• ✦      Back in time      ✦

    The future is in the past


    Setting

    Het is 70 miljoen voor onze jaartelling en dinosauriërs samen met andere dieren bevolken de aarde. Totdat ergens in Noord-Amerika, een paar kilometer bij een waterplek vandaan een poort ontstaat waaruit mensen zullen komen. Deze mensen moeten zien te overleven in deze ruige en gevaarlijke omgeving. Want als zij overleven, dan kunnen andere mensen hier ook overleven. Maar lukt het ze wel om hier te overleven?



    Story

    Het is 2140 en de aarde word steeds minder leefbaar. De luchtvervuiling heeft gezorgd voor meer gaten in de ozonlaag. Wat ervoor zorgt dat meer mensen ziek worden en sterven. Echter komen er ook iedere dag mensen bij wat ervoor zorgt dat er alsnog overbevolking is. Daardoor zijn er ook hongersnoden en is er grote armoede in vrijwel ieder land. Als een organisatie die een groep wetenschappers in dienst heeft, ontdekt dat men terug in de tijd kan, wordt dit gezien als de oplossing. Na succesvolle proeven met dieren, wil de organisatie nu mensen terug de tijd in sturen om te kijken of zij daar kunnen overleven.

    Iedereen die aan de voorwaarden voldoet en terug wil reizen in de tijd is welkom.

    Voorwaarden

    ✦ Je moet 18 jaar of ouder zijn
    ✦ Je hebt geen strafblad
    ✦ Je moet in goede gezondheid zijn
    ✦ Je moet jezelf kunnen beschermen


    Boodschap


    Hallo deelnemer,

    Bedankt voor je interesse in het project Chronos van de organisatie Metis. Tijdens het project zul je samen met enkele andere personen terug reizen in de tijd. Om je overlevingskans te vergroten krijg je van Metis een aantal spullen mee die je kunt gebruiken zodra je op je bestemming bent aangekomen. Voor degene die met een wapen overweg kan, wordt gevraagd dit te melden. Het is niet toegestaan om je eigen wapen(s) en munitie mee te nemen. Je krijgt wapen(s) en munitie van Metis. Jijzelf en je bagage worden gecontroleerd op wapens voordat je vertrekt. Degene die in het bezit zijn van een rijbewijs, wordt ook gevraagd dit te melden.


                                                                                                                                                                                                                     
    Invullen

    Naam:
    Leeftijd: {Minimaal 18 jaar – Maximaal 35 jaar}
    Innerlijk:
    Uiterlijk:
    Geschiedenis:
    Wapens:
    Reden om terug in de tijd te reizen:
    Rijbewijs:
    Extra:

    Liever geen relaties vooraf in welke vorm dan ook tenzij je toestemming vraagt!

    Regels

    ✦ De Quizlet huisregels
    ✦ Reservaties blijven 3 dagen staan
    ✦ Geen perfecte personages,
    want niemand is perfect
    ✦ Minimaal 200 woorden per post
    ✦ Naamsveranderingen doorgeven
    ✦ Alleen ik (MacGyver) maak nieuwe topics aan
    ✦ Sluit niemand buiten

                                                                                                                                                         



    Deelnemers


                                                                                                                                                                                       
    Vrouwen

    ✦ Rowan "Rho" Laine ~ Tashi Rodriquez ~ Tulua ~ 1
    ✦ Riley Jessa Reyme ~ Barbara Palvin ~ MacGyver ~ 2
    ✦ Liv Valkyrje Valtersen ~ Emma Dumont ~ IrisWestAllen ~ 3
    ✦ Daniella Moretti ~ Adriana Lima ~ FreeThyself ~ 4
    ✦ Naam ~ Faceclaim ~ User ~ Pagina

    Mannen

    ✦ Epsilon "Ep" Laine ~ Marcello Alvarez ~ Obeah ~ 1
    ✦ Myles "Milo" Bennett ~ Jensen Ackles ~_Irisdescent ~ 3
    ✦ Raphael Maurice Ovesen ~ .......... ~ Hephaistion ~ 5
    ✦ Naam ~ Faceclaim ~ User ~ Pagina

    Er zijn meer rollen dan vier mannen en vrouwen

    Stop op vrouwen (tijdelijk)!



    [ bericht aangepast op 8 dec 2017 - 17:39 ]


    Physics is awesome

    Man voor mij graag :Y)


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    Je resevatie staat op de lijst!


    Physics is awesome

    Kom op, er hebben toch nog wel mensen interesse? :/


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    Dat hoop ik wel, maar misschien zijn ze het topic nog niet tegen gekomen of nog geen tijd gehad om in het topic te reageren.

    Ik wacht nog even af.


    Physics is awesome

    Hmm, ik twijfel nog, maar anders wil ik wel graag een vrouw reserveren ^^


    I have seen my own sun darkened

    Waarom twijfel je nog? Als je vragen hebt over de RPG, ik beantwoord ze graag.


    Physics is awesome

    MacGyver schreef:
    Waarom twijfel je nog? Als je vragen hebt over de RPG, ik beantwoord ze graag.


    Nee, het topic is duidelijk, maar ik twijfel voornamelijk omdat er een drukke tijd aankomt en ik misschien niet al te snel zou kunnen reageren. Maar ik zou wel graag mee willen doen en ik zal even wat inspiratie opdoen voor mijn personage ;)


    I have seen my own sun darkened

    Goed dat je dat alvast zegt, dan kan ik daar rekening mee houden als ik het speeltopic open.

    Ik ben zo benieuwd naar jouw personage en die van Obeah.


    Physics is awesome

    Ik ga denk ik morgen aan de slag :Y)


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    Ik twijfel ook, dus even een mt. (:


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    @Obeah

    Beginnetje maken of het hele personage al?

    @Virago

    Zou leuk zijn als je mee kan doen, maar ik weet dat andere dingen voor gaan.

    [ bericht aangepast op 29 okt 2017 - 16:26 ]


    Physics is awesome

    EPSILON "EP" LAINE


    LEEFTIJD
    Epsilon is inmiddels 27 jaar oud. Hij werd geboren op een zonnige, maar frisse dag in maart.

    WAPENS
    Hij draagt altijd een klein mes om zijn enkel, al is dat meer bestemd voor andere doeleinden. Enkel in nood zal hij het gebruiken om zichzelf te verdedigen. Hij heeft ook geen flauw idee hoe hij met een geweer zou moeten omgaan, gezien hij er nog nooit eentje in handen gehad heeft.

    RIJBEWIJS
    Dat heeft Epsilon wel. Hij heeft leren rijden van zijn vader, en zodra hij oud genoeg was heeft hij de test afgelegd. Hij bleek een heel vaardig chauffeur te zijn, en legde een smetteloos parcours af. Ook op de theoretische toets behaalde hij het maximale aantal punten.

    EXTRA
    ~ Geaardheid: Hier heeft Epsilon nog nooit bij stil gestaan. Hij is nog nooit echt verliefd geweest op iemand of veel ervaring met flirten, gezien zijn people-skills te wensen overlaten.
    ~ Allergieën: Henna, penicilline.
    ~ Angsten: Faalangst, angst om zijn familie te verliezen.
    ~ Likes: dieren, techniek & elektronica, buiten zijn, ruimte
    ~ Dislikes: harde geluiden, pestkoppen, kleine ruimtes
    ~ Eigenaardigheden: Als hij zenuwachtig is kauwt hij op de binnenkant van zijn wang, hij is linkshandig.

    REDEN OM TERUG IN DE TIJD TE REIZEN
    Ep werd in de eerste plaats enorm aangemoedigd door zijn vader, die trots was dat zijn zoon toch een klein stukje in zijn voetsporen zou treden. Maar de voornaamste reden dat Ep naar het verleden wil is omdat zijn zusje ook tot de missie is toegelaten en hij haar onder geen beding alleen wil laten vertrekken.


    INNERLIJK
    + Ambitieus
    + Gedreven
    + Gemotiveerd
    + Trouw
    + Betrouwbaar
    + Eerlijk
    + Intelligent
    + Zachtaardig
    + Geduldig
    + Vergevingsgezind
    - Onvervaren
    - Snel gekwetst
    - Socially crippled
    - Angstig
    - Weinig zelfvertrouwen



    UITERLIJK
    Lengte: 1. 87m
    Lichaamsbouw: eerder dun en gespierd
    Haarkleur: Donkerbruin
    Ogen: bruin. Negen van de tien keren dat je Ep ziet heeft hij ook een bril op, zijn zicht is echt niet oké zonder.
    Gezichtsvorm: Epsilon heeft een smal gezicht, met een scherpe kaaklijn. Zijn neus is mooi in proportie met de rest van zijn gelaat. Hij heeft volle, lichte lippen en laat meestal een korte baard staan.
    Tanden: hij heeft mooie, witte bijters die behoorlijk recht staan.

    Vroeger zag Epsilon er echter heel anders uit. Hij was een schriel ventje, met te lange lompe ledematen waar hij zelf geen blijf mee wist. Ook in zijn gezichtskenmerken was hij nog niet echt gegroeid, waardoor hem wel meer dan vaak verwijten zoals "haviksneus" en "zulu-lip" naar de kop geslingerd werden. Zijn haren bleven nooit in model zitten, en tijdens zijn puberteit - die overigens behoorlijk laat op kwam zetten- stond hij vol met puistjes.
    Hoewel hij er dus nu best wel mag wezen, ziet hij zichzelf nog steeds als dat iele jong van vroeger. Hij is zich niet bewust van het feit dat die knul ver achter zich ligt.


    GESCHIEDENIS
    Dat Epsilon een ongelukje was, waardoor zijn ouders wel met elkaar moesten trouwen op jonge leeftijd, heeft de jongen nooit gemerkt. Hij mocht dan wel niet gepland zijn, maar eens Thena Ross en Romain Laine aan het idee van hun zwangerschap gewend waren was hij zeker wel gewenst. Het kleine kereltje werd dan ook overstelpt met liefde vanaf het moment dat hij geboren was.
    De eerste jaren bleef Thena met hem thuis en woonden ze op de hooizolder van Romain's ouders om zo geld te kunnen besparen. Ondertussen maakte Romain carrière als wetenschapper. Hij maakte de ene interessante ontdekking na de andere en werd benaderd om aan een uiterst geheim project mee te werken. Hoewel ze het nog steeds niet breed hadden, heeft Ep nooit tekort gehad en groeide hij op tot een vrolijke kleuter. Reeds op die leeftijd bleek dat hij een groot hart had voor dieren. Alle muisjes die hij op de hooizolder vond kregen elk hun eigen naam - en hij wist ze ook allemaal uit elkaar te houden- en hij deelde het weinige beetje eten dat hij had met hen allen. Eén keer kwam Thena amper bij van het lachen toen ze terug kwam met een lading gewassen kleren en ze één van de zwerfkatten op de boerderij in time-out zag zitten onder een omgedraaide waston. Blijkbaar had het diertje met een muisje willen spelen, en was Epsilon het daar hoegenaamd niet mee eens geweest.
    Toen hij ouder werd trok die liefde voor dieren zich nog verder open. Epsilon hielp maar wat graag zijn grootouders op hun boerderij en stond nog voor dag en dauw op om te helpen koeien melken, varkens voeren, kippen tellen en eieren rapen, etc. Het scheelde een pak werk voor grootvader Laine.
    Op een zachte zomernacht werd ingebroken in de schuur, en Thena -als een ware moeder leeuw- toonde zich geheel onverwachts een magnifiek schutter toen ze de boef in één schot vol in het hart raakte. Terwijl Ep bij zijn grootouders was oefende ze haar nieuw gevonden talent en sloot zich later aan bij het leger. Daar klom ze in een drietal jaar tijd op tot ballistic experte. Op dat moment kwam haar carrière even op pauze te staan: er was een nieuw kindje onderweg.
    Negen maanden later werd Epsilon trotse grote broer van Rho. Zowat meteen was hij helemaal weg van het ukje. Hij wilde altijd helpen met verluieren, wassen en andere kleine dingetjes. Zodra Rho's haartjes lang genoeg waren was het zelfs Ep die vlechtjes en staartjes maakte bij haar.
    De jongen had het lastig, met de pestkopjes die hem steeds moesten hebben, maar bij Rho kon hij altijd zichzelf zijn. Toen het meisje oud genoeg was om te beseffen dat haar broer niet echt populair was maakte ze ook elke keer korte metten met zijn beulen. Ep, op zijn beurt zorgde ervoor dat haar tijdens haar constante avonturen niks overkwam - nu nog steeds.
    Toch is Ep altijd een beetje mensenschuw gebleven. Meer en meer spendeerde hij tijd met dieren, danig zelfs dat mensen uit de buurt met hun huisdieren naar hem toe kwamen als die hulp nodig hadden. Het duurde dan ook niet lang voor grootvader hem besloot op te leiden; leren hechten, shots geven en diagnoses stellen.
    Reeds op jonge leeftijd wist Epsilon dus al zijn droomberoep uit te oefenen, waardoor hij nu een kei is.

    [ bericht aangepast op 16 nov 2017 - 19:18 ]


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    MacGyver schreef:
    @Obeah

    Beginnetje maken of het hele personage al?

    @Virago

    Zou leuk zijn als je mee kan doen, maar ik weet dat andere dingen voor gaan.


    Het is meer dat ik dadelijk een best drukke periode voor mezelf in ga, afgezien van de naderende feestdagen, en ik bang ben dat ik dan nog slechter ga posten dan ik nu de laatste tijd al doe. Ik weet niet of een net lopende rpg daar op zit te wachten. 🤗


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Mensen die regelmatig kunnen posten zou wel fijn zijn. Maar mocht je toch nog tijd over hebben, de deur staat altijd open. Veel succes met je drukke periode (niet sarcastisch bedoelt)!


    Physics is awesome


    Rowan ”Rho” Laine

    Naam
    Rho Laine
    Rho – De letter ‘P’ in het Griekse alfabet
    Laine – Path, Road

    Rho heeft een verschrikkelijke hekel aan de naam Rowan, ondanks dat haar ouders voor de afkorting Rho kozen. Voor haar lijkt het net alsof haar ouders zo graag een jongen wilde, dat ze haar ook een jongensnaam gaven. Met haar afkorting heeft ze geen problemen, daar is ze stiekem best wel trots op.


    Leeftijd
    Op een late zomeravond in juni zag deze jongedame het levenslicht. De exacte datum is 29 juni, wat ervoor zorgt dat haar sterrenbeeld Gemini is. Rho is nu 21 jaar oud


    Be who you are
    Not who the world wants you to be

    Familie
    Vader: Romain Laine
    Moeder: Thena Ross Laine
    Broer: Epsilon Laine ⋄ 27 jaar


    Rho werd liefdevol verwelkomd bij de familie Laine. Haar moeder was gestopt zodra zij zich bij de familie voegde om goed voor haar kleintje te zorgen, maar haar vader zag ze bijna nooit. Die had het te druk met zijn baan als wetenschapper die erg veel tijd opeiste. Al zal Rho daar nooit over klagen, ze had immers haar grote broer Epsilon en hij was degene die het grootste deel van haar leven vulde.
          Doordat Rho een zeer sociaal meisje was, had ze zich algauw op weten te klimmen op de sociale ladder en was ze een van de populairste meisjes van de school. Epsilon daarentegen was de vreemde eend in de bijt, iets waar Rho het altijd moeilijk mee had gehad. Het deed haar dan ook pijn als ze weer eens zag dat een stel grote jongens hem in een hoek gedreven hadden en hem de huid vol scholden. Automatisch liep ze dan op de bullenbakken af en liet zij eens wat van haar gigantische woordenschat horen.
          Rho was nogal een wildebras die de meest stompzinnige plannen bedacht. Zij was bijvoorbeeld degene die het wel een leuk idee leek om het dak van het huis op de klimmen terwijl het onweerde omdat ze zo de bliksem goed kon zien. Ep was er dan meestal om de meest belachelijke ideeën uit haar hoofd te praten, of ze dan luisterde was weer een ander verhaal, aar hij probeerde op zijn manier haar voor het gevaar te behoeden.
          De reden om terug de tijd in de gaan is omdat Rho zichzelf wilt bewijzen. Haar broer is altijd in de ogen van hun ouders hun trots geweest en zij wil daar graag verandering in brengen. Zodra ze van haar vader hoorde dat ze proefkonijnen zochten, heeft ze zich daarom ook meteen aangemeld. Ep kon hierdoor niet achterblijven en ondanks Rho's protesten, volgde hij haar in haar beslissing waardoor ze nu met hem opgescheept zit. Al houdt ze van hem, soms kan hij een beetje overbeschermend zijn...
    Uiterlijk
          Het eerste wat je opvalt aan Rho zijn haar amandelvormige lichtbruine ogen, waar altijd een ondeugende glinstering in te vinden is. Door haar ogen heeft ze een jeugdige uitstraling en mensen schatten haar vaker jonger dan ze is, wat ze verschrikkelijk vind.
          Met haar prachtige bruine huid kan ze over het algemeen elke kleur wel hebben. Ze is trots op haar huidskleur, maar de sproeten die haar gezicht sieren, zou ze graag weg willen hebben.
          Ze heeft een chocolabruine haarkleur waar een rossige gloed inzit zodra de zon erop schijnt. Haar haren komen tot net boven haar schouders en is in laagjes geknipt waardoor het mooier langs haar ovaalvormige gezicht valt. Haar krullen hebben vaak genoeg een eigen willetje, waardoor het af en toe uren duurt voordat het zit zoals Rho het voor haarogen heeft.
          Rho heeft een gigantische hekel aan haar lengte, ze is namelijk redelijk klein voor iemand van 21 jaar. Hierin benijd ze haar broer, aangezien zij 165 centimeter lang is. In het dagelijks leven draagt ze dan ook vaak hakken, maar die zijn ontzettend onhandig tijdens het schermen of boogschieten waardoor ze altijd een klein meisje blijft met haar gympen. Wel kan ze haar lengte goed gebruiken omdat ze vaak genoeg door haar tegenstanders wordt onderschat, dit zorgt ervoor dat ze op dat gebied in het voordeel is.
          Deze jongedame heeft mooie volle lippen, waarvan een iets vollere onderlip, maar de cupidoboog is duidelijk aanwezig. Zonder dat ze lippenstift nodig heeft, hebben haar lippen van zichzelf een prachtige roze kleur.
          Haar kledingsmaak is redelijk simpel. Ze is dol op oversized sweaters, die ze vaak uit haar broers kledingkast jat, en draagt verder gewoon alleen maar comfy kleding. Je zal Rho bijna nooit in een jurk of rok zien omdat ze dat om de een of andere reden niet lekker vind zitten.


    Innerlijk
    Wildebras – Avontuurlijk – Impulsief – Onnadenkend – Trouw – Enthousiast – Praatgraag – Flapuit – Eerlijk – Wispelturig – Energiek – Levenslustig – Levensgenieter


    Rho heeft een avontuurlijke geest, wat ervoor zorgt dat ze vaak genoeg roekeloze en impulsieve beslissingen neemt. Ze doet wat ze zelf wilt en heeft ook echt een duidelijke eigen mening, ze zal niet zo snel een blad voor haar mond nemen als het daarom gaat.
          Ze kan slecht tegen oneerlijkheid en onrechtvaardigheid. Vaak doet ze dan alles wat in haar macht ligt om die persoon te helpen, zelfs al moet ze over lijken gaan. In dat soort gevallen kan ze redelijk fel uit de hoek komen, al heeft ze in de loop der jaren geleerd hoe ze met de rode waas voor haar ogen om moet gaan. Vroeger werd ze daardoor nogal vaak in de problemen gebracht.
          Deze jongedame is ook wel echt een energieke levensgenieter. Zij heeft het geluk dat ze in staat is om van de kleine dingen in het leven te genieten en dat doet ze dan ook met volle teugen. Bijna altijd heeft ze een lach op haar gezicht en ze doet haar best om die lach ook op de gezichten van andere mensen te toveren, al merkt ze dat dat een stuk lastiger is dan gedacht.
          Rho is ook een optimist in hart en nieren. Soms ziet ze alles wel door een roze bril en maakt ze het mooier dan het is, maar dan is Epsilon er om haar van de wolk te trekken en ervoor te zorgen dat ze weer met beide benen op de grond staat. Door deze eigenschap is ze wel weer in staat om in oplossingen te denken en ziet ze altijd wel iets goeds in elke situatie.




    Life is tough, my darling
    But so are you


    Take me as I am
    Or watch me as I go

    Wapens
    Rho was degene van de familie met de meeste wapens in haar arsenaal. Zowel haar scherpe tong, die ze alleen maar gebruikt als ze iets onrechtvaardig of oneerlijk vind en haar aanleg voor schermen en boogschieten. Zij is degene die wel houdt van aandacht trekken en dat doet ze dan ook met haar zwaard en pijl en boog.

    Rijbewijs
    Deze dame heeft geen rijbewijs, ondanks het feit dat ze er graag een zou willen. Op dat gebied is ze nogal afhankelijk van haar broer,
    wat ze niet zo heel leuk vind al zal ze daar niet zo snel iets over zeggen.

    Extra
    • Guilty pleasures: Aandacht, Chocola en Horror films
    • Mistalenten: Liegen, Sarcasme, Slapen en Raadsels oplossen
    • Likes: Eten, Epsilon en Hardlopen
    • Tics: Bijt op haar wang als ze nerveus is en kan niet stil zitten
    • Dislikes: Als iemand haar Negeert, Insecten en Verliezen
    • Talenten: Zwaardvechten, Boogschieten en Zesde Zintuig voor leugens
    • Moedertaal: Engels
    • Gesproken talen: Engels
    • Geloof: A-Godsdienstig
    • Muzieksmaak: Happy Hardcore, daar kan ze haar energie mee kwijt
    • Angsten: Kleine Ruimtes, Spinnen en Epsilon Verliezen
    • Voorkeurhand: Links


    [ bericht aangepast op 4 dec 2017 - 12:20 ]


    I have seen my own sun darkened