MadaIena schreef:
@Krikke: ik vind het gewoon raar dat het op een festival ineens wel zou mogen. Regels zijn er voor een reden. Als je die overtreedt, is het toch echt je eigen schuld.
Nah, de regels zijn heel krom. Als je bijvoorbeeld naar een tof technofeest gaat kun je er donder op zeggen dat 70 a 80 procent van de mensen gebruikt. En echt, die organisatoren WETEN dat. Om die reden is het fouilleren altijd maar een paar klapjes op je heupen en middel, ze weten dondersgoed dat mensen XTC en GHB meenemen. Als ze daar strenger op gaan controleren en daadwerkelijk drugs innemen, kunnen ze wel opdoeken want XTC maakt de beleving van technomuziek gewoon twintig keer beter. Omdat ze dit weten, controleren ze nauwelijks. Beetje hypocriet om dan vervolgens wel gebruikers de schuld te geven terwijl je zelf gewoon met je ogen dicht controleert omdat je weet dat het toch wel gebeurt en hier zelfs van moet bestaan. :')
De laatste keer dat ik met mijn vrienden naar zo'n feest ben gegaan, had een goede vriendin een te grote "voorraad" zodat ze iedereen binnen de groep wat kon geven. Ze is daarmee binnengekomen, maar moest op een gegeven moment overgeven (van een drankje dat niet goed viel, ze had toen nog geen pil op. Go figure).
Toen hebben ze die stach ontdekt. Maar maar maar nu komt het:
Toen de beveiliger haar zei dat ze meer had dan de toegestane hoeveelheid, zei hij vervolgens
"dat ze de volgende keer haar pillen wat meer moet verspreiden over haar vrienden zodat je minder makkelijk gepakt wordt."
Dit zegt toch eigenlijk alles?
Tsja.. drugs en de publieke opinie. X zal toch altijd een boeman blijven bij diezelfde politici van de oude stempel die elke vrijdagmiddag aan de harddrugs gaan wanneer ze gaan drinken. Maar hé, andere drugs are bad, m'kay?
ars moriendi