Kit Gallagher
19 Hacking and Arson 1/11years The Common Room Hi you Sionainn
Ik had haar ogen op mijn gezicht voelen branden. Dat gebeurde de laatste tijd wel vaker, maar ik had er nooit naar durven vragen. Het maakte me heel ongemakkelijk, zeker nu ze zo naar de verminkte kant van mijn gezicht keek en ik haar ook helemaal niet kon zien. Ik probeerde me dus maar te concentreren op de puzzel, tot de laatste paar woorden. Het was ook niet netjes om meteen het hele ding zelf in te vullen. Ik zocht oogcontact met mijn goede oog en vroeg haar of zij het wilde doen. Het duurde iets langer dan normaal voor haar antwoord om te komen, wat me nog meer deed twijfelen of er iets mis was. Zat er iets op mijn gezicht? Was mijn nutteloze oog iets geks aan het doen? Was mijn litteken vreemd aan het trekken door de beweging van mijn mond? Ik wist het niet en durfde het ook niet te vragen. Ik genoot te erg van onze onderonsjes om het ook maar op een manier in gevaar te brengen. Ik wilde het niet kwijt, anders zou ik hier echt gek worden. Zij was een van de weinigen hier die me normaal behandelde en die ook nog echt tijd met me doorbracht. De tijd die ik nog met haar had, wilde ik niet nog korter maken.
Wat ze uiteindelijk uitbracht had een ondertoon, die ik slecht kon plaatsen. Het had iets vrolijks, maar toch anders dan normaal. Ik wist zeker dat ik het eerder had gehoord, maar ik kon er even niet op komen waar. Ik volgde haar potlood en zag haar de laatste paar woorden invullen, waaronder mijn naam. Dat gaf me ergens een vreemd warm gevoel van binnen. Niet dat ik daar ooit meer achteraan zou kunnen gaan. Ik stond al enorm bij haar in het krijt, zowel emotioneel als financieel, met geen enkele kans om haar terug te betalen. Daarbij had ze me al heel vroeg verteld dat zij niet van de liefde was. Ze was een meisje van plezier, niet van iets meer. Het zou dus ook gewoon oliedom zijn om ooit wat anders te verwachten. Dat kon onze vriendschap vernietigen, iets wat ik koste wat het kost moest zien te voorkomen.
Ik vroeg haar of ik nog iets voor haar kon doen. Zij deed van alles voor mij, maar ik was nooit in staat om iets terug te doen. Ik was een nietsnut en de paar dingen waar ik goed in was, mocht ik hier onder geen enkel beding doen. Ik had haar echt niets te bieden, maar ik kon het toch vragen. Ik snapte nog altijd niet waarom zee sowieso tijd met me doorbracht, maar het was in elk geval iets heel kleins om iets voor haar te kunnen doen, als ze iets kon bedenken.
Het duurde even, maar dat snapte ik wel, gezien ik ook echt niet kon bedenken wat ik haar nu kon bieden. Het antwoord was namelijk niets, minder dan niets zelfs. Haar uiteindelijk antwoord verbaasde me heel erg. Sowieso kwam ik weinig buiten, daar was ik nog veel kwetsbaarder voor de mensen die het leuk vonden me te grazen te nemen. Daarbij was buiten gewoon niet zo mijn ding en wandelen ook niet. Ik was bij het ongeluk niet enkel een deel van mijn zicht en waardigheid verloren, maar ik liep ook mank, en zeker lange stukken wandelen deden soms best veel pijn. Ik zat het liefst, dan kon er weinig mis gaan en zagen mensen dat extra zwakke punt ook niet. Maar hoe kon ik nee tegen haar zeggen? Dat kon ik niet, nooit niet.
Ik knikte dus maar, en stopte het puzzelboekje wat ze voor mij had meegenomen in mijn overal, net als het mechanische potlood. Met wat moeite kwam ik recht en zette mijn slechte been wat beter onder mijn lijf. Ik snapte ook niet goed waarom ze dit deed. Waarom ze met mij in het openbaar gezien wilde worden, was mij een raadsel. Zelfs Olivia was voorzichtiger dan vroeger, zelfs al was ze nog altijd een goede vriendin van me. Ik snapte er echt niets van, maar tegelijkertijd voelde het onbeleefd om het te vragen. Daarbij zou ik het sowieso niet vragen, want ik wilde niet dat ze zich realiseerde wat voor een kneus ik was en me terecht links zou laten liggen.
|
|
Hugo 'The Kid' Jameson
21 Gang activity and manslaughter 0.25/5 years Outside Wanna play ball? Luca & Jessie
Mijn speelgenoten leken meer geschrokken van mijn duikvlucht als ik. Het deed zeker wel pijn aan mijn knieen en handpalmen, maar ik overleefde het wel. Het waren maar schrammen, zelfs al deden ze vervloekte veel pijn. Dat vloeken deed ik zeker ook, in een taal die de meesten hier niet zouden verstaan. Ik veegde mijn handen en knieën af. Wat kleine druppeltjes bloed parelden van de schaafwonden op mijn huid, maar het was verre van erg.
Toen ik weer stond, was ik net op tijd om te zien hoe Luca de bal buiten bereik van Jessie in de hoek knalde. Jessie was er duidelijk niet blij mee, terwijl Luca ons wat probeerde te stangen. "Als dit jou hoogste niveau is ga je niet winnen, vriend." zei ik met een grijns. Nu had ik wel door dat Luca een prima voetballer was, maar ik kon het toch niet laten om hem terug te stangen na die opmerking van hem. Met Luca en Jessie kon dat allemaal wel, zeker omdat er tussen ons weinig rivaliteit was als het op belangrijke dingen aankwam. Tot nu toe kon ik op hen vertrouwen om geen mes in mijn rug te steken, letterlijk, en dat was iets wat ik maar van weinig mensen hier kon zeggen. Dat zou veranderen als ik die Faust broers hun rechtmatige plek had gewezen: Naast elkaar 6 voet ondergronds. Nu wilde ik alleen echt niet aan hen denken, want dat zou mijn hele middag verpesten.
Ik nam de bal aan die Jessie naar me toe had gerold en begon wat hoog te houden terwijl hij het veld op liep en Luca zich installeerde als keeper. Toen dat zo was, was ik weg. Links, rechts, bal allerlei kanten op. Allemaal om te zorgen dat Luca me niet meer kon volgen, en Jessie ook niet. Ik was niet heel lang of uitermate snel, maar ik had een trukendoos vol met van alles en nog wat. Die trukendoos was nog niet eens helemaal open, maar het was denk ik wel genoeg. Ik had zo veel tijd op straat gespendeerd, dat een voetbal bespelen tweede natuur was. Ik haalde nog een keer een hand door mijn haren, terwijl ik mezelf neer wist te zetten precies waar ik wilde. Luca zou denk ik niet verwachten dat ik vanaf deze positie zou proberen te scoren, en zeker niet in de hoek het dichtst bij me. Het zou tricky zijn, maar ik had wel gekkere dingen gedaan. "Jessie, voor." riep ik, als laatste poging om Luca af te leiden. Ik trapte de bal en gaf hem wat spin mee, waardoor die halverwege de baan afboog niet naar de hoek waar de meesten hem in zouden kunnen leggen, maar de hoek waar ik zelf bij stond. Ik keek de bal na, hopend op een goal, maar tegelijkertijd klaar om weer vooruit te schieten mocht die weg stuiteren of in Luca's handen belanden.
|
|
[ bericht aangepast op 15 maart 2020 - 16:47 ]
Bowties were never Cooler