• Hoi Q,

    Zoals velen van jullie waarschijnlijk wel weten begint morgen NaNoWriMo, en zoals waarschijnlijk ook wel een aantal van jullie weten, heb ik een tijdje geleden een manuscript geschreven voor een YA. Nou is het al maandenlang de bedoeling dat ik dat aanpas en weer terugstuur naar de uitgeverij, maar ik ben een sukkel die zichzelf slecht kan motiveren, dus ga ik de tweede versie voor mijn verjaardag (25 november) eruit knallen, want ik werk eigenlijk het best onder onmogelijke tijdsdruk. Dit is wat het middelbare schoolsysteem met me heeft gedaan. (krul)

    Maar omdat ik mijn uitgevers het liefst niet vers-van-de-slaapgebrek-pers dingen wil voorschotelen, ben ik eigenlijk nog op zoek naar proeflezers die tegen het einde van november tijd hebben om het hele manuscript te lezen en er inhoudelijke kritiek op willen geven. Even wat info op een rijtje, want ik houd van lijstjes:
    [list]
    [*] Ik gok dat het uiteindelijk ergens tussen de 40.000 en de 60.000 woorden lang is
    [*] Zoals de meeste YA's is het geschreven in de eerste persoon ('ik-persoon')
    [*] Mijn doel is om het de 24ste naar de proeflezers te sturen
    [/list]

    Dus, zijn er hier mensen die het leuk lijken om me te helpen? Dan heb ik hier nog een lijstje, zoals van die vacatures op het internet (nerd) :

    [list]
    [*] Je hebt aan het einde van november genoeg tijd om het hele verhaal te lezen en kritiek erop te geven (dus doe het jezelf niet aan als je dan tentamens/examens/andere amens hebt)
    [*] Je bent goed in inhoudelijke, opbouwende kritiek te geven op verhaallijn, personages, en vertelling (spelling- en grammaticafoutjes hoef je dus niet te noemen, maar verder is opbouwende kritiek op alles welkom) en in aangeven wanneer het verhaal je te pakken had (en wanneer natuurlijk niet)
    [*] Je voelt je er comfortabel mee om mij je emailadres te geven, want ik stuur het document door via email
    [/list]

    Nou, jongens, ik ben benieuwd! Nu nog even drie weken weinig slapen en veel schrijven. Moet lukken. (nerd)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Oh, ik heb gebrek aan tijd als het tegen eind november moet zijn. Anders had ik graag geholpen. In ieder geval succes!

    [ bericht aangepast op 31 okt 2017 - 12:57 ]


    16 - 09 - '17

    'andere amens' -O_

    Hoe lang krijgt de proeflezer de tijd om te lezen en feedback op te schrijven?

    Ik ben een beetje bang dat ik snel de interesse ga verliezen omdat het YA is. Is het ook mogelijk om een deel van het manuscript te lezen? Bijv. de eerste 10k woorden? Ik kan je dan niet op verhaallijn helpen maar wel schrijfstijl etc.


    oi, suzy

    MacTavish schreef:
    'andere amens' -O_

    Hoe lang krijgt de proeflezer de tijd om te lezen en feedback op te schrijven?

    Ik ben een beetje bang dat ik snel de interesse ga verliezen omdat het YA is. Is het ook mogelijk om een deel van het manuscript te lezen? Bijv. de eerste 10k woorden? Ik kan je dan niet op verhaallijn helpen maar wel schrijfstijl etc.


    Dat zijn wel een paar goede vragen. Het liefst natuurlijk zo snel mogelijk, maar ik zat te denken aan ongeveer twee/drie weken? Het hoeft echt niet allemaal binnen een week af te zijn, liever grondig dan slordig, maar ik ben bang dat als ik maanden ga wachten op feedback, dat ik nog geen reet opschiet. (krul)

    Feedback op een stukje is ook erg welkom! Zeker als het het begin is, want het is natuurlijk wel belangrijk dat dat pakkend is. Ik zou het niet aanraden om het hele ding te lezen als YA niet echt je ding is inderdaad, haha.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik denk er nog eventjes over na (wil niet beloftes doen die ik niet kan nakomen), maar het idee trekt me erg aan! Je hoort snel van me, goed?


    oi, suzy

    Oké, ik ben ook getriggerd hehe, al ben ik eigenlijk ook op zoek naar een proeflezer. Ik weet niet of je er tijd voor hebt, maar anders maken we er een kleine deal van. Ik lees het jouwe, jij het mijne (krul). Wat denk je?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik zou het best graag willen proeflezen :)


    Firm believer of all that is magic

    Tuena schreef:
    Ik zou het best graag willen proeflezen :)


    I am not going to be a star, I am going to be a legend - Freddie Mercury

    Tuena schreef:
    Ik zou het best graag willen proeflezen :)


    And then we'll see it.

    Frodo schreef:
    Oké, ik ben ook getriggerd hehe, al ben ik eigenlijk ook op zoek naar een proeflezer. Ik weet niet of je er tijd voor hebt, maar anders maken we er een kleine deal van. Ik lees het jouwe, jij het mijne (krul). Wat denk je?

    Tegen de tijd dat ik het stuur heb ik toch in principe superveel tijd, dus dat klinkt goed. (krul) Hoeveel woorden denk je dat het ongeveer wordt?

    @iedereen die nog wil proeflezen: wat top, dankjewel! Ik begin hem nu al te knijpen over dat de vierentwintigste al ZO SNEL IS (nog drie weken hahahaha shit) maar ik ga keihard mijn best doen. Tegen die tijd stuur ik wel even PB'tjes rond om te vragen naar emailadressen en zo. (:


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Heb je nog proeflezers nodig? In dat geval meld ik me graag ook nog aan :) Ben zelf ook nog op zoek naar een proeflezer (net als Frodo), maar volgens krijg je het redelijk druk ;)


    SIC | PARVIS | MAGNA

    Ik heb geen tijd helaas, maar ik ben wel reuze benieuwd. In elk geval heel veel succes, ik heb ook motivatiestruggles met herschrijven. Zo fijn als het klaar is. :'D


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ahhh zo leuk, Jip! Ik heb het druk maar ik ben zo benieuwd, al weet ik vrij zeker dat ik geen tijd ga hebben. :c


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Cayline schreef:
    Heb je nog proeflezers nodig? In dat geval meld ik me graag ook nog aan :) Ben zelf ook nog op zoek naar een proeflezer (net als Frodo), maar volgens krijg je het redelijk druk ;)

    Als je tijd hebt, is je hulp zeer welkom! Ik denk dat ik het wel al vrij druk ga hebben met Bes haar verhaal (en ik weet in alle eerlijkheid niet zeker of ik het af ga redden voor de vierentwintigste, heh, dus dan zou ik daarna nog doorgaan met bijvoorbeeld de flashbacks die ik er nu uit heb gehaald aanpassen en zo), maar mocht het nou allemaal meevallen houd ik me zeker aanbevolen!

    En aah, ik vind het heel leuk stiekem dat mensen wel benieuwd zijn. :'D waarschijnlijk gaat hierna er nog een editronde overheen en daarna ga ik weer op zoek naar proeflezers, dus er zijn vast nog wel later kansen.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik heb geen haast voor mijn verhaal hihi. Ik schrijf niet voor Nano, maar ik wil wel graag proeflezers dus misschien heb je anders tijd na november? Zou geweldig zijn! En ja hoor, ik heb tijd :) Zal ik je een pb sturen met mijn mailadres?


    SIC | PARVIS | MAGNA

    Wiarda schreef:
    (...)
    Tegen de tijd dat ik het stuur heb ik toch in principe superveel tijd, dus dat klinkt goed. (krul) Hoeveel woorden denk je dat het ongeveer wordt?

    @iedereen die nog wil proeflezen: wat top, dankjewel! Ik begin hem nu al te knijpen over dat de vierentwintigste al ZO SNEL IS (nog drie weken hahahaha shit) maar ik ga keihard mijn best doen. Tegen die tijd stuur ik wel even PB'tjes rond om te vragen naar emailadressen en zo. (:


    50.000 (: toppie, stuur maar door!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien