CarIyIe schreef:
(...)
Ja, ik ook. Vind het trouwens ook gemeen dat ze hem als meisje hebben opgevoed. Had hem dan zelf laten kiezen. Want dat deden ze alleen omdat zijn voorganger er blijkbaar een potje van maakte. Maar dan denk ik niet iedereen is hetzelfde en je moet iemand wel een kans geven.
Dan lijkt het mij ook logischer dat de Koning die kinderen heeft verwekt dan Philippe. Maar de vraag is of zijn tweede vrouw het ook met de Koning heeft gedaan. Volgens Wikipedia is hij de stamvader van de huidige franse koninklijke familie en een voorvader van alle nog regerende katholieke vorsten. Bij een deel kan het dus kloppen dat ze van koninklijke bloede zijn, vanwege zijn broer die de kinderen waarschijnlijk heeft verwekt. Maar de rest hoeft dus niet per se van iemand van het koningshuis af te stammen.
Nee, ze hebben hem in meisjeskleren opgevoed omdat hij zijn broer niet mocht overschaduwen. Dat werd volgens mij wel veel vaker gedaan. Maar uiteindelijk heeft hij toch wel een aantal mooie militaire acties op zijn naam staan. Hij beschouwde zichzelf wel als een man, als ik het juist heb.
Met Palatine had hij normaal ook wel kinderen, maar daarvan gaat de lijn idd niet zo ver denk ik. Ik denk dat die kinderen wel effectief van hem zijn, aangezien Palatine -nogal zacht uitgedrukt - niet zo'n charmante vrouw was als Henrietta. Maar Henrietta heeft wel 6 kinderen gehad, waarvan een aantal gestorven zijn. Dan rest natuurlijk de vraag wel hoeveel er effectief van Philippe zijn. Ik denk dat de kans toch wel bestaat dat ze van hem waren. Hoe dan ook zullen die koningsbroers wel lijken op elkaar en blijft het wel koninklijk bloed. Ik denk dat ze bij Henrietta ook niet van iemand anders dan Philippe of Louis zouden zijn. Als je in gratie valt bij de koning als zijn minnares, ga je denk ik niet met nog een derde man aan de haal gaan
Ze is ook redelijk vroeg gestorven, na een huwelijk van 9 jaar maar. Dus ik denk dat dat koningsbloed wel echt is haha. :p
I could go on about this for hours i love history so much
Kijk jij ook naar Versailles?
A to the Z