• Een tijdje geleden was ik pennen aan het testen, en ik dacht dat het wel leuk zou zijn om met iedere pen een les op te schrijven die ik geleerd heb, of nog aan het leren ben. Ik heb de beste er even uitgepikt en die ga ik hier dumpen.

    1. Ga geen zinloze discussies aan, dat heeft helemaal geen zin.
    2. Geef toe wanneer je geen gelijk hebt :’)
    3. Accepteer wat je niet kunt veranderen. Verander wat je niet kunt accepteren. (Mooie quote, paar jaar geleden geleerd van een therapeut-die-geen-therapeut-was.)
    4. Maak dingen niet mooier dan ze zijn.

    Van deze alle vier kan ik nog een heleboel leren. Dat is denk ik ook de reden dat ik deze zo 1, 2, 3 op kan noemen. Maar goed ik had er ook zo’n 70 staan dus we gaan ze niet allemaal neerzetten.
    Wat zijn jouw belangrijkste levenslessen?


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Blijf volhouden, ook al lijkt het of de berg die je beklimt instort. Op een dag ben je aan de top en kijk je met trots het overwonnen dal in.

    1. Wees vriendelijk voor jezelf.
    2. Als je denkt dat je iets niet kan, probeer het toch, tot dat het je wel lukt. Geef niet op.
    3. Neem alles met een korreltje zout.
    4. Probeer niet teveel over dingen in te zitten, daar heb je alleen jezelf mee. Zoek naar een oplossing.
    5. Als je ergens mee zit en je hebt het idee dat het niet goed komt, komt het alsnog altijd goed, anders zou het het einde betekenen want uiteindelijk komt alles goed, ookal denk je zelf van niet.

    Ik denk dat dit toch wel de meest belangrijke lessen zijn die ik de afgelopen jaren heb geleerd en die me verder brachten in mijn leven en met deze instelling brengt het me nog verder. Er zijn natuurlijk veel meer, maar dit is waar ik nu op kan komen. Want lets be real, het leven is één leerproces.

    [ bericht aangepast op 4 april 2018 - 8:58 ]


    Life is a beautiful struggle

    Roach schreef:
    'vertrouw niemand' lol


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Firtherton schreef:
    Wat betreft mijn PDS: "Ja, het liefst wil je af en toe in een hoekje van de kamer huilen vanwege de buikpijn, maar daar schiet je niks mee op. Het PDS is niet van de ene op de andere dag verdwenen, dus maak er maar gewoon het beste van."

    ^


    En mijn korte levensmotto:
    - Fouten maken mag


    Seasons will change, but I shall remain

    Zorg goed voor jezelf, hoe zwaar alles lijkt.
    Eet goed.
    Ga douchen.
    Ga eerder naar bed.

    Abatutu schreef:
    Niets in het leven gaat vanzelf, haters zijn er altijd dus maak er het beste van en blijf jezelf.


    Ik wil er nog een toevoegen, dat heb ik het afgelopen jaar hard moeten leren:

    Veel mensen hebben echt niet het beste voor met je, dus houd je ogen open.


    26 - 02 - '16

    - Doe waar jij je goed bij voelt en dus ook: doe niets waar jij je niet goed bij voelt.
    - Als je vindt dat je beter verdient, mag je er gerust ook voor gaan en naar zoeken. Je hoeft niet altijd te denken "Ik mag blij zijn dat ..." of "Anderen hebben het erger dan mij".
    - Gebeurd is gebeurd. Erover piekeren gaat niets meer veranderen en het maakt ook niet uit wat anderen denken.
    - Men kan niet zien dat je iemand waardeert, je moet het tonen.


    Ik wil een tuin vol egels