Als je nu denkt: goh, dit idee komt me wel heel bekend voor, lees dan even de spoiler! Ik zoek een mentor! Bedenk van te voren goed of je het verhaal waarvoor je hulp vraagt, ook daadwerkelijk wilt afmaken. Het zou erg jammer zijn als je besluit te stoppen terwijl je mentor tijd in je heeft gestoken. Natuurlijk zijn er altijd omstandigheden waardoor je echt niet meer verder wilt of kunt schrijven, dus communiceer dat gewoon (: Onder de spoiler vind je een lijstje met gegevens die je kunt invullen. Tot slot... Ik hoop natuurlijk dat dit jullie heel erg gaat helpen bij het schrijven! Daarnaast wil ik vermelden dat je zowel mag opgeven als je hulp wilt én als je mentor wilt zijn. Als er genoeg aanmeldingen zijn, zal ik een story aanmaken waar een overzicht is te vinden van alle mentoren. Daarna volgen de koppels. Jullie mogen zelf voorkeuren doorgeven, het koppelen doe ik dus niet zelf. Als je besluit onderling te koppelen, geef dit dan wel even aan mij door. Wil je iemand graag begeleiden of begeleid worden door een specifiek persoon, maar wil je het zelf niet vragen? Stuur me even een berichtje en dan neem ik contact met diegene op. |
Wat is een mentor? Een mentor kan jou begeleiden tijdens je schrijfproces. Je kunt aan diegene hulp vragen met het opbouwen van je karakters, je verhaallijn, world building en ga zo maar door. Je mentor is jouw to-go person als je even vastloopt tijdens het schrijven of gewoon een proeflezer zoekt die jouw stukje kan doornemen en feedback kan geven voordat je besluit het te plaatsen. Ook kan jouw mentor je helpen om toch door te schrijven als je het even niet meer ziet zitten of de neiging hebt om alles maar in de prullenbak te gooien. Jij bent de schrijver, het is jouw verhaal en je mentor degene die je een duwtje in de rug geeft als je vastloopt. Als je uitgebreide hulp wilt op het gebied van grammatica en spelling, dan zijn er uiteraard de béta-readers die je hierbij kunnen helpen. Je mentor is hiervan dus ook geen vervanging, maar meer iemand die zeer betrokken raakt bij jouw schrijfproces. Ik wil zelf een mentor worden Mooi, want daar ben ik naar op zoek! Bedenk je dan goed dat je ook echt klaar moet staan voor degene die jouw hulp wilt, en niet na een week het laat afweten. Je maakt samen afspraken over hoe en wanneer je besluit om elkaar te helpen met schrijven. Als je door omstandigheden toch geen tijd meer hebt voor jouw mentor rol of het je niet zo goed bevalt, geef dit dan even aan. Onder de spoiler vind je een lijstje met gegevens die je kunt invullen, zodat anderen kunnen zijn wat jij te bieden hebt. |
|
Schrijvers: - MacTavish - Remiinds - Conan - Mendes1998 |
Koppels: - Koffie & Mendes1998 - Bartok & Conan |
Alle mentoren
Alle schrijvers
[ bericht aangepast op 13 dec 2017 - 15:06 ]
Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"