Ringwraith schreef:
(...)
Er zijn negen werelden als ik het goed begrepen heb, dus je moet er dan eentje kiezen.
Alfheim > blanke elven
Jotunheim > ijsreuzen
Asgard > de meeste goden
Midgaard > mensen
Muspelheim > vuurreuzen
Nidavellir > dwergen/zwarte elfen
Vanaheim > in zijn boek was dat onze aarde, maar dat was zelfbedacht.
Niflheim > geen idee
Hel > dodenrijk (behalve de helden, die gingen naar Asgard)
Dus ja, het is een beetje ingewikkeld haha. Je zou wat met Hel kunnen doen, daar kun je denk ik elke soort vinden. Maar dat weet ik ook niet zeker haha.
Kleine aanvulling (als je dat niet erg vindt natuurlijk ^^):
In Asgard leven de Asen, het bekendste geslacht van de goden. Daar leefden o.a. de goden van de oorlog, wapens etc. In Vanaheim, wat dus niet onze aarde is (dat is Midgard), woont het tweede geslacht, de Wanen. Dat zijn de tegenhangers van de Asen, o.a. de goden van vruchtbaarheid, landbouw etc. Bij de Noormannen waren ze niet zo belangrijk, vandaar dat ze minder gekend zijn. Niflheim is het rijk van de ijsreuzen. Dus je hebt drie soorten reuzen: de ‘normale’ in Jotunheim, de vuurreuzen van Muspelheim en de ijsreuzen van Niflheim.
Verder ook nog dat het enkel dwergen zijn in Nidavellir, de zwarte elven wonen in Svartalfheim. Het wordt als één rijk gerekend en meestal wordt het Nidavellir genoemd, maar ze wonen dus wel apart en het zijn twee heel veel verschillende volkeren.
Dat was wat ik nog aan te vullen had ^^
Laat ons zeggen dat ik de boeken van Rick Riordan graag lees
Edit: oh ja, en dan heb je nog het Walhalla inderdaad. Dat is inderdaad waar een deel van de helden naartoe gaat, maar een deel gaat ook naar Vanaheim. De helden worden eigenlijk ‘verdeeld’ tussen de Wanen en de Asen, en het Walhalla hoort eigenlijk bij Asgard en dus de Asen. De andere helden gaan naar Vanaheim na hun dood.
En @TS, qua wezens dacht ik ook methaan aan Fenrir, of de Fenriswolf. Ik weet de achtergrond niet helemaal, maar naast al de volkeren is dat wel een bekend creatuur. Of de eekhoorn (vergeef me, ik weet de echte naam even niet) maar die woont in de boom die alle werelden verbindt (die boom is de Yggdrasil)
Nog een edit: Ratatosk! Dat was het. Verder heeft de levensboom bog bewoners, waaronder twee slangen bij de wortels, een adelaar in de top, draken en nog veel. Daar kan je eens naar zoeken ^^
[ bericht aangepast op 20 dec 2017 - 20:58 ]
[Dragonneau > Osha] Valar Morghulis