Ik had om eerlijk te zijn verwacht dat ik hem nogal meh zou vinden, want ik heb enigszins specifieke meningen, I guess, maar ik vond het GEWELDIG. Ik was echt enorm hyped erna en ik ga 100% nog een keer, gosh. Ik zou een heel essay kunnen schrijven over alles wat ik goed vond, maar ik was vooral gewoon ZO BLIJ dat het een goede Steve film was, aangezien het zijn laatste zou zijn. Civil War werd half gekidnapt door Tony (niet de schuld van het personage, maar wel van mensen bij Marvel), dus ik ben super gelukkig dat Steve hier tenminste nog een hoop Goede Momenten had voor zijn afscheid.
(Al doet dat afscheid me wel ook echt pijn en hoewel ik meer vrede had met de manier waarop ze het eindigden dan ik had verwacht (ik was er echt compleet op voorbereid dat HIJ degene zou zijn die doodging, maar dat gebeurde niet, holy shit) heb ik ook wel steeds meer kanttekeningen erbij hoe langer ik erover nadenk, maar dat is meer een soort interessant discussievoer en iets wat ik in fanfic wil fixen dan iets waar ik echt ontevreden mee ben, gelukkig. (Op het gebrek aan momenten met Bucky na, dan. Ik ship ze dus ik ben vast bevooroordeeld, maar gosh, nadat ze een paar keer bijna doodgingen voor elkaar en Steve praktisch zijn hele leven opgaf om Bucky te redden en gezien het feit dat Steve het enige aanknopingspunt was dat Bucky nog had in de moderne tijd, waren hun laatste momenten in de film ZEER anticlimactisch en mild en een beetje raar. (Al ben ik wel ook heel blij dat Sam nu Captain America is want YES. GOED.)))