CarIyIe schreef:
(...)
Werd dat vaker gedaan? Ik weet wel dat de zoon van Nicolaas II "meisjeskleren" aan had toen hij nog klein was, maar dat was meer om kosten te besparen aangezien kinderen snel groeien en die "meisjeskleren" langer mee gingen qua groei dan jongenskleren zeg maar.
Maar denk je echt dat een homoseksuele man het met een vrouw gaat doen? Ondanks het feit dat hij met twee vrouwen getrouwd was, lijkt het me sterk dat ie ooit met een van de twee of allebei het heeft gedaan. Palatine was misschien niet zo charmant, maar ik denk dat er vast wel een man is geweest die met haar het bed wilde delen. Ik denk ook wel dat de kinderen van Henrietta echt koningsbloed hebben, maar over die van Elisabeth twijfel ik toch echt.
Wist je trouwens dat Marie Antoinette ook familie was/is van haar man? Volgens mij is ieder Europees koningshuis wel verwant aan elkaar en dat bracht ook wel wat problemen met zich mee. Voor zover ik weet heeft het Russische "Koningshuis" daar last van gehad en het Spaanse Koningshuis ook. Want er is een bepaalde ziekte die bij vrouwen zich niet uit, maar wel kunnen ze drager ervan zijn en dus hun zonen kunnen het wel krijgen.
Nee, daar kijk ik niet naar. Ik neem aan dat het een aanrader is als je van geschiedenis en koningshuizen houdt?
Ja is een aanrader!
En je bedoelt die bloedziekte hemofilie he?
Nu ja, speculeren kan altijd natuurlijk!
Henriette was idd ook zijn nicht. Ik denk wel dat hij met haar geslapen heeft (ten eerste al om te bewijzen dat het huwelijk geconsumeerd werd). Er lopen ook genoeg dienstvrouwen rond om te tippen over zaken. Dus ik denk dat er wel allemaal strak op toegezien werd. Verder was het concept van gay vroeger wel wat anders. Het is niet zo gek dat hij ook met vrouwen sliep aangezien dat van hem verwacht werd. Ik meen dat Palatine zelf een aantal zaken neergeschreven heeft omtrent haar man, dus hij probeerde dan toch wel haha.
A to the Z