Pixielisje schreef:
Heeft iemand dat hier ook dat je gewoon niet kan wennen aan digitaal tekenen? Ik heb een tekentablet zonder scherm en ik kan daar echt niet aan wennen.
Heb wel al eens tekenen met scherm uitgetest en dat vond ik wel heel leuk en fijn, daarom spaar ik nu voor een ipad pro!
Een cintiq vind ik net wat buiten mijn budget gaan (een heel stuk lol) en ik ben meer een hobbytekenaar ook dus ik denk dat een ipad mij meer gaat liggen
Iemand hier ervaring met de twee?
of iemand die me tegenspreekt en echt aanraadt van een wacom monitortablet te kopen ipv een ipad om redenen?
Zo, ik zie dit laat, maar ik kreeg dit gevoel dus toen ik van mijn kleine laptopscherm overging op mijn grote pc monitor. Die twee schelen al snel 20 cm in diameter en de resolutie van mijn laptop is ook een stuk kleiner dan van mijn monitor. Het werkoppervlak van mijn tablet kwam daardoor voor mijn gevoel niet over met mijn grote scherm (als je een grote beweging wilt maken, moet je uitzoomen omdat de maximale grootte van een lijn over de tablet gewoon te klein is vergeleken met het scherm). Als ik teken met mijn pc is her dus ook een slordige boel met scheve lijnen en heel veel ctrl-z-werk, terwijl ik op mijn (nu dode) laptop een stuk beter tekende.
Heb je ook een grotere schermloze tablet geprobeerd? Ik wou namelijk precies door dat gebeuren een grotere Wacom halen, maar ik voel niet echt de noodzaak omdat de mijne wel gewoon nog werkt en grotere maten net iets te duur zijn voor iets wat ik zo nu en dan gebruik. Tegenwoordig heb ik ook niet echt de tijd meer voor tekenen en gebruik ik het vooral om troep na te kijken (over pdf'jes schrijven etc) of voor pixel art waar de resolutie niet uitmaakt.
Als de iPad (pro) echter goed werkt of zo, ga ik daar wellicht ook naar kijken. Ik wou sowieso nog een tablet om comfortabeler op te typen in de trein enzo. Aangezien ik veel thuis werk en dus geen laptopspecifieke functies nodig heb, vind ik een nieuwe laptop daardoor zonde :')
She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.