• Lieve Quizletters,

    We onderbreken jullie dagelijkse dosis forumscrollen voor een reclameblok. (krul)

    Waarom?
    Omdat ons, de bèta's, is opgevallen dat er de afgelopen tijd nog maar heel weinig bèta-aanvragen worden gedaan. Dat is jammer voor ons, want wij vinden het leuk werk en de nieuwe bèta-readers willen graag meer ervaring opdoen.

    Wat heeft dit met mij te maken?
    We denken dat het lage aantal aanvragen ook jammer is voor jullie, de users, die zoveel tijd en liefde in hun verhalen stoppen. Opbouwende kritiek is voor alle schrijvers erg belangrijk om te groeien, of je nou net begint of het al jaren doet. Op weinig andere plaatsen kun je zo gemakkelijk uitgebreide feedback op je verhaal krijgen. Daarnaast zien verhalen er professioneler uit als je er een tweede paar ogen overheen laat gaan, en hoe beter je verhaal eruitziet, hoe groter de kans dat het zoveel indruk zal maken op iemand dat je een nieuwe lezer erbij hebt. Je verhaal laten bèta-readen is dus een win-win-win situatie, en het beste is dat het ook nog eens helemaal gratis is!

    Hoe zit het met wachttijden?
    We weten dat de wachttijden de afgelopen periode soms hoog zijn geweest. Dit had te maken met onder andere de verkiezingen, de vakantieperiode en het inwerken van de nieuwe bèta's, maar dat zijn dingen die nu allemaal (grotendeels) weer achter de rug zijn. Uit feedback op het bèta-readen bleek dat veel users graag bij het doen van hun aanvraag een indicatie van de wachttijd zouden krijgen, en dat idee zijn we aan het bespreken. Ondertussen staan we nu echter ook al met een verdubbeld bèta-team voor jullie klaar. Zoals eerder gezegd komen er bovendien erg weinig aanvragen binnen, wat betekent dat dit een ideaal moment kan zijn om juist wél een hoofdstuk op te sturen. Bij een extra korte wachtrij, ben jij extra snel aan de beurt.

    Wat voor conclusie moet ik hieruit trekken?
    Je moet natuurlijk niets, maar het is heel simpel: heb je nog een hoofdstuk liggen waar je feedback op wilt? Heb je een spellingcontrole nodig die meer van zinsbouw weet dan Word? Wil je je lokale bèta-reader blij maken? Overweeg dan een bèta-aanvraag te doen. ^^

    Alvast bedankt,
    de bèta's


    Wij helpen met het schrijven van stories!

    Ik zit al vier maanden te wachten en nog steeds niks geen bericht dat ze klaar zijn.

    @MacTavish
    Er is geen vaste termijn waarbinnen een bèta een aanvraag moet afronden nadat die is geaccepteerd. Hoelang dat precies duurt kan van een hoop dingen afhangen, zoals wanneer de bèta in die week precies tijd heeft om eraan te werken, of de bèta nog begeleid wordt door een andere bèta, en hoe lang en ingewikkeld je aanvraag is of wat ermee moet gebeuren. Het is daarom lastig om een goede schatting te geven. Meestal zul je binnen een week wel een antwoord hebben, maar het kan ook veel sneller gaan of een keer net wat langer duren. ^^
          Als je echt het gevoel hebt dat het heel erg lang duurt en wilt weten wat er aan de hand is, kun je altijd een van de bèta's of het bèta-account een pb'tje sturen, en dan zullen wij navraag voor je doen.

    @Cayline
    Je kunt ook voor inactieve hoofdstukken een bèta-reader aanvragen! Je plakt je tekst dan gewoon in een inactieve story. Niemand hoeft je verhaal op die manier te zien behalve de bèta-reader en het hoeft dus ook niet officieel op Quizlet te staan of ooit geactiveerd te worden. Dat is een goede optie als je wel feedback wilt, maar het niet online wilt zetten op Q. (:

    @Polar
    Fijn dat je je aanvraag inmiddels al terug hebt! 😊

    @Tragically
    Er kan inderdaad een verschil zijn tussen de wachttijd bij Engelse en Nederlandse aanvragen. Niet alle bèta's kijken ook Engelse aanvragen na, dus dat kan soms iets langer duren. ^^

    @filosofie
    Als het goed is heb je inmiddels je hoofdstuk terug! Klopt dat?


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik wil toch nog even reageren, want ik vind het toch vreemd dat we vanuit de Beta's de reactie krijgen dat er te weinig hoofdstukken worden ingezonden, maar vanuit de users lees ik hier berichten dat zij maanden hebben moeten wachten... Waar gaat het dan mis? Als sommigen weken of maanden moeten wachten, dan zou ik juist de conclusie trekken dat er teveel wordt gevraagd van de Beta's... Of zie ik dit verkeerd?


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Super! Daar komt dan wel weer bij dat het een heel verhaal is, en dat deden jullie (tijdelijk) niet meer? Of begrijp ik dat verkeerd :D

    [ bericht aangepast op 7 nov 2017 - 11:41 ]


    SIC | PARVIS | MAGNA

    Enchantress schreef:
    Ik heb zelf wel iets dat ik in wil sturen (het is in het Engels), maar dat is een SA die ik voor iemand heb geschreven. Dus, eigenlijk zou ik die wel snel weer terug willen krijgen, zodat er zo nodig nog wat aan te veranderen valt.

    Het wordt een Short Story i.p.v. een SA. Omdat ik er nog geen antwoord op heb gehad, vraag ik me af of dit mogelijk is.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    @ Enchantress
    Wellicht is het een idee om op het forum te vragen of mensen je short story willen nalezen en tegelijkertijd een bèta-aanvraag in te dienen. Door het op het forum te vragen krijg je al in ieder geval van één kant feedback. Je kunt kijken of onze feedback op tijd komt. Mocht dit niet het geval zijn, dan kun je je aanvraag altijd nog intrekken. We hebben momenteel geen enorme lijst met aanvragen, maar kunnen je aanvraag niet voor al eerder ingediende aanvragen behandelen.

    @ Cayline
    Dat heb je goed begrepen! We zijn van plan het binnenkort weer op te pakken. Onder de spoiler vind je een eerder gegeven (uitgebreidere) toelichting.


    Het korte antwoord (voor jou en alle andere mensen die dit willen weten): op dit moment even niet, maar het komt er binnenkort weer aan!

    Het langere antwoord: het topic waar je het over hebt (bèta-begeleiding bij een volledig verhaal) is automatisch gesloten omdat er zes maanden niet meer was gereageerd. Dit was ons al eerder opgevallen, maar door de komst van de nieuwe bèta's hadden we tijdelijk andere prioriteiten. We zijn wel van plan een doorstart met dit project te maken, maar voordat we dat doen willen we alles even voor onszelf op een rijtje zetten, om te zien of we mogelijk iets kunnen verbeteren. Er komt waarschijnlijk een nieuw topic. We zullen hier een linkje voor jullie plaatsen als het zover is. ^^


    @ Eledhel
    De wachttijden zijn een periode lang(er) geweest dan ze momenteen zijn. We konden toen de hoeveelheid aanvragen niet aan met de hoeveelheid mensen. Daarom hebben we verkiezingen gehouden. Nu ons team uitgebreid is, hopen we dat de wachttijden niet meer zo hoog oplopen en we users snel kunnen helpen. Niet alleen waren die lange wachttijden vervelend voor de users, wij willen het zelf natuurlijk ook niet. Vanaf de aanstelling van de nieuwe bèta's is de lijst met aanvragen steeds korter geworden, doordat we er met meer mensen aan werken, dus vandaar onze oproep.
    Wat wel nog een rol speelt en soms de wachttijd kan verklaren, is het moment dat een aanvraag daadwerkelijk geaccepteerd wordt door een bèta. Deze aanvraag verdwijnt uit de lijst van openstaande aanvragen. Zo kan de lijst met aanvragen leeg zijn, maar kan een user ook moeten wachten, omdat de aanvraag blijft liggen bij de bèta in kwestie. Dit geldt nu ook voor de proefperiode. Een aanvraag kan geaccepteerd zijn, maar doordat er twee bèta's naar kijken, kan dit even op zich laten wachten, ook al is de lijst met aanvragen leeg.


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Ik bemerk in elk geval vooruitgang qua wachttijd. Dat is fijn. Maar hoe staat het met het idee: 'geef een indicatie van de wachttijd bij acceptatie van je aanvraag'? Het lijkt me dat dit nog steeds een goede suggestie is, zijn jullie daarmee bezig of staat dat idee even in de ijskast?


    oi, suzy

    MacTavish schreef:
    Ik bemerk in elk geval vooruitgang qua wachttijd. Dat is fijn. Maar hoe staat het met het idee: 'geef een indicatie van de wachttijd bij acceptatie van je aanvraag'? Het lijkt me dat dit nog steeds een goede suggestie is, zijn jullie daarmee bezig of staat dat idee even in de ijskast?


    Fijn dat je merkt dat de wachttijd korter is. We doen hard ons best!

    We hebben zeker over een indicatie van de wachttijd nagedacht (en zijn er nog mee bezig!). Het is lastig om te bepalen hoe we het aan gaan pakken. De wachttijd kan namelijk snel veranderen en hangt van veel factoren af (afwezigheid van bèta's, het soort aanvragen (lang/kort, makkelijk/moeilijk, de hoeveelheid aanvragen). Dit maakt dat het ingewikkeld kan zijn om een indicatie te geven. Zelfs als we die zouden geven, dan zou die indicatie alsnog snel achterhaald kunnen zijn. Maar zoals we in de beginpost al zeiden, weten we dat veel users behoefte hebben aan een indicatie van de wachttijd. Daarom zijn we bezig met het idee bespreken. Zodra er iets verandert op dit vlak, laten we dit aan jullie weten via het forum. (:


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."