• Een hashtag met veel betekenis, maar daar lees je meer over in mijn net gepubliceerde column.

    Durf jij het taboe te doorbreken?


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Ik mis bepaalde nuances in dit hashtagverhaal (niet in jouw column hoor =P ). Maar ik ben blij dat het allemaal wat weer is gaan liggen. ^^


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    Ik mis bepaalde nuances in dit hashtagverhaal (niet in jouw column hoor =P ). Maar ik ben blij dat het allemaal wat weer is gaan liggen. ^^


    Helemaal gelijk hoor! Daarom heb ik in de column beide sexen ook genoemd. Het is net als in het hele stalken verhaal, vrouwen worden niet serieus genomen, maar als een man erover klaagt dat wordt hij haast uitgelachen, terwijl het probleem net zo gevaarlijk is. Als een man tijdens de #metoo zijn verhaal had gedaan en dát taboe had doorbroken, dan had het nog meer waarde gehad denk ik. Zoals ze bij de wereld is rond al zeiden, het is een beetje het zwarte pieten verhaal, het waait weer over, maar er even over nadenken kan geen kwaad.


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    ^Inderdaad, het erover nadenken kan geen kwaad! ^^
    Ik vind het inderdaad (zoals ik ook had gereageerd) rot voor de mensen die echt voor dingen zijn uitgekomen als verkrachting en aanranding dat er dan van die verhalen tussen zitten over eens nagefloten worden. Of iemand die een ongepast woordje gebruikte. Zoiets is niets tegenover de echte verhalen en dat gaf een negatieve invloed over de hype. Want opeens was iedereen opeens 'metoo', maar dan ging het over een onbenullig verhaal. Dan vind ik het gewoon aandachttrekkerij... Al weet ik ook niet of zo'n hashtag helpt om iemand die een verkrachting/aanranding heeft meegemaakt er voor uit te komen en het misschien toch aan te geven...
    En dan vond ik inderdaad dat er te weinig nuance op zat richting mannen. Want dat is minstens even erg en voor hen is het vaak een nog grotere drempel om ermee naar buiten te komen.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    Zoiets is niets tegenover de echte verhalen en dat gaf een negatieve invloed over de hype. Want opeens was iedereen opeens 'metoo', maar dan ging het over een onbenullig verhaal. Dan vind ik het gewoon aandachttrekkerij... Al weet ik ook niet of zo'n hashtag helpt om iemand die een verkrachting/aanranding heeft meegemaakt er voor uit te komen en het misschien toch aan te geven...
    En dan vond ik inderdaad dat er te weinig nuance op zat richting mannen. Want dat is minstens even erg en voor hen is het vaak een nog grotere drempel om ermee naar buiten te komen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.