer dicht gooide, zag hij in zijn ooghoeken nog hoe Kali en Ramsey erg intiem met elkaar bezig waren bij de cadeautafel. Hij rolde met zijn ogen. Voor sommigen moest het echt allemaal snel, snel, snel. Nou ja, het was niet zijn probleem. Zolang ze het maar zachtjes deden en hem niet stoorden.
Gabrièl plofte neer op zijn bed en nam een nonchalante houding aan, waarna er enkele seconden later twee keer op de deur werd geklopt. Naar binnen stapte niemand minder dan Lara, wat voor een grote glimlach op zijn gezicht zorgde. “Hey,” antwoordde hij terug, waarna hij zich overeind duwde, zodat hij op het bed zat in plaats van lag. Nadat Lara zijn kamer complimenteerde, keek Gabrièl even vlug rond. Daarna haalde hij zijn schouders op. “Zal vast niet veel anders zijn dan die van jou, toch?” vroeg hij. Toen hij haar lippen op zijn wang voelde, werd zijn glimlach breder. In reactie streek hij zachtjes haar wang en beet hij op zijn onderlip. “Je ziet er ontzettend mooi uit vandaag, wist je dat?”
Gabrièl pakte de roze beker aan van Lara en grinnikte zachtjes om haar uitleg. Oh ze was zo hoopvol, zo welwillend en naïef. Zo overtuigd dat hij ook iets voor haar voelde. Het was best wel sneu om te zien, Gabrièl kreeg er bijna medelijden van. “Is dit een subtiele hint dat je serieus wilt worden met mij, Laar?” vroeg hij aan het tengere meisje, waarna hij haar een knipoog gaf en een slok nam. Daarna blikte hij kort op de beker van Lara, die groen was. Zijn wenkbrauw ging vragend omhoog. Ze gaf hem een taken beker, zodat niemand op hem zou afstappen, maar zelf had ze doodleuk single gepakt? Ze was geniepiger dan Gabrièl gedacht had. Maar goed, als Lara het zo wilde spelen, deed hij wel met haar mee.
“Jij bent voor de single-beker gegaan zie ik?” vroeg Gabrièl aan haar. “Toch nog onzeker of je mij in je toekomst wilt hebben?” Op haar volgende vragen haalde hij nonchalant zijn schouders op. Natuurlijk gaf hij alleen maar om zijn eigen verjaardag, en die van Leya wellicht, maar dat hoefde ze niet te weten. Het was iets waar meisjes zich altijd beledigd door voelden, als je niets gaf om hun verjaardag. Gabrièl snapte dat nooit, alsof de geboortedatum van een ander enige invloed had op zijn leven. Hij nam nog een slok uit zijn beker en ging toen met zijn bovenlijf tegen de muur aanleunen. “Ik was een stout jongetje vanochtend, dus nu hebben de grote, boze wolven mij huisarrest gegeven. En gezien het pas de eerste dag is, ben ik wel zo netjes mijn straf uit te zitten.”
Waar het in Gabrièl’s kamer uitermate gezellig was. leken aan de andere kant de gemoederen op te lopen. Nieuwsgierig als hij altijd was, stond hij op van zijn bed en liep hij naar zijn deur toe. Gabrièl legde zijn oor er tegenaan om het gesprek af te luisteren, zodat hij het later tegen hun kon gebruiken. Toen Evelynn’s naam werd genoemd, ging zijn wenkbrauw kort omhoog. Blijkbaar had Ramsey haar gezoend, vertelde hij Kali vlak nadat zij een kus hadden gedeeld en was hij boos over hoe de kleine demoon hem altijd aan het lijntje hield. Gabrièl beet op zijn lippen om niet in lachen uit te barsten. Waarom gedroegen volitares zich toch altijd alsof ze nog op de middelbare school zaten? “Ik denk dat ik Eve een leuk nieuwtje te vertellen heb vanavond,” zei Gabrièl zodra het stemvolume van de kemphanen weer gedaald waren. Hij had gehoopt dat Kali hem een schreeuwende tirade terug zou geven, maar kennelijk was ze daar niet tot in staat. Zwak, niet echt de titel ‘demoon’ waardig.
“Nou goed, waar waren we gebleven?” vroeg Gabrièl aan Lara, waarna hij zijn beker leegdronk, deze op het bed van Salem gooide, naar de kleine engel toeliep en deze in een soepele beweging optilde. Gabrièl drukte een passievolle kus op haar lippen en liet haar daarna op het bed vallen, waarna hij enkele seconden later bovenop haar klom. “Wil je de lange weg of de korte weg nemen?” vroeg hij, terwijl hij haar aanstaarde. Met zijn handen dook hij onder haar shirtje, waar hij zonder schaamte alles begon te strelen. Hij wilde Lara horen kreunen van plezier, haar horen smeken om meer. Hij wilde dat ze verslaafd raakte aan zijn aanrakingen en alles voor hem zou doen om het te kunnen krijgen. Gabrièl drukte opnieuw een kus op haar lippen en draaide cirkels op de zijkant haar buik. Als ervaringsdeskundige wist hij dat dit kietelde en hij wilde graag een reactie van Lara, terwijl hij haar plaagde met voorwerk.
|
|