Het was belachelijk voor hoeveel opluchting het zorgde om te weten dat Ramsey niet op die manier over haar dacht. Ze haatte haast, het lichtelijke hopeloze gevoel die zijn woorden hadden veroorzaakt. Voor het eerst sinds die ochtend ontspanden haar schouders bijna volledig. Er waren vele momenten waarop ze zich ergerde aan zijn kleptomanische gedrag, vooral wanneer hij weer eens een van haar jatte, maar op dit moment kwam het goed uit, met zijn benen die hem richting de Humanitas kamer hadden gebracht. Al was het niet iets waar ze bepaald iets over kon zeggen, met de hoeveelheid sweaters en andere kledingstukken van Ramsey die in haar kledingkast lagen. Het bracht comfort.
“Ik had het niet moeten zeggen. Het sloeg nergens op,” zei Ramsey.
”Bedankt, Rams,” zei Kali zachtjes, “dat betekent het veel.” Het liefst sloeg ze opnieuw haar armen om hem in een omhelzing te trekken. Als het niet was voor het feestje, voor een van haar goede vrienden, en haar mede-organisator, dan wist ze zonder twijfel wat ze op dit moment zou doen. Momenten met Ramsey bleven zelden lang serieus en de jongen begon al snel over het feest, of ze daar niet eens heen moest.
”Dinah kan ik wel aan. Ik kan haar ook opsluiten in het washok, als je wilt, ben je meteen van het gezeik af en hoef ik ook geen bodyguard voor je te zijn. Soort win-win, behalve voor Dinah, die zit in het washok."
Kali rolde met haar ogen. “Je bent een fucking idioot soms,” mompelde ze liefdevol. “Ik denk dat de rest van de feestgangers je het niet in dank afnemen als je hen het washok als beschikbare hook-up plek afneemt en ik wil geen boze klachten bij de klantenservice, dus laten we dat maar niet doen.” Ze was er benieuwd naar, hoe de avond zou lopen met de gekleurde bekertjes. Ze had haast al weer spijt van het idee, nu ze hier met Ramsey stond. Met een pruillipje keek ze op naar de jongen voor haar neus. “Als jij geen bodyguard wilt spelen zal ik helaas wel moeten gaan.” Genoeg drank er in, misschien wat drugs, en ze zou de avond wel doorkomen. Ze voegde er nog aan toe dat hij moest oppassen met zijn woorden. Te veel gezeur en hij mocht zijn eigen feestje gaan organiseren.
“Hoezo mag ik dat niet zeggen? Ik ben toch niet uitgenodigd. Een feest zonder mij is gewoon een kutfeest. Dat zijn de feiten, Kal, dat weet jij ook.”
”Is dat zo?” vroeg ze hem onschuldig. “Misschien moeten we die hypothese even testen door jou absoluut niet binnen te laten vanavond, dan kan ik uittesten of het inderdaad een kutfeest is,” plaagde ze hem terwijl ze een kleine stap zijn kant op zette. “Of, je kunt vanavond flink je best gaan doen om het tegendeel te bewijzen en te laten zien hoe leuk jij feestjes kunt maken, zonder herrie te schoppen.” Dat was meestal iets als je Ramsey uitnodigde voor een feest: drama. Ze zou eigenlijk ‘nee’ tegen hem moeten zeggen, zeker na zijn gevecht met Laslo die ochtend. Laslo zou absoluut niet blij met haar zijn als ze Ramsey toegang gaf tot het feest, maar het was moeilijk voor haar om nee te zeggen tegen hem.
Voor even werd het gesprek onderbroken door het kraken van de deur en Lara die binnen kwam. Het verwarde Kali nog altijd dat het meisje bang voor hen leek te zijn, iets waar ze met haar hoofd niet zo goed bij kon. Ze had altijd haar best gedaan het meisje bij dingen te betrekken, en had ook nog na haar uitgereikt toen ze de hele groep uit het niets gedumpt had, maar helemaal niks. Lara ging vaak rechtsomkeert zodra ze ook maar op haar afstapte. Het was vermoeiend. Haar ogen gleden naar Ramsey, hopende dat hij daar niks mee te maken had. Hij leek veel te opgewekt om dit nieuws over Lara en Gabe aan Don te vertellen.
“Maar daar is niks aan. Bovendien is Don onze beste vriend, natuurlijk zijn het onze zaken wel. Sowieso dat hij dit wilt weten hoor,” zei het met een luide stem, alsof ze niet vlak naast hem stond. “Ik zou het willen weten! Als ik in zijn positie zat.”
”Verdomme Ramsey ik sta naast je, je hoeft niet zo te schreeuwen. Op een normaal mensen volume hoor ik je ook wel.” Ze gaf hem een zachte duw. Nog altijd wilde ze een keer een weddenschap met hem aangaan dat hij een dag niet mocht schreeuwen. Dat was er een die ze sowieso ging winnen, zonder enige twijfel. “En nee, je wilt het enkel vertellen omdat het leedvermaak is.” Voor hij kon protesteren legde ze haar hand op zijn mond. “Dus als een van ons het hem al gaat vertellen dan ben ik degene die dat gaat doen, en niet jij. Capice?” Zou hij door hebben gehad hoeveel moeite zijn beste vriend had, en heeft, met de plotse verdwijning van Lara uit hun groep. Don had er nooit veel woorden aan vuil gemaakt, maar zo’n verlating na een driejaar durende relatie kon niet anders dan pijn doen. Bij Ramsey’s andere woorden had ze slechts haar wenkbrauwen opgetrokken. Ze wisten allebei maar al te goed wat voor trekjes hij kon vertonen wanneer hij zulk soort dingen hoorde. Ramsey driftkikker modus geactiveerd.
Het zat haar nog niet helemaal lekker, hoe hun gesprek over die ochtend zo snel beëindigd was. Net als Ramsey was ze iemand die niet al te graag over haar gevoelens sprak. Het was simpelweg makkelijker om die deur dicht te gooien en een muur op te gooien, doen alsof er niks is. Of het uiten in woede. Alleen als ze nu geen verklaring gaf, wanneer dan wel? Er viel een stilte na haar woorden.
”Vergeet het,” zei Ramsey. “Vergeet die deal en wat ik zei en vroeg... het doet er niet toe, oké? Ik wil gewoon geen ruzie meer. Ik haat het wanneer we niet met elkaar praten.”
Maar wat als ze de deal niet wilde vergeten? Aarzelend beet ze op haar lip. Voor haar deed het er wel toe. Het was bij Ramsey altijd lastig inschatte of hij zoiets meende of dat hij het gewoon uit de weg wilde schuiven uit zelfbescherming. Hij zou het nooit toegeven, maar Kali wist dat hij een stuk gevoeliger was dan hoe hij zichzelf voordeed. “Als… als dat is wat je wilt,” sprak ze twijfelend. Het was frustrerend dat hij niet meer op haar woorden in wilde gaan. Ze wilde hem echter niet pushen of nog een ruzie veroorzaken. “Ik haat het ook wanneer we niet praten,” gaf ze op een zachte toon toe. Waar ze net nog twijfelde over het vastpakken van zijn hand, sloeg ze nu haar armen rondom zijn. “Wat er ook gebeurt tussen ons en hoe fucked up het ook wordt, ik wil je nooit kwijt, okay? We vinden de weg naar elkaar wel weer terug." Ze trok hem een stukje naar beneden en drukte eerste een kus op zijn voorhoofd en vervolgens nog een plagerige kus op zijn neus. Haar ogen bleven even hangen op zijn lippen, waarna ze weer omhoog blikte. Kom op, Kal, weersta het.
Op zijn beurt kietelde hij haar in haar zij, een van haar absolute zwakke plekken. Een zacht gegiechel rolde over haar lippen, maar met haar armen ook om hem heen kon ze geen kant op. “We gaan gewoon naar dat kutfeest en het gaat een leuke avond worden. Maar de volgende keer dat Laslo mij tikt, verwacht ik wel dat jij hem ook ff slaat.. of ben ik alleen jouw bodyguard maar niet andersom? Want als dat zo is, dan trek ik mijn eerdere voorstel in. Dan sluit ik Dinah niet op in het washok en moet je zelf met haar vechten...” Natuurlijk moest hij zijn lippen likken. Ze keek voor haar eigen bestwil maar expres de andere kant op. “Alhoewel... misschien is dat sowieso wel een betere keuze. Waarschijnlijk is dat toch het enige goede vermaak dat ik krijg vanavond, aangezien ik me stilletjes aan de zijlijn moet houden. Daar moet ik jou ook nog over spreken trouwens, had je niet even een uitnodiging voor mij kunnen regelen ofzo. Ik dacht dat we vrienden waren.”
”Je wilt dat ik, die een kop een kleiner is dan jij bent, je bodyguard gaat spelen?” vroeg ze met een zachte lach. “Of is dit een stiekeme confessie waarin je eindelijk toegeeft dat ik sterker ben? Want dat mag ook, natuurlijk,” glimlachte Kali terwijl er pretlichtjes in haar ogen schitterden. “We weten ook allebei dat jij niet weet wat zowel stil als zijlijn betekend, liefje, en meestal ben jezelf het vermaak…Wat heb je over voor een uitnodiging?” Ze stak haar tong naar hem uit. Kali kantelde haar hoofd iets terwijl ze zijn gezicht bestudeerde. Haar armen lagen nog altijd rondom zijn nek. “Is dat trouwens wat je wilt? Mij met een meisje zien vechten? Of ga je liever zelf met mij ‘worstelen’?”
|
|