Oké, ik twijfelde of ik dit in internet of hier moest plaatsen, dus mods, verplaats het maar als het verkeerd staat, en mijn excuses.
Ik schrijf sinds ongeveer een jaar best veel fanfic voor een ship binnen het star wars fandom, en hoewel ik veel heb geschreven en ik het ook erg leuk vind, heb ik een haat-liefde verhouding met dit fandom voor meerdere redenen.
Eén van die redenen kwam ik tegen toen ik de discord server (soort van groepschat) van het ship in kwam. Iedereen was aardig in het begin, maar toen begon alles te veranderen met nieuwe mensen erbij. Vaak gebeurden er dingen die ik niet oké vond (zoals mensen die dingen niet tagden, als je weet wat ik bedoel) en als ik vriendelijk probeerde uit te leggen waarom ik het niet eens was met bepaalde dingen, had ik al snel de hele server tegen me. Dit gebeurde meerdere keren. Ik weet dat ik mijn mond had moeten houden, maar ik ben er ontzettend slecht in. De dingen waar het over ging wil ik hier niet herhalen (was het zo erg? ja), maar ik denk dat de meeste mensen mijn argumenten redelijk zouden vinden en ik deed mijn best vriendelijk te zijn.
Ik merkte dat dit vaker en vaker gebeurde, en dat ook buiten deze discussies om er duidelijk vage opmerkingen werden gemaakt die duidelijk op mij sloegen (maar vaag genoeg waren voor hen om dit te ontkennen). Er gebeurden nog een aantal dingen en ik besloot mijn eigen server te maken. Ik maakte er een post over en iemand reageerde erop dat ZIJ hem zou maken. Ik vroeg beleefd dat alsjeblieft niet te doen, maar ik werd keihard genegeerd en nog geen minuut later was de server er. Mijn idee. Ik weet dat dit allemaal klinkt als niets, maar dit patroon van gedrag doet heel veel pijn.
Nu weet ik niet wat ik doen. Ik houd nog steeds heel erg van schrijven voor dit fandom, maar deze sfeer is afschuwelijk. De vraag aan jullie is dan ook eigenlijk: should I stay or should I go?
Rest in Peace, Son of Gondor