• Hey lieve Q'ers,

    Gisteravond hadden Eostre, HIPPIE en ik het erover hoe we Q wat meer leven in konden blazen. Hiermee doelden wij met name op het forum wat niet gebruikt werd op dat moment.

    Onderweg naar huis zat ik op de fiets en was ik aan het nadenken hoe we dit moesten doen. Nu gaat het namelijk zo: iemand opent een forum waarin hij/zij een ervaring vertelt en hij/zij eindigt met een vraag naar de ervaringen van anderen. Hartstikke leuk en moeten we vooral blijven doen. Het zou alleen zo leuk zijn als we een topic hebben waarin we daadwerkelijk met elkaar over iets praten en niet persé langs elkaar, wat vaak voorkomt op het forum (naar mijn idee is het forum een soort dagboek waar ieder zijn eigen ervaringen opschrijft).

    Ik weet alleen niet zo goed hoe of wat, ik zat te denken aan truth or dare of misschien blackstories oid. Misschien is iets anders wel leuker? Dus dit topic wordt een denktank om het Q-forum wat leven in te kunnen blazen.

    Daarnaast kunnen we andere users die nauwelijks op het forum te vinden zijn ook met het forum kennis laten maken. Daarvoor dacht ik om misschien een hashtag in het leven te roepen die bij nieuwe creaties gepost kunnen worden.

    Het komt er dus eigenlijk allemaal op neer dat ik geen idee heb, maar dat we samen misschien iets kunnen bedenken om het forum nieuw leven in te blazen? Ik hoor 't graag!

    XxAndrea

    Uitgevoerde ideeën:
    Blackstory topic
    Truth or dare topic

    Ideeën in ontwikkeling (iedereen mag dit in uitvoering brengen):
    Een game night of game day of allebei
    Cards against humanity (Aarsvogel gaat hiermee aan de slag)

    [ bericht aangepast op 12 juni 2018 - 18:05 ]


    Als je altijd jong bent, heb je nooit een jeugd.

    Game Gabbers

    Spel Pals


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Eostre schreef:
    Hmmm, ik zat net te denken aan een soort finish the prompts?
    Op Pinterest staan namelijk heel veel kleine verhaal beginnetjes/beschrijvingen (prompts dus), waar een persoon dan een verder verhaaltje van moet schrijven. Maar ipv dit te doen in je eigen stories, in een topic? Misschien is het leuk om elke week een nieuwe prompt te plaatsen of zo. Idk, ik ben verder niet zo creatief met het bedenken van dingen (':


    Of evt dat je de prompt van de persoon boven je moet afmaken, en zelf een nieuwe plaatst? Idk lemme know what y'all think.

    Doet me een beetje denken aan een 'spel' dat ik heb en ik enkele keren op een meeting heb meegenomen: fantasiedobbelstenen! =)



    Gegarandeerd leuke verhalen die je samen maakt. ^^


    Ook een gezelschapsspel dat je nog makkelijk kan vertalen naar een topic is Dixit. Voor degenen die het niet kennen: iedereen krijgt een reeks aan kaarten met een afbeelding op. Als jij aan de beurt bent moet jij een woord (of een zin) verzinnen die bij jouw afbeelding past. Bijvoorbeeld 'aanvullend' bij het yin - yang kaartje. Maar de rest mag ook een kaart kiezen met een afbeelding die erbij zou passen. Zo zou iemand bijvoorbeeld een kaart kunnen leggen van de zon en maan. Maar dus meerdere mensen kiezen een kaart die bij dat thema past. Wanneer iedereen gelegd heeft en de kaarten gehusseld zijn, worden alle kaarten omgedraaid. Jij als thema-kiezer mag niet meedoen aan de stemronde. Maar het is de bedoeling dat zoveel mogelijk mensen op jouw kaart stemmen (je mag niet met elkaar overleggen ofzo). Maar alle tegenspelers hebben er baat bij als er op hun kaart gestemd zou worden want dan krijgen zij extra punten. Daarom kies je als tegenspeler het best een kaart die ook goed bij het thema past.

    Dus in het kort: als themakiezer kies je een woord of enkele woorden die goed bij jouw afbeelding passen. De rest mag ook een afbeelding leggen die er goed bij past. Ze worden allemaal omgedraaid en alle andere spelers mogen stemmen welke kaart van de themakiezer is. Per stem die juist is krijgt de themakiezer een punt. Indien een verkeerde stem krijgt de speler van wie de verkeerde kaart was een extra punt. De bedoeling is om zoveel mogelijk punten te behalen. :Y)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Muizlet schreef:
    (...)

    Dat zou wel echt leuk zijn. Dan wel graag dat de titel van een topic een alliterative heeft.

    FIlm Freaks
    En BookBuds etc maar dan met spelletjes...

    Game...
    Spel...

    Ik weet er geen (huil)


    Game Gang of Gamers Gang
    En spelbrekers klinkt ook leuk, ondanks dat dag er eigenlijk niets mee te maken heeft :'D


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Klinkt leuk Scandal!

    En Game Gang of Game Gabbers vind ik allebei wel leuk!


    Als je altijd jong bent, heb je nooit een jeugd.

    En ik had nog een ideetje voor een soort spel/wedstrijd, maar was een beetje te lui om het te gaan maken. Het is een beetje moeilijk uit te leggen, maar zodra het er is zal ik hier een linkje dumpen ^^


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    graag, dan zet ik die ook in de beginpost. of naja, het is niet echt in dit topic bedacht... wat je wil


    Als je altijd jong bent, heb je nooit een jeugd.