MIDAS RYDELL
I'm here for a good time, not for a long one
Senior • The Wild One • The Big Hall • Fin
|
"Moet jij niet met een of ander meisje in je bed liggen? Of ben je hierheen gekomen om me nog maar eens te vertellen dat ik moralen bederf door mezelf te zijn?"
Voor ik mezelf kan tegen houden moet ik zachtjes even lachen om Fin's eerste vraag. Ik schenk hem een kleine grijns, die al net zo snel weer van mijn lippen verdwijnt als ik me terug herinner met wie ik zojuist de lakens gedeeld heb. Het korte moment van victorie wordt vervangen door een rilling die van mijn nek tot mijn staartbeentje loopt en een knagend gevoel van schaamte op doet borrelen. Fucking Cassandra. Zelfs als ze niet eens bij me in de buurt is weet ze me nog het leven zuur te maken.
Voor ik Fin er aan kan herinneren dat ik helemaal niks tegen zijn persoon heb, dat hij gewoon betere keuzes moet leren maken en uit zijn fouten moet leren in plaats van steeds weer het onheil op te zoeken, snauwt hij me zowat een vraag toe.
"Dus, klaar voor je laatste jaar?" Hier moet ik echter even over nadenken, en ik friemel wat met een papiertje in mijn rechterbroekzak terwijl ik precies datgene doe.
"Wel..." begin ik bedachtzaam. "Het laatste jaar zou het meest epische van allemaal moeten worden, niet? Als je elke tienerfilm in de geschiedenis van Hollywood mag geloven dan toch... Alleen, met die strengere regels zou het nog wel eens behoorlijk moeilijk kunnen worden dat cliché waar te maken. Plus I didn't dun get the girl..." Een zucht, die uit het allerdiepste van mijn longen komt schudt me wakker uit mijn innerlijke monoloog, die dan toch niet zo innerlijk bleek te zijn. "Woah, sorry, man. Hier moet ik jou niet mee gaan lastig vallen." De opmerking dat Fin zelf al genoeg problemen heeft zonder die van mij aan te hoeven horen besluit ik wijselijk weer in te slikken. Ik ga mijn best doen hem dit jaar niet te streng in te pakken, in de hoop dat hij op die manier wel in zal zien dat er ook andere wegen zijn om iets te bereiken. Lelijk is hij niet, hij hoeft dus zeker geen sodomie als laatste redmiddel te gebruiken om van de grond te komen. God heeft vast wel een leuke meid voor hem op de wereldbol gezet.
Wat zijn vraag aan mij betreft was een andere stelling misschien beter geweest; is het laatste jaar wel klaar voor ons? Screw die nieuwe regels.
"Weet je wat? We maken er het beste van. Ze kunnen ons niet allemaal van school sturen toch?" grijns ik hem toe als er een heerlijk idee mijn hoofd komt binnen gesprongen. Ik doe mijn jeans jack uit en begin de knoopjes van mijn hemd alvast los te maken terwijl ik met mijn voeten mijn cowboy boots uit trap.
"DE LAATSTE IN DE FONTEIN MOET EEN HELE MAAND DE VIEZE SPORTSOKKEN VAN HET LACROSSE TEAM WASSEN!" schreeuw ik zo luid dat het onmogelijk is dat iemand in de zaal me niet gehoord kan hebben. Nadat ik mijn hemd op de grond gegooid heb zet ik het op een rennen. In plaats van de deur naar buiten toe te nemen ren ik de hal met slaapkamers op waarbij ik al passerend op elke deur bons en nog een aantal keer opnieuw mijn boodschap verkondig. Hier en daar vliegen deuren open, en dat mijn sportiviteit veel meer voordelen dan een beurs met zich meebrengt wordt duidelijk als ik enkelen die een behoorlijke voorsprong hadden weet in te halen.
Ik mag dan wel niet de eerste zijn die met een duik de gigantische fontein op de binnenplaats in plons, de laatste ben ik zeker niet. Nadat ik enkele dames flink nat gespat heb begeef ik me naar de rand van de fontein, waar Fin lijkt te aarzelen. Zonder enige waarschuwing trek ik hem het koude water in, maar zorg ervoor dat hij niet kopje onder gaat.
"Kijk man... Ik zeg niet dat ik je beslissingen goed keur, maar God gaf je ogen voor een reden en kijken kan geen kwaad, dus geniet ervan? Zie het als een kerstgeschenk," grinnik ik terwijl ik gebaar naar alle halfnaakte jongeren om ons heen, zowel jongens als meisjes.
|
Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.