• *Waarschuwing zeiktopic, lezen op eigen risico*
    En dan bedoel ik, mijn nieuwe opleiding tot onderwijsassistent. Ik bedoel, als twee jaar havo 4 me niet lukt hoe moet ik dan ooit een mbo-opleiding goed kunnen doen? Nu begin ik echt aan mezelf te twijfelen, ik weet ook wel dat ik het zelf heb verprutst maar als het schooljaar is begonnen wil ik alles doen behalve huiswerk en stel ik dingen alleen maar uit. Ook vraag ik geen hulp als ik het nodig heb.

    En nu twijfel ik dus heel erg en weet ik het gewoon even niet meer.

    Ik vind het ook weer heel spannend om op een nieuwe school te beginnen en de mensen waarmee ik heb gesproken vinden dat ik op de eerste dag meteen moet proberen om vrienden/vriendinnen te maken maar ik ben helemaal niet goed in vrienden maken, echt niet.

    Die man zei trouwens ook dat als ik dit jaar niet over ga dat ik dan bij de appie aan het werk moet of iets in die richting. Dus daarom moet het gewoon lukken.

    Bedankt als je het allemaal hebt gelezen en als je advies/raad hebt, zet het dan even in een reactie alsjeblieft.


    Physics is awesome

    Ik heb 3 jaar havo gedaan, toen VMBO en daar heb ik m'n diploma gehaald. Vervolgens ben ik naar 4 havo gegaan, maar ik heb dat niet gehaald. Nu doe ik een MBO niveau 4 opleiding en gaat het gewoon goed.
    Geloof me, een MBO opleiding is niet zwaarder dan havo! Een vriendin van mij doet ook onderwijsassistent en die heeft hetzelfde traject als mij gevolgd. Zij vind het zelfs makkelijker.
    Gewoon vertrouwen in jezelf hebben!


    To infinity and beyond •

    Denk aan dat rotwerk bij een supermarkt en als je geen motivatie hebt en het niet lukt met leren, stap dan alsjeblieft op een leraar af. Als het een beetje een goede docent is, wil hij/zij absoluut wel wat tijd en moeite in je steken om je door je opleiding heen te slepen. Ik zou het echt zonde vinden als je geen diploma haalt doordat je gewoon geen zin in school hebt.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Mercurial schreef:
    Denk aan dat rotwerk bij een supermarkt en als je geen motivatie hebt en het niet lukt met leren, stap dan alsjeblieft op een leraar af. Als het een beetje een goede docent is, wil hij/zij absoluut wel wat tijd en moeite in je steken om je door je opleiding heen te slepen. Ik zou het echt zonde vinden als je geen diploma haalt doordat je gewoon geen zin in school hebt.


    Dat is lief van je.:$


    Physics is awesome

    Calabasas schreef:
    Ik heb 3 jaar havo gedaan, toen VMBO en daar heb ik m'n diploma gehaald. Vervolgens ben ik naar 4 havo gegaan, maar ik heb dat niet gehaald. Nu doe ik een MBO niveau 4 opleiding en gaat het gewoon goed.
    Geloof me, een MBO opleiding is niet zwaarder dan havo! Een vriendin van mij doet ook onderwijsassistent en die heeft hetzelfde traject als mij gevolgd. Zij vind het zelfs makkelijker.
    Gewoon vertrouwen in jezelf hebben!


    O, nou dat is fijn om te horen. Bij de havo werden de eisen ook steeds strenger, het gaat tegenwoordig alleen maar om presteren. Je bent eerder een nummer dan een mens, dat gevoel had ik tenminste bij mijn oude school.


    Physics is awesome

    Occhi schreef:
    (...)

    O, nou dat is fijn om te horen. Bij de havo werden de eisen ook steeds strenger, het gaat tegenwoordig alleen maar om presteren. Je bent eerder een nummer dan een mens, dat gevoel had ik tenminste bij mijn oude school.


    Dat klopt zeker weten ja! MBO is meer mijn ding, ik vond het jaar VMBO ook veeeeel leuker dan die 4 jaar havo in totaal. MBO is wat rustiger, maar ja .. het blijft hard werken natuurlijk!


    To infinity and beyond •

    Ik heb dat ook. Maar ik heb mezelf beloofd dat ik dat niet ga doen.Want ik heb een jaar MBO verprutst, deed Verzorgende. Bleek dat ik dat toch niet helemaal wilde. Dus ik ga ook aan een nieuwe opleiding beginnen omdat ik een beetje heb uitgevogeld wat ik later wil ga doen, ben ik meer gemotiveerde dan ooit. Misschien kan je ook bedenken wat je later wilt gaan doen, dan ga je er ook echt naar streven.


    XoXo, You Know You Love Me, HMW..!!

    Herkenbaar. Er volledig voor gaan is eigenlijk het enige wat je kan doen. Ik wens je heel veel succes (:


    26 - 02 - '16

    Think positive!


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Er volledig voor gaan is echt het enige wat je hieraan kunt doen inderdaad. Het is echt een drempel waar je jezelf overheen moet trekken. Als het je niet lukt je daar overheen te trekken, moet je gewoon iemand om hulp vragen. Ik geloof er in dat als jij gewoon echt je best doet, het je wel moet lukken.


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Aurorae schreef:
    Er volledig voor gaan is echt het enige wat je hieraan kunt doen inderdaad. Het is echt een drempel waar je jezelf overheen moet trekken. Als het je niet lukt je daar overheen te trekken, moet je gewoon iemand om hulp vragen. Ik geloof er in dat als jij gewoon echt je best doet, het je wel moet lukken.


    Dat is wel zo, als ik iets echt graag wil dan zal ik mijn uiterste best doen om het te laten lukken.


    Physics is awesome