• Ik zie de laatste tijd heel vaak hetzelfde gebeuren bij rpg's. Best wat aanmeldingen, prachtige, zeer uitgebreide rollen en vervolgens bloed het dood. Dan denk ik terug aan de tijd waarin je een rol had van minder dan 200 woorden en er topics vol werden gespeeld. Soms hadden mensen een heel stuk tekst en soms maar twee regels. Dat gaf veel vrijheid en zo reageerden mensen ook veel meer, want je hebt bijvoorbeeld wél tijd voor een vlug antwoord en niet voor een tekst van minimaal 300 woorden. Ik zou graag willen kijken of we dit een beetje terug kunnen krijgen. Geen ellenlange lijstjes invullen voor je rol, geen minimum aantal woorden meer. Gewoon, een simpele verhaallijn, met een simpele rol en bijdragen waar en wanneer je kunt.
    Wie lijkt dit ook wel wat en wie zou mij willen helpen met het bedenken van iets leuks? Ik zit zelf te denken aan iets simpels waar iedereen aan mee kan doen en ook kan inspringen.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Mij lijkt het erg tof! Klopt inderdaad dat dat vaak gebeurd, en zonder woordenlimiet kan je meestal wel 6 topics halen, leuk idee dus, ik wil wel helpen ^^


    obsessive rage

    Is dit niet gewoon een MSV?


    Mhm?

    HoIIy schreef:
    Mij lijkt het erg tof! Klopt inderdaad dat dat vaak gebeurd, en zonder woordenlimiet kan je meestal wel 6 topics halen, leuk idee dus, ik wil wel helpen ^^


    Op die manier heb ik eens 46 topics vol gekregen. Was het uitgebreid en van goede kwaliteit met enorme rollen? Nee. Was het gezellig? Ja, enorm! En dat vind ik eigenlijk wel het doel van een rpg. Ik vind het zo jammer dat alles zo uitgebreid moet. Waarom moet ik de geschiedenis van andere personages kennen? Meestal gaat de rpg erover dat ze elkaar net pas ontmoeten. Dan weet mijn personage toch nog niks van de anderen en is dat niet dus niet relevant.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    MabeI schreef:
    Is dit niet gewoon een MSV?


    Nee, want een MSV is één lopend verhaal in de derde persoon en alle stukjes moeten dan op elkaar aansluiten. Dan kun je niet drie verschillende dingen hebben op hetzelfde moment (dat personage A & B kletsen op de zolder en C & D in de stad een film kijken en E & F & G ruzie maken op straat).

    [ bericht aangepast op 30 dec 2016 - 23:39 ]


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Richonne schreef:
    (...)

    Op die manier heb ik eens 46 topics vol gekregen. Was het uitgebreid en van goede kwaliteit met enorme rollen? Nee. Was het gezellig? Ja, enorm! En dat vind ik eigenlijk wel het doel van een rpg. Ik vind het zo jammer dat alles zo uitgebreid moet. Waarom moet ik de geschiedenis van andere personages kennen? Meestal gaat de rpg erover dat ze elkaar net pas ontmoeten. Dan weet mijn personage toch nog niks van de anderen en is dat niet dus niet relevant.


    Ja, dat ^^ Natuurlijk is een bodem wel handig, maar heus niet ieder dingetje hoeft beschreven te worden, plus dat het vaak - voor mij - een beetje een te serieus beeld geeft of zo. Geen idee waarom precies, misschien omdat ik thuis ook vaak RPG (live zeg maar) en het dan echt puur om de gezelligheid gaat, als je vrij perfectionistische en extreem lange posten schrijft is dat toch wel lastig er echt in te houden, voor mij


    obsessive rage

    Richonne schreef:
    (...)

    Nee, want een MSV is één lopend verhaal in de derde persoon en alle stukjes moeten dan op elkaar aansluiten. Dan kun je niet drie verschillende dingen hebben op hetzelfde moment (dat personage A & B kletsen op de zolder en C & D in de stad een film kijken en E & F & G ruzie maken op straat).


    Oei, dan doe ik het altijd verkeerd. Don't mind me then.


    Mhm?

    Klinkt goed, ik wil ook wel meehelpen met bedenken! (:


    It's hard to stay mad when there's so much beauty in the world

    MabeI schreef:
    (...)

    Oei, dan doe ik het altijd verkeerd. Don't mind me then.


    Misschien heb ik het wel fout, hoor, maar dat heb ik ooit eens gelezen toen het mij uitgelegd werd omdat ik daar nog nooit van gehoord had. Toen ik hier zat waren er al RPG's, toen ging ik een poosje weg en toen waren er ook MSV's bij gekomen.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ja, dat mis ik ook wel ja. Gewoon de simpele RPG's


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    JAAA JE WEET NIET
    ROLLEN MAKEN IS LEGIT MOEILIjk

    geef gewoon een naam, wat hobbys, extra's klaar

    [ bericht aangepast op 30 dec 2016 - 23:50 ]


    Heaven is a place that we all have

    Hmm, ik heb ook wel meegedaan aan wat "simpele RPG's", sommige leefden inderdaad wat langer, maar er zijn - wat mij is opgevallen tenminste - meer die ook gewoon snel doodgaan. Ik denk persoonlijk dat het er ook echt vanaf hangt wie de TS is en wie er meedoen.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Stiles schreef:
    Hmm, ik heb ook wel meegedaan aan wat "simpele RPG's", sommige leefden inderdaad wat langer, maar er zijn - wat mij is opgevallen tenminste - meer die ook gewoon snel doodgaan. Ik denk persoonlijk dat het er ook echt vanaf hangt wie de TS is en wie er meedoen.


    Natuurlijk zullen er dan ook een hoop doodlopen. Maar als ik nu naar het rpg forum ga en dan naar speeltopics, dan heb je twee speeltopics die voorbij voorbij de eerste zijn gekomen. En op de onderste rpg is voor het laatst op 20 december geactiveerd. Alleen de MSV loopt lekker. Vanaf pagina twee loopt het helemaal leeg en zijn de laatste reacties soms wel een maand of langer geleden. En je ziet bijna geen topics die dus voorbij dat eerste topic gekomen zijn.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    IK WIL MEEDOEN :)
    hier heb ik het toevallig op de Amsterdam meeting nog over gehad!! een simpele, toegankelijke RPG of MSV.
    Ik wil je ook best wel meehelpen met ideeën!

    Dankjewel lieve Richonne!! Jij maakt mijn 2017 nu al top!!!! (Tja,, ik wacht hier al heel lang op!)


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Leuk, Irma! Ik pb je even! (:


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Richonne schreef:
    Leuk, Irma! Ik pb je even! (:


    mij ook pb'en pls ik ben enthousiast af


    Heaven is a place that we all have