• Hey lieve Q'ers,

    Gisteravond hadden Eostre, HIPPIE en ik het erover hoe we Q wat meer leven in konden blazen. Hiermee doelden wij met name op het forum wat niet gebruikt werd op dat moment.

    Onderweg naar huis zat ik op de fiets en was ik aan het nadenken hoe we dit moesten doen. Nu gaat het namelijk zo: iemand opent een forum waarin hij/zij een ervaring vertelt en hij/zij eindigt met een vraag naar de ervaringen van anderen. Hartstikke leuk en moeten we vooral blijven doen. Het zou alleen zo leuk zijn als we een topic hebben waarin we daadwerkelijk met elkaar over iets praten en niet persé langs elkaar, wat vaak voorkomt op het forum (naar mijn idee is het forum een soort dagboek waar ieder zijn eigen ervaringen opschrijft).

    Ik weet alleen niet zo goed hoe of wat, ik zat te denken aan truth or dare of misschien blackstories oid. Misschien is iets anders wel leuker? Dus dit topic wordt een denktank om het Q-forum wat leven in te kunnen blazen.

    Daarnaast kunnen we andere users die nauwelijks op het forum te vinden zijn ook met het forum kennis laten maken. Daarvoor dacht ik om misschien een hashtag in het leven te roepen die bij nieuwe creaties gepost kunnen worden.

    Het komt er dus eigenlijk allemaal op neer dat ik geen idee heb, maar dat we samen misschien iets kunnen bedenken om het forum nieuw leven in te blazen? Ik hoor 't graag!

    XxAndrea

    Uitgevoerde ideeën:
    Blackstory topic
    Truth or dare topic

    Ideeën in ontwikkeling (iedereen mag dit in uitvoering brengen):
    Een game night of game day of allebei
    Cards against humanity (Aarsvogel gaat hiermee aan de slag)

    [ bericht aangepast op 12 juni 2018 - 18:05 ]


    Als je altijd jong bent, heb je nooit een jeugd.

    Ik begrijp wat je bedoelt. Goed idee ook!
    Ik heb zelf helaas nog geen concrete ideeën, maar ik ga aan het denken! (:
    Als ik iets in gedachten heb, zal ik het laten weten.

    Hmmmm mt, ik ga hier over nadenken!


    Spinning around, I'm weightless.

    Dat van die # vind ik wel leuk, maar ik snap niet zo heel goed wat voor topics je dan bedoelt?
    Want als je bij een bepaalde story een # gaat zetten, moet dat toch wel met die story te maken hebben, niet? Want anders is dat een beetje hetzelfde als in gastenboeken reclame gaan maken en dat mag niet (denk ik, tenzij je expliciet toestemming geeft).

    Dus als je bijvoorbeeld een fantasy story schrijft, kan je misschien #favorietefantasyseriestopic ofzo zetten, of is dat niet de bedoeling?


    The soul needs autumn.

    Ik bedoelde dat je een #Qommunity plaatst bij een creatie die betrekking heeft op het forum. Dus bijvoorbeeld wanneer een columnist over het forum schrijft of iemand een gedicht erover schrijft oid.

    Ik weet alleen niet of dat wel zo goed gaat werken. Daarnaast heb je wel een punt met reclame.

    Maar jouw idee klinkt leuk! Hoe zie je het precies voor je?


    Als je altijd jong bent, heb je nooit een jeugd.

    Muizlet schreef:
    Ik bedoelde dat je een #Qommunity plaatst bij een creatie die betrekking heeft op het forum. Dus bijvoorbeeld wanneer een columnist over het forum schrijft of iemand een gedicht erover schrijft oid.

    Ik weet alleen niet of dat wel zo goed gaat werken. Daarnaast heb je wel een punt met reclame.

    Maar jouw idee klinkt leuk! Hoe zie je het precies voor je?


    Ooh, dat had ik niet zo begrepen haha Maar ik denk niet dat er over het forum zelf zo vaak geschreven wordt, toch?

    Ik dacht eigenlijk dus dat je bedoelde dat als mensen een bepaald topic leuk vinden/willen promoten ze dit onder andere kunnen doen in hun story als er een link is qua inhoud. Dus gewoon, stel nu dat er in het hoofdstuk dat je schrijft iemand echt even al zijn frustratie eruit gooide, kan je dus onderaan het hoofdstuk zetten #luchtjeharttopic

    Maar ik weet dus niet of zoiets mag en ook niet of het gaat aanslaan want volgens mij is het gewoon het tekort aan topics dat een probleem is en niet noodzakelijk de zichtbaarheid van het forum. Ik heb de Actieve topics echt altijd openstaan als ik op Q zit, maar er worden gewoon niet zo heel veel topics aangemaakt al is het tegenwoordig echt al veel beter dan even geleden.

    Zeker als je eigenlijk kijkt naar het aantal mensen dat meestal online is. De keren dat ik keek, kwam het aantal niet boven de 40 uit dus dan vond ik dat het forum echt levendig was voor het aantal mensen dat op Q zat op dat moment want natuurlijk waren ze niet alle 40 bezig met topics lezen/maken.


    The soul needs autumn.

    hm ja das idd ook een goede. Of topics die langer interessant blijven? Naast de reguliere ofc


    Als je altijd jong bent, heb je nooit een jeugd.

    Ik vind get een goed idee, maar ‘gesprektopics’ bestaan al; off-topic. Alleen wordt dat niet enorm veel gebruikt door de meesten.
    Een # is misschien een beetje lastig/onhandig denk ik, maar wat misschien wel kan is iets voor nieuwe users hebben die we kunnen welkom heten en uitnodigen naar het forum.
    En inderdaad; meer vaste topics. Natuurlijk zijn de onzintopics en advies/hulp gevraagd topics handig en van harte welkom, maar dingen die vast blijven zouden er ook meer moeten zijn. (En dan bedoel ik topics zoals post een foto van jezelf, tel/boem-topic, the Q writers, etc. topics die langer op gang blijven.)


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Ik snap wat je bedoelt als je het forum op Q vergelijkt met bijvoorbeeld de topics die waren op gosupermodel haha. Bedoel je meer van dat soort topics?


    And then we'll see it.

    Koffie schreef:
    Ik snap wat je bedoelt als je het forum op Q vergelijkt met bijvoorbeeld de topics die waren op gosupermodel haha. Bedoel je meer van dat soort topics?


    Ik ben heel lang niet actief geweest op Q, wat bedoel je precies met gosupermodel?


    Als je altijd jong bent, heb je nooit een jeugd.

    Muizlet schreef:
    (...)

    Ik ben heel lang niet actief geweest op Q, wat bedoel je precies met gosupermodel?

    Gosupermodel was een site waar ook een forum was. Nu is dat min of meer overgenomen door virtualpopstar. Maar daar zijn met name 'onzintopics' zoals 'welke serie moet ik gaan kijken?', 'ik was laatst bij de ikea en ze hadden een mooie kast' en 'wat vinden jullie van yoga?'. Maar het is altijd wel heel gezellig, want soms komt er een hele discussie uit voort haha! Dat bedoelde ik met meer van dat soort topics aanmaken. Misschien dat je het beste daar een kijkje kunt nemen om te zien wat ik bedoel haha (:


    And then we'll see it.

    Wat goed dat jullie hierover na willen denken!
    Een black-stories topic openen zie ik sowieso wel zitten. Als je het niet zelf wilt doen, zal ik er eentje openen binnenkort ^^


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Mij maakt het niet zoveel uit wie het opent. Het staat iedereen vrij om ideeën uit dit topic te realiseren.

    Wel lijkt het mij voor Black stories handig als meerdere personen het verhaal kennen zodat er snel vragen beantwoord kunnen worden.


    Als je altijd jong bent, heb je nooit een jeugd.

    Muizlet schreef:
    Mij maakt het niet zoveel uit wie het opent. Het staat iedereen vrij om ideeën uit dit topic te realiseren.

    Wel lijkt het mij voor Black stories handig als meerdere personen het verhaal kennen zodat er snel vragen beantwoord kunnen worden.


    Persoonlijk had ik al langere tijd een blackstory-story in gedachten, maar een topic is ook handig. Ik wil wel meedoen!
    Dan kont er 1 topic per verhaallijn zeker? Want meerdere in 1 topic is niet zo handig.


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    aarvsogel schreef:
    (...)

    Persoonlijk had ik al langere tijd een blackstory-story in gedachten, maar een topic is ook handig. Ik wil wel meedoen!
    Dan kont er 1 topic per verhaallijn zeker? Want meerdere in 1 topic is niet zo handig.


    Goh uiteindelijk gaat dat wel, als je de beginpost verandert.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    (...)

    Goh uiteindelijk gaat dat wel, als je de beginpost verandert.


    Maar is dat handig? Dan krijg je denk ik wel verwarring...
    En worden daar nieuwe, onbestaande blackstories bedacht of gewoon die al bestaan? Wel zo makkelijk..


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.