‘’Mhm, sounds about right.’’ mompelde Ash. Haar ogen dwaalden af naar zijn vleugels. ‘’Een paar donkere veren erbij maakt ook niet veel meer uit op dit moment.’’ Hij wist niet zeker of ze het over haar eigen vleugels had of over de zijne. In beide gevallen zouden de donkere veren niet veel uitmaken, ze hadden allebei zowel witte als zwarte veren en alles daar tussen in. De meeste zou het niet eens opvallen. Lara waarschijnlijk wel, iets wat hem ongemakkelijk deed voelen. Hij mocht dan wel in het laatstejaar zitten, volledig klaar om een keuze te maken was hij nog niet. Zeker niet nu het vrijwel besloten leek dat Lara naar de Engelenkant zou gaan. Met al dat gezeik tussen beide kanten zou hij niet meer met haar kunnen praten als hijzelf voor de andere kant koos. Dan was er ook nog Zib. Ze was zijn zusje, maar hij kon absoluut niet inschatten welke kant zij op zou gaan, wat zijn eigen keuze ook niet makkelijker maakte.
Zijn gedachten hierover werden al snel afgeleid door Ash, die steeds dichterbij hem stond, en enkele onschuldige kussen, die een stuk minder braaf werden toen Aris zijn lippen in Ash haar hals drukte. Who cares dat er anderen bij stonden? Iedereen zag al zulk gedrag van elkaar op feestjes. Of het nu ‘s nachts gebeurde of overdag, veel verschil maakte het niet in zijn ogen.
Ash leunde met haar hoofd tegen zijn schouder, met haar armen rondom zijn nek. “Niet zo flauw doen. Ik denk dat rood ook wel jouw kleur is,” mompelde ze.
”Aaawh, en ik nog wel denken dat jij het zo leuk vond wanneer ik flauw doe. Rood is ook zeker mijn kleur, maar ik ben vrij zeker dat het jou een stuk beter staat.” Aris deed zijn best om alle gedachten van Ash in bepaalde rode kleding uit zijn gedachten te bannen. Hij werd niet geholpen door haar lippen op zijn sleutelbeen, hals, kaak, mondhoek en als laatste een zachte kus op zijn lippen. Oh god. Op Ash haar woorden over hoe braaf ze bezig waren en dat het een beetje saai was, kon hij slechts knullig knikken. Instinct nam het over toen haar lippen zich opnieuw op de zijne bevonden, een stuk vurig dan zo net. Alle mensen op de achter grond waren compleet vergeten. Aris duwde Ash tegen de muur achter haar, een hand in haar hals. De andere lag op haar heup en verschoof lichtelijk naar beneden. Zijn lippen hadden haar hals weer gevonden en net op het moment dat hij zijn hand iets onder Ash’ rokje wilde laten verdwijnen, galmde Belial’s bulderende stem door de hal. Verdomme.
"Ey! Hou jullie tongen in elkaars mond! Dit is nog steeds openbaar gebied!"
”Fuck,” murmelde Aris verstoord. Voor enkele seconden bleef hij nog zo staan, om zich uiteindelijk los te maken van Ash. Hij wierp een blik over zijn schouders richting de docenten en terug naar Ash. To be continued, hopelijk. “Ik denk dat dat een teken is dat onze wegen moeten scheiden,” zuchtte hij, “voordat Belial achter ons aan komt.” De docent zelfverdediging was kleiner dan hem, maar kon hem nog altijd in een houdgreep krijgen. Veel behoefte aan oefenpop tijdens die lessen zijn had hij niet, dat liet hij liever aan anderen over. “Ik haal je vanavond op bij je kamer, okay? Laat maar weten hoe je bed ligt, kun je daarna gelijk zien dat ik een veel beter matras ben.” Aris schonk haar een brutale grijns, gooide met gemak zijn tas over zijn schouder en liep richting zijn kamer.
Zoals wel vaker het geval was, was hij te laat, alleen dit keer was het ongepland. Hij zwierde de deur van Acedia open en stapte naar binnen. Het was geen verrassing dat Jouka, Florence, en Lara er al waren. De eerste deed zijn kaak verstrakken. De smiecht stond veel dichtbij Lara. “Ah, Jouka,” zei hij kalmpjes. “Lang geleden dat ik jou heb gezien.” Jammer dat het niet langer had mogen duren. “Flo, altijd goed om jouw gezichtje te zien.” Aris knipoogde naar de blondine. Als laatste richtte hij zijn aandacht op Lara. Zijn blik verzachtte en hij gaf haar een van zijn brede, warme glimlachen. “Hey daar, Pannekoek. Ga je het overleven, een jaar met mij op een kamer?” Een betere vraag was of Jouka het ging overleven.
|
|