Murcus schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd verbazingwekkend dat er users zijn die Rutger hierin 'verdedigen' en zeggen dat het goed is dat hij deze beslissing zonder mede te delen heeft genomen. Rutger is de creator van deze website, maar dat wil niet per definitie zeggen dat hij alles kan maken wat hij goed oogt — integendeel, hij heeft een verantwoordelijkheid naar de users toe die zijn website levend houden (met veel pijn en moeite). Dat wil dus ook zeggen dat hij een bericht had moeten plaatsen, met daarin (bijvoorbeeld) dat alle users maximaal een week de tijd kregen om hun inbox op te ruimen. Daarbij leg je de verantwoordelijkheid bij de users zelf. Nu heeft hij simpelweg privé gegevens (ja, het zijn PB's in iemands inbox — dus privé, ook al zijn die emails automatisch) verwijderd zonder ook maar enige vorm van kennisgeving en ik kan er absoluut niet met m'n hoofd bij dat dit wordt goedgekeurd.
+1000000.
Ja, oké, het is misschien geen moord en we worden het land niet uitgezet, maar dit zorgt er niet voor dat ik me als user op deze site serieus genomen voel. Als Rutger iets zegt in de trant van 'die automatische PB's zijn toch niet belangrijk', vraag ik me oprecht af waarom hij dat denkt en wat hem het recht geeft dit zo te omschrijven.
You gave me my life all those years ago, now I give you yours.