Alvera Varinia Fuensanta
In a world where everyone wears a mask,
its a privilege to see a soul.
27 Little Fox De vijf With ...
Politie radeloos na overval BBANKS vrijdag.
Mijn lippen krulde zich op tot een tevreden glimlach, terwijl mijn blik het stuk nog een keer opnieuw las, waarbij mijn wijsvinger vederlicht over mijn lippen heen strook. Telkens weer raakte ik vervuld met een uiterst goed gevoel als dit soort stukken in het nieuws verschenen, wetende dat dit mijn ons werk was. Wederom was het gelukt in nog minder dan drie minuten. Bijna, bijna, was het een nieuw record te noemen, maar het kwam er nog net niet bij in de buurt.
Ietwat afwezig plukte ik vervolgens aan een dun, van touw gevlochten, bandje om mijn pols. Ik haatte sieraden, vond het verschrikkelijk om ze te dragen en ik kon er dan ook geen cent aan uitgeven, maar het gevlochten bandje om mijn pols lag net iets anders. Alsof Junior het geweten had toen hij het me gaf, waarbij hij me nadrukkelijk had laten beloven dat ik het nooit af zou doen. Ik was zo slim geweest om hem die belofte blindelings te maken, waarbij ik hem een paar uur later al zonder zijn weten had moeten verbreken wilde ik mijn anonimiteit niet verliezen buiten De vijf. Het schuldgevoel had me direct bestookt, waarop ik hem al gauw weer terug om had gedaan zodra het kon. En nu zat ik alsnog vast aan een sieraad, hetgeen wat ik verschrikkelijk vond om te dragen
Een diepe, zachte zucht verliet mijn mond terwijl ik achterover leunde in de stoel en mijn donkere kijkers ditmaal richten op een ander nieuwsbericht. Ik betwijfelde het ten zeerste dat een van de andere hier achter zou zitten, maar de vraag waar het vandaan kwam of wie het dan op zijn geweten had voedde mijn nieuwsgierigheid wel.
Soepel duwde ik mezelf omhoog uit de lederen zetel en sloot de laptop door hem simpelweg dicht te klappen, wetende dat eens het scherm op zwart ging alles vergrendelt werd achter een streng wachtwoord; met grote dank aan onze lieftallige Tobias. Terwijl ik naar de drankkast liep om mezelf te trakteren op iets lekkers, brak ik zowat mijn nek over een voorwerp wat over de grond heen gleed.
Stomme stofzuiger, mompelde ik zacht mopperend en trok voor een paar seconde mijn wenkbrauw afkeurend naar het ding op. Het was niet moeilijk te raden van wie het apparaat afkomstig was en hoewel het verrekte handig was, zoog het ding soms net iets te vaak voor mijn voeten ofwel, het reed in de weg en ik moest me inhouden het geen subtiele trap te verkopen omdat het de zoveelste keer al was. Zodra ik een glas gevuld had met een stevige bodem besloot ik op zoek te gaan naar een van de andere, tenslotte had ik geluiden gehoord die er op wezen dat ik niet alleen was in het oude, verlaten gebouw wat we nu betrokken hadden, nadat we een paar weken geleden de loods hadden verlaten.
Dantae Cedro Fuensanta
Never kick me when I'm down, because when I get back up...
You're Fucked.
29 Bunny Street Fighter With ...
Terwijl een oud, rammelig ding als radio diende, en ik maar met een half luisterde naar wat er uit gekraakt kwam, telde ik mijn 22ste push-up af. Zweet droop van mijn voorhoofd af, gleed over mijn armen en rug heen, terwijl een sigaret half uit mijn mond bungelde en rook langs mijn gezicht af kronkelde. Ik moest ergens bekennen dat het nieuws van vandaag me in werkelijkheid gestolen kon worden, maar de eigenaar van de karige bunker, die als sportruimte moest dienen, luisterde er oplettend naar.
Sjongejonge, hoorde ik hem met zijn schorre, rokerige stem mompelen. Je vraagt het je bijna af hoe ze het doen. Ik zei niks en duwde me overeind nadat ik de 30 bereikt had, terwijl ik de peuk tussen mijn lippen vandaan haalde alvorens er een flinke teug van te hebben genomen. Ik hoefde niet te vragen waar de oude man op doelde, het feit dat er zich steeds meer Bunnies op Niveau 1 lieten zien was bijna wereldnieuws te noemen hier. En dan sprak ik nog maar niet over de laatste overval van De vijf.
Onderweg naar een van de versleten banken drukte ik mijn sigaret in een verdwaalde asbak uit en veegde met een vale handdoek het zweet van mijn voorhoofd af. Drie uur had ik hier alweer vertoefd en de oude man was nog geen minuut van zijn plek af geweest; op een houten, krakerige stoel achter een gammel bureau ergens in de verste hoek van vrij ruime bunker. Er was één enkele langwerpige spiegel die aan een lange wand hing en waar al diverse barsten in zaten, waardoor het eigenlijk een nutteloos ding was. Maar ik klaagde niet, ik had tenslotte geen spiegel nodig om te trainen en verlangde er ook zeker niet naar om mezelf in een te zien.
Ik ga een rondje lopen. Misschien ook even iets ophalen.
Ik hoefde niet op te kijken om te weten dat er een hand opgestoken werd, ten teken dat ik gehoord was. Het luisteren naar de oude, versleten radio trok nog altijd meer van zijn aandacht. Ik glimlachte hoofdschudden en trok de rits van mijn vest dicht nadat ik het had aangetrokken. Nog voor ik de deur naar buiten door ging trok ik de capuchon over mijn hoofd heen en stopte mijn handen diep in de zakken. Misschien dat ik onderweg ergens een stevige fles drank wist te scoren samen met een nieuw pakje peuken. Na mijn winst van afgelopen week had ik dat ruim verdiend, of in ieder geval een beetje
Houd je knuppel bij de hand, ouwe, riep ik de oude man nog toe, wat me enkel wat gebrom opleverde nog voor ik de deur achter me dicht liet vallen. Het zou niet voor het eerst zijn dat een stel knapen het nodig vonden om hem te beroven van de paar centen die hij verdiende door de sporthal open te houden, daar wezen de nog beurse plekken van de laatste keer wel op.
[ bericht aangepast op 6 sep 2018 - 16:39 ]
'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'