• Ik wil al het contante geld wat ik heb sparen. Ik merk namelijk dat ik daar veel minder snel aan kom dan wanneer ik het op mijn rekening heb staan. Nu ben ik dus op zoek naar een leuke spaarpot. Sparen jullie contant? En zo ja, wat voor spaarpot heb je?


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik spaar met mijn spaarrekening. Daar blijf ik standaard af en voor de rest gebruik ik mijn zichtrekening. ^^


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik kan dat dus niet. Ik heb wel een spaarrekening maar het kost me welgeteld 1 minuut om geld over te maken en omdat je het niet echt in je hand hebt doe je dat zo gigantisch snel en makkelijk :/


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Goh ik weet niet, zelf heb ik altijd een spaarrekening gehad waar ik tot mijn 18de niet bij kon en sinds een paar jaar heb ik ook een pinpas en dus ook een betaalrekening. Ik blijf van mijn spaarcentjes af en gebruik wat ik op mijn betaalrekening heb staan. Dat vul ik dus ook zo nu en dan aan door online enquêtes te doen, dus echt last van geld te kort heb ik niet. Zeker niet omdat mijn ouders mijn kleren en zo gewoon betalen (:
    Ik had vroeger wel een geinige spaarpot van de ING bank waar je muntjes en briefjes in moest gooien en dan invoeren hoeveel je er in had gedaan, dan kon je het totaal gespaarde bedrag zien. Die vond ik zelf super toen :'D En als je geld wilde hebben moest hij met een code open hehe :3

    [ bericht aangepast op 4 jan 2018 - 20:19 ]


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik heb een ouderwets spaarvarkentje voor kleine bedragen, maar ik wil ook niet teveel daarin hebben, want als het dan gestolen wordt, is het gelijk zoveel. D:


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Ik heb letterlijk nooit contant geld, dus het sparen zou gewoon niet lukken want de kleine beetjes dat ik bijvoorbeeld terug krijg van vriendinnen kan ik beter spenderen dan de volgende 6 euro voor de boodschappen dan dat ik het opspaar en misschien 1 boek van kan kopen in 2 jaar tijd. DUs ik haal mijn voldoening ook van mijn spaarrekening. Elke maand stort ik 200 euro van mijn salaris op mijn spaarrekening, dan weet ik dat ik iedere maand genoeg geld heb en weet ik ook precies hoeveel ik gespaard heb incase er een groot bedrag aankomt en ik er gebruik van moet maken. Ik zie graag de getallen stijgen en ik leef niet zo wild waardoor ik mijn hele salaris nodig heb iedere maand, dus ideaal voor mij


    Slowly, yet surely I am slipping into the role that was made just for me.

    HOE kunnen jullie goed sparen dan.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Contant geld geef ik juist sneller uit omdat ik dat irritant vind. Ik heb altijd gewoon goed met geld kunnen omgaan dus hoef nooit echt te sparen. :')


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Ik heb ook een lief spaarvarkentje dat mijn geld bewaakt! Ik spaar nergens voor, maar als ik het nu echt een keer hard nodig heb, dan is het er altijd hihi


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Ik wil ook niet ergens voor sparen, of zo. Maar ik geef contant geld gewoon véél minder snel uit dus als ik dat veilig weg stop dan is het leuk als je ineens op vakantie wil of iets groots wil kopen en je daarvoor je spaarpot kunt gebruiken.
    En ja ik heb dus een spaarrekening maar dat zie ik teveel als gewoon getalletjes dus dat geef ik veel te snel uit. Helaas kan ik het niet instellen dat wat ik erop zet niet meer eraf kan halen, want ik heb er best vaak geld van nodig. En dan echt nodig, dus niet voor een nieuwe broek, of zo.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Varekai schreef:
    HOE kunnen jullie goed sparen dan.

    Bij mij is dat heel simpel, van spaargeld, daar blijf je van af. Dat raak ik niet aan. Alleen als ik in worst case scenario mijn huur en andere vaste lasten niet kan betalen en niets op mijn zichtrekening heb staan.

    Toen ik nog schoolgaand was, zette ik het loon van mijn studentenjob en mijn zakgeld op mijn zichtrekening. Ongeacht wat er die maand ook gebeurde, ik had een periodieke opdracht om op de eerste van de maand 50 euro op mijn spaarboekje te zetten. En aan die 50 euro kwam ik niet. Ik moest maar zien hoe ik de maand verder door kwam met wat op mij zichtrekening stond. En hield ik die maand nog wat over, dan liet ik dat lekker op mijn zichtrekening staan. Maar als het echt teveel werd, dan deed ik een extra storting naar mijn spaarboekje.

    Nu heb ik hetzelfde principe, enkel in hogere bedragen. Een deel van mijn loon gaat naar de gezamenlijke rekening waarmee alle vaste kosten betaald worden. Ik zet een best groot bedrag op mijn spaarboekje en het overige laat ik op de zichtrekening staan. Overschrijd mijn zichtrekening een bepaald bedrag en zijn er geen vaste kosten meer, dan zet ik extra geld over naar mijn spaarrekening.
    Ik heb de mentaliteit: ik moet maar toekomen met hetgeen op mijn zichtrekening staat. En het is heel fijn om zeer hoge getallen te zien op je spaarrekening. Dat helpt mij om het ook zo te houden. Zeker aangezien mijn vriend en ik later nog een huis willen kopen/bouwen. ^^


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Op mijn nieuwe werk krijg ik redelijk vaak fooi en toen heb ik besloten dit op te sparen. Het gaat nu netjes in een spaarpot. (Een enorm groot fluffy knuffel varken met een koker enrin.) ik had nooit gedacht dat ik dit zou kunnen, maar het gaat enorm goed en heb zins september iets van 100 euro opgehaald. (Nog geen flauw idee waar ik het voor ga gebruiken.) Dit sparen gaat me redelijk goed af, omdat het gewoon gratis geld is wat ik zo in mijn handen gedrukt krijg. Echt geld appart zetten en zo sparen heb ik nooit gekunt en ga ik ook nooit kunnen!

    [ bericht aangepast op 5 jan 2018 - 0:32 ]


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Ik heb een spaarpot en een zichtrekening (spaarrekening mag ik pas op als ik achttien ben) en eigenlijk zet ik het meeste geld op die rekening. Ik heb met een rekening juist veel minder de neiging om alles uit te geven (‘: Op die rekening heb ik op een jaar rijd 300 euro verzameld, en cash in die spaarpot heb ik momenteel rond de 120 euro. Dat is wel het meeste dat ik in jaren heb gehad though (‘:

    [ bericht aangepast op 5 jan 2018 - 8:18 ]


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Ik heb een coole koeienspaarpot op mijn bureau staan maar die staat er meer voor de sier hahahaha. Ik heb atm geen ruimte om ergens voor te sparen maar dan is contant best een goed idee.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Varekai schreef:
    Ik kan dat dus niet. Ik heb wel een spaarrekening maar het kost me welgeteld 1 minuut om geld over te maken en omdat je het niet echt in je hand hebt doe je dat zo gigantisch snel en makkelijk :/


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    OMG! Ik heb echt deze week nog een spaarvarken gekocht omdat ik mee wil doen aan de 52 weken sparen challenge. Op het einde van de rit heb je dan over de duizend euro in je varkentje zitten. En heb er speciaal eentje gekocht zodat ik er af kan blijven.



    Al ga ik het sowieso moeilijk hebben om dit schattige varkentje stuk te slaan.

    [ bericht aangepast door een moderator op 5 jan 2018 - 10:30 ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.