• ... is niet zo leuk als het klinkt.

    Voor het vak Film and Literature moet ik een adaptatie bespreken of een adaptatie theorie. Nu heb ik gewoonweg de tijd niet om een boek te lezen én nog eens de film ervan te zien en die theorieën zijn vaak zo ingewikkeld geschreven (*kijkt naar Franse academici* please chill met jullie moeilijke teksten merci) dus heb ik gekozen voor iets dat ik al ken en waarvan ik weet dat ik er informatie over kan vinden: Harry Potter and the Philosopher's Stone.

    En hoewel ik in het algemeen wel graag papers schrijf, dacht ik écht dat deze zich bij wijze van spreke vanzelf ging schrijven. Ja niet dus. Het is niet zo rampzalig hoor (ik ben vrijdag rond 16u begonnen en zit nu aan de 3500 van de 4000 woorden), maar ik moet mezelf er wel een beetje doorsleuren en meh ik dacht gewoon echt dat het een veel leuker onderwerp zou zijn om over te schrijven haha

    Hebben jullie dat ook al gehad? Dat je een onderwerp kiest voor een paper/onderzoek/weetikwat en dat je denkt van "dat gaat echt super leuk/interessant/... zijn om over te schrijven", maar na x aantal woorden heb je zo iets van ja oké misschien is het toch nét iets minder leuk dan verwacht.

    Oh en dit is (als alles goed gaat) de laatste paper doe ik ooit moet schrijven, ik kan het zelf nog niet goed geloven eigenlijk, nooit meer papers schrijven waaat??


    [ bericht aangepast op 10 juni 2018 - 18:04 ]


    The soul needs autumn.

    Haha succes! Ik schreef mijn laatste paper over interactive storytelling games, en om heel eerlijk te zijn: ik vond het geweldig om dat voor veel mensen onbekende genre onder de aandacht te brengen. Ik was er zo doorheen. Vond het heerlijk om al die games helemaal uit te pluizen en te analyseren. :x


    ars moriendi

    Hahahaha story of my life. Het paper dat ik deze week af wil/moet hebben moet 5000 woorden bevatten en had eigenlijk in januari al af moeten zijn. Eerst vond ik het heel leuk om ermee bezig te zijn, omdat ik zelf mijn data mocht verzamelen en zo, maar nu hik ik er al weken zo erg tegenaan dat ik er gewoon geen zin meer in heb. Onderzoek doen iets niets voor mij (en ik moet volgend jaar mijn scriptie nog, rip). :'D


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Ik ben dit semester gestorven met een 9000 woorden paper over Plato and Sustainability. Bij film en text vorig semester had ik Robin Hood en dat leek me ook heel leuk, maar ik was er zo klaar mee na een tijdje.

    Ik heb er overigens ook een keer één over Harry Potter en Mythology geschreven, maar dat was echt een hel met de professor die dat vak gaf :’)

    Veel succes iig!


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    Ik heb ooit een essay geschreven over gameverslaving voor zo'n verplicht academic skills vak. Dat ging me wel goed af aangezien die docent gameverslaafd is :') lekker verwijtend schrijven.

    Hopelijk komt het goed met je paper, haha. Imo is het altijd fijn als je een onderwerp hebt dat je interessant vindt maar niet per se leuk is om over te schrijven. Zo heb ik iig niet al te hoge verwachtingen :x


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Mijn studie leende zich meestal niet zo goed om er fandoms of hobby's in te brengen, dus ik heb dat probleem zelf nooit echt gehad, maar ik heb het weleens van andere mensen gehoord. Ik kan me voorstellen dat het toch opeens iets heel anders is om mee bezig te zijn als je ertoe verplicht bent en er een bronvermelding bij moet schrijven.

    Succes met de laatste stukjes van deze laatste paper! (Of misschien is hij inmiddels al af, en in dat geval hoop ik voor je dat de docent wel nog enthousiast wordt van wat je hebt geschreven, haha.) *O*


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan