• Hoihoi. De laatste tijd merk ik dat mijn vrienden me buitensluiten. Een van hen zei dat dit kwam door de “rare” geluiden die ik soms maak, maar ik ben zeker niet de enige die dit doet. Ook zei ze dat het komt doordat ik niet stop met iets als ze het “vragen”. Het punt is dat ze het nooit vragen maar meteen beginnen te schreeuwen en daar ga ik dus niet naar luisteren. Ze zei ook dat het door het feit kwam dat ik niet sociaal ben. Nou vind ik het persoonlijk nog al lastig om sociaal te zijn met mensen die me buitensluiten. Ik ben sowieso niet sociaal omdat ik op de basisschool al 5 jaar ben buitengesloten en geen vrienden had. Maar nu willen mijn vrienden me blijkbaar niet meer, al is er 1 vriendin die nog steeds bij me blijft, maar daardoor wordt zij ook buitengesloten en dit wil ik niet. Sommige andere meisjes uit mijn klas zijn wel altijd aardig tegen me, dus ik wil wel vrienden met hen zijn, maar zoals ik al zei, ik ben niet sociaal en ik vind het dus lastig om erbij te gaan zitten. Als ik erbij ga zitten ben ik ook bang dat ze het zien alsof zij mijn tweede keus zijn, omdat ik niet meteen vrienden met hen werd. Wat moet ik nu doen? Een antwoord als “praat met je vrienden” gaat niet helpen, want ze hebben hun beslissing genomen en als ik met ze praat luisteren ze nauwelijks en het boeit ze niet wat er met mij gebeurt. Dus... wat nu?

    Die zogenaamde vrienden zou ik niet als vrienden zien. Als zij je zo behandelen,laat maar.

    Ik zou samen met die steunende vriendin het eens bespreken om samen bij de andere te zitten.

    Ik zou dat niet zien als 2e keus en ik denk zij ook niet, daar zou ik mij niet te druk om maken


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Sorry, maar jij verdient zoveel beter dan dit. Vrienden die je zo behandelen zijn jouw tijd echt niet waard! Ik kan er echt serieus zo kwaad van worden dat mensen zoiets doen. Zelf ben ik hier ook doorheen geweest en ik weet wat voor pijn dit doet.

    Lieve meid, laat ze je alsjeblieft niet wijs maken dat jij raar bent of minder bent. Want dat ben je echt niet. ZIJ zijn diegene die raar bezig zijn door je dit aan te doen. Ik zou als ik jou was gewoon toch iets meer met die andere vrienden gaan praten. Wie weet bloeit er wel een hechtere vriendschap uit! Het zou echt niet raar staan en ik betwijfel dat ze denken dat ze een 'tweede keuze' voor je zijn. Ik zou in elk geval lekker uit de buurt blijven van je oude vrienden. Zulke giftige mensen wil je gewoon niet in je omgeving hebben. Je bent beter af zonder ze.

    [ bericht aangepast op 9 feb 2019 - 19:58 ]


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    Damn.. Dat doet me echt denken aan mijn tijd op de middelbare school. Zo beinvloedbaar dat iedereen is en iedereen elkaar maar blijft volgen.. Laf, echt laf..
    Vergeet die fake friends hoor, je verdient meer dan dit. Mensne die je zo behandelen zijn geen vrienden en het beste wat je daarmee kan doen is ze mooi laten vallen als een stel bakstenen. Daar zullen ze zelf niet eens mee kunnen dealen als je dat doet. Sws maak je weer nieuwe vrienden en vaak zijn dit wel mensen die jou met meer respect zullen behandelen.
    Het is echt een lastige situatie, want wij mensen zijn eenmaal gewoontedieren en kunnen emotionele banden niet zo gemakkelijk breken, maar het is echt beter voor je als je dat wel doet. Waarom zou je zoveel energie steken in het bij elkaar houden van een vriendschap die toxic is of die zij duidelijk niks waard vinden? Dan kan je die energie beter in jezelf steken of het vinden van nieuwe vrienden die jouw energie wel waard zijn.


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Hierop zal ik later reageren.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Lekker laten gaan - dat soort mensen heb je niet nodig in je leven.


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Lekker laten gaan. Ze bespreken het niet eens netjes èn vullen het in voor jou. Als jij vrienden wilt worden met anderen? Vooral doen. Maar doe geen dingen waar je zelf niet achter staat.
          En hé, ikzelf ben ook niet het sociale en dat kan. Sommigen zijn nu eenmaal sociaal ingelegd en anderen niet. Tja, en jij kunt dan weer dingen die de ander niet (goed) kan. Trek jezelf er niets van aan, dit gaat echt onnodige energie vreten.
          Laat je niet op je kop zitten. Ze sluiten je buiten? Tough luck, hun pech.


    Don't walk. Run, you sheep, run.