• Een tijdje geleden was ik pennen aan het testen, en ik dacht dat het wel leuk zou zijn om met iedere pen een les op te schrijven die ik geleerd heb, of nog aan het leren ben. Ik heb de beste er even uitgepikt en die ga ik hier dumpen.

    1. Ga geen zinloze discussies aan, dat heeft helemaal geen zin.
    2. Geef toe wanneer je geen gelijk hebt :’)
    3. Accepteer wat je niet kunt veranderen. Verander wat je niet kunt accepteren. (Mooie quote, paar jaar geleden geleerd van een therapeut-die-geen-therapeut-was.)
    4. Maak dingen niet mooier dan ze zijn.

    Van deze alle vier kan ik nog een heleboel leren. Dat is denk ik ook de reden dat ik deze zo 1, 2, 3 op kan noemen. Maar goed ik had er ook zo’n 70 staan dus we gaan ze niet allemaal neerzetten.
    Wat zijn jouw belangrijkste levenslessen?


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    'vertrouw niemand' lol


    oi, suzy

    Roach schreef:
    'vertrouw niemand' lol


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Mooie levenslessen. Dat met die zinloze discussies moeten wij hier ook eens gaan toepassen, want in onze familie komen die echt te vaak voor en dan is er opeens een heel drama...

    Mij levenslessen:
    1) Niet piekeren over wat anderen van je denken, want meestal denken ze toch niet heel erg veel over jou.
    2) Kijk een gegeven paard nooit in de bek.
    3) Sta open voor nieuwe dingen en vooral voor nieuwe mensen.
    4) Als iemand denkt dat iets je niet zal lukken: ween niet in een hoekje, maar bewijs dat je het wel kunt.

    [ bericht aangepast op 3 april 2018 - 17:13 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    1. Als het heel slecht gaat, kan het alleen maar beter worden.
    2. Stress niet voor de kleine dingen des levens.
    3. Leer te genieten van het nu in plaats van je zorgen te maken over morgen.

    Vooral met die laatste twee heb ik nog veel moeite, maar ik probeer me er echt aan te houden want ik heb al gemerkt hoe leuker het leven is als je niet voor elke kleine deadline, gebeurtenis stress hebt. (:


    The soul needs autumn.

    "Pick your battles" is er voor mij een die ik nog steeds moet leren en ook "weet wanneer het tijd is om dingen los te laten. Liever een gebroken ego dan een gebroken vriendschap" ofzo


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    @Napels; van die eerste kan ik ook nog heel veel leren, eigenlijk.
    @Roach; vooral niet tijdens groepsprojecten op school 😛


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    ‘Mensen zien alleen wat ze denken te zien.’
    Gebruik ik vaak voor dingen die net niet goed zijn maar waarvan ik te lui ben om ze aan te passen, of als ik iets van mezelf(qua innerlijk) moet laten zien.


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Wat betreft mijn PDS: "Ja, het liefst wil je af en toe in een hoekje van de kamer huilen vanwege de buikpijn, maar daar schiet je niks mee op. Het PDS is niet van de ene op de andere dag verdwenen, dus maak er maar gewoon het beste van."


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    1. Fouten maken mag
    2. Mensen kunnnen je nog zo vaak waarschuwen, soms moet je keihard op je bek gaan voordat je het gelooft
    3. Het gedrag van anderen zegt meer over hen dan over jou

    Die schoten me zo binnen. Vooral 2 is een harde les, maar soms wel noodzakelijk


    Physics is awesome

    1. If it doesn't matter in 5 years, why waste 5 minutes on it now?
    2. Speed is relative, forward is forward.
    3. Gelukkig zijn zo ontzettend moeilijk. Je kan alle ingrediënten hebben, maar er toch nog steeds niet in slagen...


    I am not going to be a star, I am going to be a legend - Freddie Mercury

    Laat mensen die jou pijn doen los, hoe moeilijk dat ook is. Je gaat giftige mensen waar je veel om hebt gegeven enorm missen, maar het is beter om deze mensen uit te leven te bannen - en te laten.

    Dit is een les waaraan ik mezelf elke dag weer moet helpen herinneren.


    ars moriendi

    Liever te dik in de kist dan een feestje gemist :p

    Goed idee trouwens @ topicstarter, ik ga denk ik meeschrijven haha

    [ bericht aangepast op 3 april 2018 - 17:53 ]


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    - elke relatie vergt heel hard werken

    Iets waar ik mezelf aan moet herinneren wanneer het even niet zo goed gaat, omdat het niet altijd rozengeur en maneschijn is, maar gewoon heel veel moeite, energie en werk kost.

    - kies altijd eerst voor je eigen geluk.

    Als je ergens niet uiteindelijk gelukkig van wordt, moet je er dan eigenlijk wel aan beginnen?


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Soms moet je even tijd maken voor iets relaxends als je heel veel stress hebt en eigenlijk al te weinig tijd überhaupt hebt.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Oeh ik weet er nog een: ‘als je niet trapt moet je ook niet vreemd opkijken als je niet vooruit komt’.
    Zelf bedacht. Met mijn creatieve brein 😛


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~