Al een tijdje ben ik best wel geïnteresseerd in het idee van Zero Waste. Voor degene die het niet kennen: het is het idee dat je minder tot geen gebruik maakt van verpakkingen, omdat alles verpakt is in overbodig veel plastic. Ik wil graag wat meer hier mee bezig gaan. Helemaal Zero Waste vind ik zelf wat te ver gaan, maar ik probeer al rekening te houden met kleine dingen. Zijn er mensen op Quizlet die dit doen of willen proberen? Wat vinden jullie ervan? Hebben jullie tips?
Dit is wat ik zelf doe om mijn afval te verminderen: - Ik doe mijn fruit en groente niet meer in losse zakjes. Dit is makkelijk omdat ik als ik boodschappen doe alleen voor mezelf haal. Natuurlijk is het wat lastiger als je bijvoorbeeld voor vier personen boontjes moet halen, maar dan zou je eventueel een herbruikbaar zakje mee kunnen nemen. - Ik haal grotere verpakkingen van shampoo en zeep, maar zodra dit op is wil ik eigenlijk over gaan stappen naar soap bars. - Een broodtrommel ipv broodzakjes als ik brood meeneem. - Herbruikbare beker voor onderweg. - Zelf tasjes meenemen zodat je geen plastic of papieren tasjes meer hoeft te kopen. Plastic is best wel een ding op het moment en ik vind het wel interessant om hier mee bezig te zijn, dus ik ben heel benieuwd hoe dat bij jullie is. |
The soul is like an appendix: I literally dont even use it.