Wiarda schreef:
(...)
ik heb het idee dat ik vast ook nog wel wat spotting zal hebben in de toekomst maar ik had een paar weken geleden nog dat ik anderhalve maand zo heftig aan het spotten was dat ik eigenlijk gewoon permanent die laatste dag van de ongesteldheid had waarin CONSTANT van die half bloederige afscheiding was weet je wel en ik ben vooral blij dat dat over is wat ugh, ik kon toen echt meteen vijf onderbroeken weggooien
en de mini pil is een pil met alleen progesteron, geen oestrogeen. ik weet niet precies hoe het allemaal werkt in je lichaam, maar je moet hem iedere dag nemen (geen stopweek) en als het goed is krijg je dan een veel lichtere of helemaal geen menstruatie. Enige nadeel is wel dat voor vrouwen die regelmatig seks met (een) man(nen) hebben, je dus niet ongesteld wordt om te laten zien of je wel of niet zwanger bent als je een keer een pil vergeet. En veel vrouwen vinden het een eng idee om geen regels meer te hebben.
Maar in alle eerlijkheid vind ik het echt HEERLIJK, want die hele hormooncyclus is er bij mij uit. Mijn hormoon drops voordat ik ongesteld werd waren dusdanig erg dat mijn mentale gezondheid er enorm onder leed, en nu ben ik gewoon van vrijwel al die klachten af
Ooooh, maar dat klinkt echt fantastisch!
Ik heb gewoon zo'n heftige menstruatie al sinds m'n 11e, dat ik nooit alleen maandverband gebruikt heb, altijd combi tampons + maandverband. Op m'n 13e was het zo erg dat ik de super plus tampons moest gebruiken inclusief maandverband en dan lekte ik na een half uur ongeveer alsnog door. Toen ging ik aan de pil omdat ik ook om de week ongesteld werd, maar daardoor kreeg ik superpijnlijke menstruatie omdat het natuurlijk al die tijd in je lichaam blijft opbouwen door die hormonen. De menstruatie werd er wel minder heftig door, dus ik kon overstappen op de OB flexia normal. De gewone normal werkten niet, maar de flexia hebben vleugeltjes die aan de zijkanten het bloed tegenhouden en zijn een klein beetje dikker dan de normal. De pijn door de pil werd echter steeds heviger dus ik ben er 1,5 jaar geleden mee gestopt en sindsdien doet m'n menstruatie minder veel pijn, maar is het wel heviger geworden. Het is wel nog steeds regelmatig dus dat is fijn.
Sinds kort gebruik ik de menstruatiecup, die kan ik op rustige dagen van 's ochtends voor ik naar school ga tot 's middags/'s avonds als ik thuis kom laten zitten zonder door te lekken, dus dat is perfect. Alleen op hevige dagen moet ik 'm om de 3 uur verwisselen en om dat op school te doen in zo'n klein toilethokje is heel.kut.
De minipil klinkt wel echt geweldig :o kun je gewoon naar de huisarts gaan en zeggen: "ik wil de minipil"?
so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly