Elizabeth stemde knikkend in met Madeleine opmerking over Ella's schitterende jurk zowel letterlijk als figuurlijk. Vooral nu de zon lager aan de hemel was komen te staan en de schemering begon in te dalen, lichtten de steentjes op haar buurmeisjes' jurk met een kleurrijke gloed haast betoverend op .
'Dat is de bedoeling.'
'Dan is je missie zonder twijfel geslaagd.' Vanuit haar ooghoek zag ze dat Madeleine naar de barman seinde. Daarop verplaatste Liz haar volledige blik richting de dame naast zich en zag dat haar eerste glas nog niet eens leeg was. Verbaasd knipperend schudde ze licht haar hoofd toen datzelfde glas vlot werd leeggedronken en ingeruild voor de volle die Madeleine werd aangereikt. Elizabeth blikte naar beneden naar het verwaarloosde glas champagne in haar hand. Beseffend dat haar tergend trage drinktempo iet wat onbeleefd was, nipte ze gauw aan haar glas.
'Hoewel ik een kater zou moeten ontwijken, denk ik toch echt dat ik die probleem overlaat aan mijn toekomstige zelf. Die kit mag je mij trouwens ook bezorgen morgenochtend, graag zelfs.' Hierop moest Elizabeth zachtjes gniffelen en ze keek Madeleine geamuseerd.
'Ik heb een vermoeden dat al jouw toekomstige zelven de keuzes van jou uit het heden ontzettend erg waarderen elke keer.' Opnieuw nipte ze aan haar glas en de bodem kwam slowly but steady toch in zicht, hoewel voornamelijk slowly. 'Als ik het zo hoor kan ik volgens mij wel een handeltje beginnen in anti-kater kits, volgens mij heb ik daarmee een gat in de markt ontdekt.' Liz uitte haar gemengde gevoelens van verbazing, ontzag en respect jegens Madeleine's discipline om elke ochtend te gaan hardlopen wat de interne of externe omstandigheden ook waren. Geen kater of sneeuwstorm hield de athlete tegen.
'Je went er na een tijdje aan. Rennen is net als koffie in mijn geval.' Alsof ze het begreep knikte Elizabeth wat, maar haar glazige blik verried dat ze er niet op dezelfde manier over dacht als Madeleine. De vergelijking was echter niet geheel misplaatst, Liz had een hekel aan koffie. 'Als mijn kater niet zorgt voor een neerslag en je succesvol je anti-kater kit komt brengen, dan mag je best mee? Natuurlijk als je er zin in hebt. We already have one man down.' Ze moest haar gezicht in de plooi houden bij het vooruitzicht van hardlopen, maar ze wilde niet gelijk het aanbod afslaan.
'Thanks. Voorlopige laat ik dat nog in het midden laten we eerst maar eens zien wat de avond ons brengt, die is immers nog jong,' besloot ze tactisch te zeggen met een charmante glimlach en dronk eindelijk haar glas champagne leeg. Deze zette ze vlug op het blad van de bar. Helaas kwam ze er niet zo makkelijk en snel mee weg, de barman had haar namelijk gespot en drukte haar glimlachend een vol glas champagne in de handen. Fuck. Intussen waren de twee dames gaan kletsen over de nieuwe tattoo van Madeleine.
'Gezet door de enige echte Elizabeth-' de vragende, hoopvolle ogen die ze op zich gericht voelde, brachten Liz in de verleiding om wat te dollen met Madeleine. Ze besloot dan ook gekke Henkie te spelen en te doen alsof haar neus bloedde door de blik te negeren. 'Ja! Absolutely, dat zou fenomenaal staan. Just think about it, jullie kunstwerken samengesmolten tot één meesterwerk.'
'Breng me niet in verleiding,' zei Ella waarschuwend. 'I like that. Ik zal erover nadenken, goed?'
'Je kunt alleen maar verleidt worden tot iets als daar stiekem dus al een verlangen voor was,' sprak Liz gniepig en haar hoofd een tikkeltje scheef houdend keek ze Ella hoogst onschuldig aan. 'You know you want it.' Ze haalde haar schouders op. 'Maar goed, ik merk het wel. Ik weet zeker dat ik jou vroeg of laat zie komen binnenwandelen. Besloot ze plagerig. Het groepje besloot dat het tijd was voor minder praatjes.
'Laat jullie dansmoves maar eens zien.'
'Like this?' Madeleine was één en al enthousiasme, met een arm in de lucht Ella was begonnen met haar lichaam sierlijk op de muziek te bewegen. Liz volgde haar voorbeeld en begon haar heupen heen en wier te wiegen op de maat van de muziek, zo nu en dan nipte ze aan haar champagne, waarvan ze dankzij haar weinige alcoholgebruik en dus zeer trieste tolerantie de effecten al begon te merken. Dusdanig dat ze enthousiast de twee dames elk bij een hand nam en onder haar arm door een rondje om hun as liet draaien.
Morland, trouwens- riep Elizabeth boven de muziek uit tegen Madeleine, -Elizabeth Morland.
|
Big girls don't cry
22 Femme Fatale Dress Madeleine & Ella
|