Waar Ramsey zich net nog als een botte lul had gedragen, met zijn gepraat over ‘emotioneel gezeik’, leek zijn houding opnieuw veranderd te zijn toen ze haar slaapkamer uitstapte, alsof hij gelijk door had dat ze niet okay voelde. Zijn arm gleed rondom haar schouders en door hun kleding heen voelde ze de warmte van zijn lichaam. Ergens wilde ze hem wegduwen, vanwege zijn hele hot and cold gedrag, maar altijd wanneer ze zich voelde zoals nu was fysieke aanraking hetgeen wat ze het meest nodig leek te hebben. Ze snakte er haast naar. Normaal was dit zo’n moment waarop ze alleen het demonenrijk in zou glippen, naar een van de vele nachtclubs daar. Nu moest ze haar het feestje hier. Ze kon het niet maken tegen over Las om niet te komen opdagen op het feestje dat ze zelf, samen met Dinah, voor hem en Jouka had georganiseerd. Bovendien wilde ze een van zijn cadeautjes op het feestje zelf aan hem geven. Misschien kon hij er later op de avond nog gebruik van maken om indruk te maken op een zekere blondine. En een deel van haar wilde gewoon met hem praten, de frustraties eruit. Hij mocht Ramsey niet en dat maakte het waarschijnlijk een zeer slecht idee maar het zou ook des te beter kunnen voelen, als haar gevoel bevestigd werd en dat het okay was dat ze zich zo voelde. Desondanks dat leunde ze tegen Ramsey aan, in conflict met haarzelf.
Al snel waren ze op het feest, met de lichten nog aan, of uit, afhankelijk van hoe je het bekijkt. Hopelijk waren de jarige jongens tevreden. Tegen haar verwachtingen in trok Ramsey haar mee richting haar andere beste vriend, Jonah. Het was een wonder hoe ze zo close kon zijn met beide jongens, terwijl zij elkaar absoluut niet uit konden staan. Ramsey’s oorspronkelijk doel was duidelijk: herrieschoppen. Kali voelde Jonah’s ogen op haar gezicht rustten en ze keek expres de zaal door, alsof ze opzoek was naar iemand. Nog een reden om naar het demonenrijk te gaan als je je slecht voelt: je vrienden kunnen het niet door hebben. Haar aandacht gleed terug naar het gesprek toen Ramsey door bleef gaan met opmerkingen over Jonah’s vleugel. De bal die ze hierna Ramsey’s kant op kaatste leek geen van beide jongens te verwachten, al zag ze Jonah’s mondhoek iets omhoog krullen. Daar deed ze het voor. Kali gaf hem een klein, heimelijk glimlachje. De blonde jongen zelf had nauwelijks een kik gegeven op Ramsey’s snerende woorden, al gaf zijn lichaamstaal wel anders aan, met zijn gespannen kaken en gebalde vuisten. De spanning was een broedplaats voor een gevecht. Nog eentje. Als de rest van de avond zo zou gaan was er in elk geval één ander ding dat ze nodig zou hebben: alcohol. Met haar eigen vingers verstrengeld met die van de jongens, trok ze hen mee richting de tafel met drankjes. Het voelde vreemd, met beide tegelijk te zijn. Het kwam niet vaak voor, in elk geval niet met een goede afloop. Het laatste waar ze zin in had was nog een ruzie en ze wist ook niet of ze dat aan zou kunnen, op meerdere manieren niet. De engel en demon geen keuze latend schonk ze al een shotjes in, een gele beker voor Jonah en haarzelf, een roze voor Ramsey, gezien zijn plannen voor later op de avond. Kali tikte haar bekers tegen de andere aan. Het was haar niet ontgaan dat Jonah enkele lange seconden naar Ramsey keek.
Met het eerste shotje nog nauwelijks genomen reikte haar hand alweer uit naar de volgende fles. Hoe sneller, hoe beter. Misschien dat ze er op een later moment spijt van zou krijgen, maar dat was nog geen probleem voor nu. Beide jongens leken makkelijk overtuigd.
“Count me in.” Met een grijns hield Jonah zijn gele bekertje omhoog. Dat was al één ‘ja’.
Kali kon haar vingers nog niet eens om de hals van de tequilafles wikkelen of Ramsey duwde haar hand weg. Het zou haar niet eens moeten verbazen dat hij degene wilde zijn die bepaalde wat hun volgende shotje zou zijn. Hij kon ook alsnog wel tequila shotjes voorstellen, met een arrogante grijns op zijn gezicht alsof het zijn eigen idee was. Het zou niet de eerste keer zijn. Not day, Satan. Ze reikte op nieuw haar hand uit om de fles te pakken toen Ramsey zowel de beker van haar als Jonah uit hun handen trok en deze op de grond tyfte. Zijn eigen roze bekertje volgde. Was al zijn gepraat over Eve slechts dat geweest, gewoon gepraat? Met hem kon je het nooit weten, met zijn wispelturige gedrag, al had ze daar zelf ook wel een handje van. Misschien was dat waarom ze goed met elkaar gingen – of juist niet. Haar gele beker werd vervangen door een groene. Haar wenkbrauwen gingen iets omhoog, niet goed wetende wat hiervan te maken. Haar vingers jeukten om de gele beker weer op te pakken, maar ze wist hoe ze waren en met het over een weer van de bekers konden ze zo een halfuur verder zijn. De gedachte waarom Ramsey zou willen dat ze een groene beker had drong ze naar de achtergrond.
”Dat lijkt me passender.” Zijn woorden gingen gepaard met een zacht kneepje in haar hand. Waarom deed hij nu ineens weer zo?
”Ah ja, je hebt gelijk. Groen kleurt veel beter bij mijn ogen, lief dat je eraan denkt.” Terwijl Ramsey de drankjes in schonk wisselde Kali een verwarde blik uit met Jonah. Ze wist zelf al niet wat ze hiervan moest maken, wat moest hij wel niet denken? Ze zou haast denken dat de demon een of andere drugs gesnoven had toen zij zichzelf aan het opfrissen was. Ramsey gaf hen een citroenpartje en wat zout op hun hand, ter voorbereiding op het shotje. Ze kon haar vinger er niet opleggen, hoe de spanning was omgeslagen in de afgelopen minuten, een compleet andere kant op. Met haar hoofd er niet helemaal bij en met haar andere drang ging ze er haast automatisch in mee. Geen tijd aan haarzelf geven om er over na te denken.
”Wat valt er te winnen vanavond? Als Halfie of ik je eruit drinken,” vroeg Ramsey. “En hierna is het wel tijd voor een bodyshot, toch?” Zijn typische grijns sierde zijn gezicht. Net was hij nog boos, nu wilde hij bodyshots doen. De blik op zijn gezicht was er eentje die ze maar al te goed kende en haar binnenste werd warm. Het ding was alleen dat hij normaal niet zo keek wanneer er een andere jongen bij was, laat staan eentje die een engel was. “Weet je nog hoe dat moet, Kal? Anders willen Jonah en ik het wel even voordoen?” Oh, hij zou absoluut beter moeten weten dan haar uitdagen. “Toch, Jonah?”
”Zeg maar wat jullie willen en ik bepaal wel of jullie het krijgen of niet.” Haar groene ogen waren strak op Ramsey’s gezicht gericht, waarna haar blik richting Jonah verplaatste. “Enige voorkeuren? En… Ik zou het niet erg vinden om jullie een bodyshot bij elkaar te zien doen,” merkte ze zonder enige schaamte op. “Of iets anders…” Haar blik gleed van de ene jongen naar de ander. “Ik zal straks wel even kijken of ik nog weet hoe het moet, anders moet een van jullie mijn geheugen maar even opfrissen.” Ze wist niet goed wat haar bezielde toen een willekeurige fles drank onder haar armen klemde – om te nemen na de tequila – en het zoutpotje in haar hand nam toen ze in een daad van impulsiviteit haar armen door die van de jongens stak en ze meetrok naar een wat afgelegener hoekje van de zaal. Haar hoofd kon niet meer rationaliseren of dit een goed of slecht idee was, maar haar lichaam voelde fijn tussen die van de beide jongens in. “Laten de shots maar rustig inleiden.” Ze wist of ze gek was of niet voor het voelen van de spanning tussen hun in, al kon het ook door Ramsey’s gedrag komen. Voor even bleven haar ogen op Jonah’s gezicht hangen, of hij er nog okay onder was, maar ze wist van hem dat hij zich niet wilde laten kennen. Zijzelf ook niet. En Ramsey niet. Kali maakte Ramsey’s hals nat, waarna ze wat zout op strooide op het kuiltje tussen zijn hals en nek. Met haar vingers duwde ze Jonah’s lippen van elkaar af en plaatste ze haar citroenpartje in zijn mond. Here goes nothing. Ze plaatste haar vrije hand op Ramsey’s borstkas. Zelfs met hakken aan moest ze nog iets op haar tenen staan. Haar ogen ontmoette die van hem. Haar gezicht ging richting zijn hals en tergend langzaam liet ze haar tong over het zout glijden. Stap 1, klaar. Kali maakte haarzelf los van de demon en gooide de tequila achterover. De alcohol brandde in haar keel. Stap 2, klaar. Haar aandacht verplaatste naar Jonah. Hij was nog iets langer dan Ramsey. Ze bracht haar lippen dicht bij de zijne en slot haar mond om het vruchtvlees van het citroenpartje. Stap 3, klaar. Haar hart ging als een gek te keer toen ze weer een stap naar achteren zette. Met fonkelede ogen keek ze op naar beide jongens. Een rusteloze energie had zich de baas van haar gemaakt en ze had moeite met stil blijven staan. “Dus, wie van jullie durft als volgende?” Afwachtend keek ze de jongens aan. “Ik heb misschien ook nog wel iets anders leuks voor later op de avond.”
|
|