• Lieve Quizletters,

    We onderbreken jullie dagelijkse dosis forumscrollen voor een reclameblok. (krul)

    Waarom?
    Omdat ons, de bèta's, is opgevallen dat er de afgelopen tijd nog maar heel weinig bèta-aanvragen worden gedaan. Dat is jammer voor ons, want wij vinden het leuk werk en de nieuwe bèta-readers willen graag meer ervaring opdoen.

    Wat heeft dit met mij te maken?
    We denken dat het lage aantal aanvragen ook jammer is voor jullie, de users, die zoveel tijd en liefde in hun verhalen stoppen. Opbouwende kritiek is voor alle schrijvers erg belangrijk om te groeien, of je nou net begint of het al jaren doet. Op weinig andere plaatsen kun je zo gemakkelijk uitgebreide feedback op je verhaal krijgen. Daarnaast zien verhalen er professioneler uit als je er een tweede paar ogen overheen laat gaan, en hoe beter je verhaal eruitziet, hoe groter de kans dat het zoveel indruk zal maken op iemand dat je een nieuwe lezer erbij hebt. Je verhaal laten bèta-readen is dus een win-win-win situatie, en het beste is dat het ook nog eens helemaal gratis is!

    Hoe zit het met wachttijden?
    We weten dat de wachttijden de afgelopen periode soms hoog zijn geweest. Dit had te maken met onder andere de verkiezingen, de vakantieperiode en het inwerken van de nieuwe bèta's, maar dat zijn dingen die nu allemaal (grotendeels) weer achter de rug zijn. Uit feedback op het bèta-readen bleek dat veel users graag bij het doen van hun aanvraag een indicatie van de wachttijd zouden krijgen, en dat idee zijn we aan het bespreken. Ondertussen staan we nu echter ook al met een verdubbeld bèta-team voor jullie klaar. Zoals eerder gezegd komen er bovendien erg weinig aanvragen binnen, wat betekent dat dit een ideaal moment kan zijn om juist wél een hoofdstuk op te sturen. Bij een extra korte wachtrij, ben jij extra snel aan de beurt.

    Wat voor conclusie moet ik hieruit trekken?
    Je moet natuurlijk niets, maar het is heel simpel: heb je nog een hoofdstuk liggen waar je feedback op wilt? Heb je een spellingcontrole nodig die meer van zinsbouw weet dan Word? Wil je je lokale bèta-reader blij maken? Overweeg dan een bèta-aanvraag te doen. ^^

    Alvast bedankt,
    de bèta's


    Wij helpen met het schrijven van stories!

    Frodo schreef:
    (...)
    Kunnen de nieuwe beta's dan niet de oude aanvragen ook doen? Als er mensen zijn die al zo lang wachten..

    Ik weet natuurlijk niet hoe dat zit, maar ik zou het ook niet erg leuk vinden als mijn "oude" aanvraag niet meer behandeld zou worden. Ik heb het dan toch niet voor niets ingeleverd, of wat?


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Frodo schreef:
    (...)

    Kunnen de nieuwe beta's dan niet de oude aanvragen ook doen? Als er mensen zijn die al zo lang wachten..


    Alle "oude" hoofdstukken die nog niet teruggestuurd zijn, zijn wel geaccepteerd. De bèta-readers, zowel oud als nieuw, zijn er dus mee bezig. De oudere hoofdstukken worden altijd eerder geaccepteerd dan de nieuwere hoofdstukken, we slaan er zeker geen over! Op dit moment zijn er heel weinig aanvragen die niet in behandeling zijn, terwijl we er zeker meer aankunnen, vandaar onze oproep.


    Mhm?

    Transcend schreef:
    (...)
    Ik weet natuurlijk niet hoe dat zit, maar ik zou het ook niet erg leuk vinden als mijn "oude" aanvraag niet meer behandeld zou worden. Ik heb het dan toch niet voor niets ingeleverd, of wat?


    Dat bedoelde ik niet (: ik bedoel juist dat de oude aanvragen zo snel mogelijk behandeld moeten worden. Wat dus duidelijk al gebeurd, zoals Barrel zegt.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    (...)
    Dat bedoelde ik niet (: ik bedoel juist dat de oude aanvragen zo snel mogelijk behandeld moeten worden. Wat dus duidelijk al gebeurd, zoals Barrel zegt.

    Ik zei ook niet dat ze dat doen, ik zei dat ik het niet fijn zou vinden. ((:


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Wat is eigenlijk de termijn waarbinnen bèta's de geaccepteerde aanvraag moeten afronden? Zondag is een van mijn aanvragen in behandeling genomen, maar ik heb nog niets vernomen. Just curious, het heeft geen haast.


    oi, suzy

    JamesPotter schreef:
    Ik kan het andere topic niet meer vinden, maar doen jullie nog steeds hele verhalen controleren? c;


    Gezien hier geen antwoord op gekomen is


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    JamesPotter schreef:
    (...)

    Gezien hier geen antwoord op gekomen is


    Je hebt er overheen gelezen denk ik. (:

    Square schreef:
    (...)

    Het korte antwoord (voor jou en alle andere mensen die dit willen weten): op dit moment even niet, maar het komt er binnenkort weer aan!

    Het langere antwoord: het topic waar je het over hebt (bèta-begeleiding bij een volledig verhaal) is automatisch gesloten omdat er zes maanden niet meer was gereageerd. Dit was ons al eerder opgevallen, maar door de komst van de nieuwe bèta's hadden we tijdelijk andere prioriteiten. We zijn wel van plan een doorstart met dit project te maken, maar voordat we dat doen willen we alles even voor onszelf op een rijtje zetten, om te zien of we mogelijk iets kunnen verbeteren. Er komt waarschijnlijk een nieuw topic. We zullen hier een linkje voor jullie plaatsen als het zover is. ^^


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    (...)


    Haha, je was me letterlijk een minuut voor met quoten. :Y) Maar dat was inderdaad het antwoord! Tenzij je nog verdere vragen had, Femke?


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Haha, je was me letterlijk een minuut voor met quoten. :Y) Maar dat was inderdaad het antwoord! Tenzij je nog verdere vragen had, Femke?


    In het leven moet je snel zijn! (wbw)

    Sorry voor dit off-topic. :x


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ohh hahah, sorry! Bedankt voor het antwoord c; en @Inge, nee dat was het c;

    [ bericht aangepast op 3 nov 2017 - 19:54 ]


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ik zou met alle liefde voor elk hoofdstuk een beta aan vragen, maar mijn verhaal staat niet op Quizlet :) Dus aan mij heb je niets ben ik bang 😧


    SIC | PARVIS | MAGNA

    Klein vraagje: Hoe lang schatten jullie de wachttijd momenteel ongeveer? Ik heb namelijk al een tijd geleden een hoofdstukje ingediend en die is ook al lang in behandeling en ik was benieuwd wanneer ik feedback kan verwachten.
    Misschien sowieso wel een leuk ideetje om bij het indienen van een aanvraag een indicatie te geven van de wachttijd.

    Heel fijn dat jullie dit doen, tho! Ik ben jullie dankbaar!


    look at the stars, look how they shine for you;

    Polar schreef:
    Klein vraagje: Hoe lang schatten jullie de wachttijd momenteel ongeveer? Ik heb namelijk al een tijd geleden een hoofdstukje ingediend en die is ook al lang in behandeling en ik was benieuwd wanneer ik feedback kan verwachten.
    Misschien sowieso wel een leuk ideetje om bij het indienen van een aanvraag een indicatie te geven van de wachttijd.

    Heel fijn dat jullie dit doen, tho! Ik ben jullie dankbaar!


    Ik ben zelf geen beta, maar ik heb gemerkt dat het meestal vrij snel geaccepteerd word, binnen een week toch zeker en dat het een week of 2 duurt voor je een hoofdstuk terug krijgt. (dus ongeveer 3 weken totaal) Al heb ik op dit moment een hoofdstuk dat al een langere tijd in behandeling staat.
    Vroeger duurde het een week of 2 voor het in behandeling genomen werd en kreeg je het vrij snel terug; binnen een dag of soms binnen 2-3 dagen nadat het in behandeling genomen was. Maar dit is mijn eigen ervaring. Al mijn aanvragen zijn trouwens Engels, dus misschien dat Nederlandse aanvragen anders zijn/ andere wachttijden hebben.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Kleine update:
    Ik heb vanmiddag mijn bèta-aanvraag terug gekregen, dus mijn vraag kan als niet verzonden beschouwd worden hehe


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ik heb zelf wel iets dat ik in wil sturen (het is in het Engels), maar dat is een SA die ik voor iemand heb geschreven. Dus, eigenlijk zou ik die wel snel weer terug willen krijgen, zodat er zo nodig nog wat aan te veranderen valt.


    Quiet the mind, and the soul will speak.