• Ik heb er nog geen topic over gezien, dus hier is er eentje, want november komt er weer met rasse schreden aan. Minder dan een maand! :9~ Als de inhoud van dit topic iemand erg bekend voorkomt is dat omdat ik mijn eigen lay-out van het eerste topic van NaNo 2016 exact heb gekopieerd, haha, vergeef me.

    ---


    Wat is NaNoWriMo?
    NaNoWriMo staat voor National Novel Writing Month. Het is de bedoeling dat je binnen een maand, tussen 1 en 30 november, 50.000 woorden schrijft. Dat komt neer op 1.666 woorden per dag.


    Hoe kan ik meedoen?
    Door je aan te melden op nanowrimo.org! Of, voor mensen onder de achttien die niet voor de volle 50k willen gaan, bij de Young Writers Program afdeling van NaNo. Vanaf 1 november kun je op de site bijhouden hoeveel woorden je al hebt geschreven. Je krijgt ook af en toe bemoedigende berichtjes of schrijftips en er is een forum vol andere schrijvers. (:



    FAQ
    [list][*]Moet ik mijn verhaal op de website zetten?
    Nee. Sterker nog, dat kan niet eens. Je schrijft het verhaal niet op de site zelf, maar in Word, op papier, op Q of ergens anders waar jij normaal gesproken schrijft. Het enige wat je met je verhaal moet doen op de site, is iedere dag aangeven hoeveel woorden je hebt. Als je wint, krijg je aan het einde van de maand een badge.

    [*]Kan ik een ander wordgoal nemen dan 50k?
    Dat kan, maar als ik me niet vergis is het alleen bij Camp NaNo (NaNoWriMo in de zomer) mogelijk om dat ook echt in te voeren op de site. In november moet iedereen automatisch voor 50.000 woorden gaan. Je kunt natuurlijk alsnog voor jezelf een ander doel nemen. Je krijgt dan alleen niet de officiële status van "winnaar" op de NaNo site. (De uitzondering is het Young Writers Program, waar je wél zelf een doel kunt kiezen in november.)

    [*]Waar staat k voor?
    1.000 woorden. 50k zijn dus 50.000 woorden.

    [*]Mag ik fanfic/in het Engels/meerdere verhalen/... schrijven?
    Ja! Je mag helemaal zelf weten hoe je die 50k invult. [/list]


    Quizlet users die meedoen
    Q naam | NaNo naam | Titel verhaal
    Square | Squares | Brokeback Twilight
    Andraste | Veerlaa | Days long gone
    Eon | MayLynn | Wij slapen niet
    Ryuji | Nolanverse | ???
    Polar | Annataart | Soms ook niet (15k doel)
    OperaGhost | ? | SOTY inzending
    Slughorn | Lovepan | Kinderen van de Zon - SotY
    Manoeuvre | Vaitille | Hemelvuur
    Frodo | Philyra | *wenkbrauwwiebel*
    Bibliophile_ | Persephone's lullaby | All The Light You Cannot See
    SergeantBarnes | VibraniumAndBulletMarks | TBA
    Necessity - Contritus_Angelus - Rebel (20k doel)
    Centurio | Hedone (YWP) | De strijd voor het goede (15k doel)
    xTrueStoryx | ? | Val in het diepe
    Ohanaa | McAbbs | Damned If You Do
    Dauphine | ? | ?
    Tubbietoost | Irmiej | Een nieuw begin
    Wishmonger | Faelain | Ruins / Voorlopig titelloos
    Kiliphilia | Himies | Traan der Ware liefde
    Remiinds | Motiivated | ??
    Cunning | Cunning | ?
    Amethyst_ | Amethia (YWP) | nog niet besloten (15k doel)
    Wiarda | Wiarda | Jeuk
    LaLoba | Amber_2404 (YWP) | Het Instituut
    Cami | xSofie | Kus me voor je gaat.
    Spotgaai | Spotgaai | Het laatste plan
    Spideyman | FlTZHERBERT | Unmasked
    Jaimes | Jaimmmy | Nog te bepalen
    MacTavish | geen Nano account | De Bondgenoot (15k doel)
    2017 | Roosje_8 | ***
    Eledhel | Oppugno | title unknown (25k doel)
    AdoreDelano | Crushed | Hechtingen
    Corday | Peblesse | Als de hemel valt/+ nog een ander verhaal zonder titel
    DreamerN | DreamerN | The Supergirl next door (20k doel)
    Tulua - Tulua - Van alles en nog wat
    Catmint | SoulKey | Ultima Ratio (5k doel)


    Quizlet users die niet meedoen, maar wel cheerleaden
    Prongspotter
    JamesPotter
    Devitt


    Zijn er meer Q'ers die al weten dat ze weer deelnemen? Laat hier je NaNo account en de titel van je verhaal achter. ^^

    [ bericht aangepast op 3 nov 2017 - 16:15 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik heb de beginpost bijgewerkt! Net als een hoop mensen heb ik nog geen idee wat ik eigenlijk ga schrijven (er zijn wel opties, maar niets daarvan lijkt echt ideaal), dus dat wordt nog spannend, maar we komen er wel uit, haha. (fish)


    @Laura: Jaaa, NaNo gebruiken voor een SOTY eindsprint is een erg goed idee. Dat komt zo mooi uit ieder jaar. *O*

    @Froukje: Cheerleaders zijn 100% welkom en ook erg belangrijk! Wacht, ik zal je zelfs een ereplekje geven in de beginpost.

    @Jaimy: Omg hoi. Ik heb het gevoel dat ik jou al heel lang niet meer heb gezien, haha. :9~

    @Danique: Dat kan alleen bij Camp, voor zover ik weet! November NaNo is gewoon één gigantische groepsactiviteit waarbij iedereen verward door elkaar heen rent zonder duidelijke hutjesindeling. :'D

    @Veerle: Ik overweeg al een paar jaar om toch een keer naar een van de meetings te gaan, maar ik ben het eigenlijk niet van plan, voorlopig, nee. Ik zou niet eens weten waar de kick-off(s?) zijn, eigenlijk. (krul)

    @Bes: Dit gaat raar klinken, maar ik ben ook oprecht erg verbaasd dat je blijkbaar voor het laatst hebt meegedaan in 2012. Voor mijn gevoel heb ik je veel vaker dan dat in NaNo topics gezien, maar misschien is dat gewoon iets wat ik me inbeeld. (nerd)


    En ik hoop dat iedereen die het druk heeft de tijd kan vinden tussen school of werk of sociale levens door. Ik wens jullie allemaal onverwacht veel vrije avonden toe. :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Ik heb de beginpost bijgewerkt! Net als een hoop mensen heb ik nog geen idee wat ik eigenlijk ga schrijven (er zijn wel opties, maar niets daarvan lijkt echt ideaal), dus dat wordt nog spannend, maar we komen er wel uit, haha. (fish)


    @Laura: Jaaa, NaNo gebruiken voor een SOTY eindsprint is een erg goed idee. Dat komt zo mooi uit ieder jaar. *O*

    @Froukje: Cheerleaders zijn 100% welkom en ook erg belangrijk! Wacht, ik zal je zelfs een ereplekje geven in de beginpost.

    @Jaimy: Omg hoi. Ik heb het gevoel dat ik jou al heel lang niet meer heb gezien, haha. :9~

    @Danique: Dat kan alleen bij Camp, voor zover ik weet! November NaNo is gewoon één gigantische groepsactiviteit waarbij iedereen verward door elkaar heen rent zonder duidelijke hutjesindeling. :'D

    @Veerle: Ik overweeg al een paar jaar om toch een keer naar een van de meetings te gaan, maar ik ben het eigenlijk niet van plan, voorlopig, nee. Ik zou niet eens weten waar de kick-off(s?) zijn, eigenlijk. (krul)

    @Bes: Dit gaat raar klinken, maar ik ben ook oprecht erg verbaasd dat je blijkbaar voor het laatst hebt meegedaan in 2012. Voor mijn gevoel heb ik je veel vaker dan dat in NaNo topics gezien, maar misschien is dat gewoon iets wat ik me inbeeld. (nerd)


    En ik hoop dat iedereen die het druk heeft de tijd kan vinden tussen school of werk of sociale levens door. Ik wens jullie allemaal onverwacht veel vrije avonden toe. :Y)


    De kick-off is echt super gezellig. De kick-off en the thank god its over parties zijn altijd in Utrecht bij de Florin. De Write-in meetings zijn door het hele land. Je moet je overigens wel aanmelden voor de kick-off etc. Meetings zijn wat laagdrempeliger. Alle info os te vinden in ons regionale forum op NaNo. c:


    The truth is out there.

    @ Inge; ik heb andere jaren niet meegedaan maar wel de topics binnengehopt om te cheerleaden haha, dus waarschijnlijk komen je hersenspinsels daarvan :Y)


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    @Inge: Hahahaha wat leuk! *O*


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vooruit, ik doe toch mee :')

    Met een persoonlijk doel van 20.000, omdat 50.000 echt veel te veel gaat worden:
    Necessity - Contritus_Angelus - Rebel

    (Het is hetzelfde verhaal als vorig jaar zie ik nu net :') hoezo, ik heb er al lang niet meer aan gewerkt?)

    [ bericht aangepast op 6 okt 2017 - 14:27 ]


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Ik doe mee met het Young Writers Program! Mijn accountnaam is Hedone en mijn goal is 15k woorden, 500 per dag. Ik hoop dat het lukt, maar als het wel lukt, dan ben ik echt supertrots op mezelf. En ik heb nu al een goed plot bedacht, dus ben goed op weg!

    Centurio | Hedone | De strijd voor het goede | 15k woorden.

    [ bericht aangepast op 6 okt 2017 - 16:16 ]


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Ah wat tof!!

    Ik ga niet echt meedoen op de klassieke manier, maar op 24 november wil ik de nieuwe versie van mijn manuscript naar LS sturen, dus ik denk dat ik voor die tijd ook maar even drie weken ga huilen schrijven?


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ja! Ik ga ook weer meedoen, voor de vierde keer op een rij.

    xTrueStoryx

    En de titel volgt nog.

    Hoe werken jullie? Nieuw verhaal? Met of zonder plan?
    Altijd zo fijn dat Nanowrimo start in mijn tentamenweken... *Not*

    Is het verplicht om je aan te melden op de site of kan ik hier ook mijn voortgang posten (wat, naar ik aanneem, ook de bedoeling is)?


    oi, suzy

    MacTavish schreef:
    Is het verplicht om je aan te melden op de site of kan ik hier ook mijn voortgang posten (wat, naar ik aanneem, ook de bedoeling is)?


    Het is niet verplicht, maar het geeft voor mij altijd wel een extra stukje motivatie en achteraf voldoening. Ook heb je daar een leuk forum en regelmatig Wordwars (binnen een bepaalde tijd zoveel mogelijk schrijven.

    YAAAAAAAS

    Ohanaa ¤ McAbbs ¤ Meerdere verhalen


    all because i liked a girl

    Hoi ik wil graag meedoen, maar heb advies nodig. Ik heb enkele verhalen die ik graag wil uitwerken, maar ik weet niet welke ik moet kiezen en ik kan ze helaas niet allemaal uitwerken.
    Zie spoiler voor uitleg verhalen:
    1 De Grenswachter:

    Brazil heeft gezworen de grens tussen het Romeinse en Germaanse rijk te behouden nadat zijn dorp bruut was aangevallen en uitgeroofd toen hij jong was. Hij is berucht onder de Romeinen als de Grenswachter en dood iedere Romein die maar één stapje over de grens zet.
    Ik wil iets doen met zijn zusje, die verdwenen is na de aanval toen hij jong is, maar hij nooit heeft gevonden en ik wil hem eigenlijk naar een grote Romeinse stad trekken, waar iets bijzonders gaat gebeuren (liefde, verraad en al dat soort dingen).

    2 For the Dancing and the Dreaming (Fanfic HTTYD)
    Stoick Haddock is a beloved young man in the village of Berk. He is everything what a son of the chief has to be.
    But Stoick disagrees with his father's choice to marry him off to the daughter of the Bezerkertribes' chief.
    After a fight, Stoick dwells around the forest, he runs into Valhallarama. She seems flabbergasted that he finds her in this place.

    Engels verhaal, wat een uitdaging voor me wordt en de eerste keer dat ik uit mijn fandom stap (ik schrijf normaal alleen HP of OP). Ik heb een idee voor dit verhaal, maar weet nog niet precies wat ik er mee wil, dus moet ik dit ook weer gaan plannen en alles.

    3 The Truth Beneath the Rose
    [naam] is de dochter van de koning van [naam], een welvarend land. Ze hebben geen oorlog met hun
    buurlanden en alles loopt voorspoedig in het land.
    Totdat de koning plotseling overlijd en [naam] er helemaal alleen voor staat. Ze is namelijk nog niet
    getrouwd en het is normaal dat een dochter haar vader opvolgt.
    Nadat [naam] tot koningin is gekroond gaat alles mis. Alle oogsten mislukken en er komt een
    hongersnood.
    En de schatkamer blijft niet voor altijd vol...

    Zoiets, dit is een oud verhaal, wat ik opnieuw wil gaan fixen. Het heeft te maken met een keizerrijk wat naast hun rijk ligt en mysterieuze rozen die ze telkens vindt rond haar kasteel, voor, tijdens en na haar kroning. Idunno, ik moet dit ook nog beter uitwerken x'D

    4 Letting You Go (werktitel)
    Julia More is een jonge vrouw van 25 jaar. Ze heeft net haar ouders verloren tijdens de Amerikaanse burgeroorlog. Ze
    moet in haar eentje een herberg runnen en haar kleine nichtje van 5 opvoeden. Ze denkt dat ze
    geen man nodig heeft, omdat die alleen nog maar meer voor problemen zorgen.
    Maar alles verandert als er twee vreemde mannen in haar herberg arriveren.

    Lang verhaal kort: een van de mannen fixt haar, hij is een Bounty Hunter dus moet weer verder, raakt in gevecht en wordt voor dood aan gezien. Geen idee wat ik er verder mee ga doen, want dat heb ik dus ook nog niet uitgepland, lawl.


    Omijngod ik ben even mijn oude backups aan het doorkijken en wat de neuk heb ik allemaal voor ideeën in mijn hoofd gehad, niet normaal.

    Ohja, als je ook maar het in je hoofd krijgt om eender van deze ideeën over te nemen:


    Nee grapje, maar ik verzoek jullie vriendelijk om deze ideeën niet over te nemen.

    [ bericht aangepast op 11 okt 2017 - 0:13 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    -

    [ bericht aangepast op 15 okt 2017 - 13:50 ]


    oi, suzy

    xTrueStoryx schreef:
    Ja! Ik ga ook weer meedoen, voor de vierde keer op een rij.

    xTrueStoryx

    En de titel volgt nog.

    Hoe werken jullie? Nieuw verhaal? Met of zonder plan?
    Altijd zo fijn dat Nanowrimo start in mijn tentamenweken... *Not*

    ik gebruik altijd een uitgebreide 'handleiding' voor mijn verhaal, anders heb ik geen houvast.


    oi, suzy

    xTrueStoryx schreef:
    Ja! Ik ga ook weer meedoen, voor de vierde keer op een rij.

    xTrueStoryx

    En de titel volgt nog.

    Hoe werken jullie? Nieuw verhaal? Met of zonder plan?
    Altijd zo fijn dat Nanowrimo start in mijn tentamenweken... *Not*

    Dit jaar ga ik verder met het verhaal van vorig jaar. Toen heb ik wel wat nieuws geschreven. In principe werk ik met een plan, maar die is inmiddels zo anders geworden dat ik daar niet meer aan vasthoud :') ik weet een aantal scènes die moeten gebeuren en ga gewoon de tussenstukken zonder voorbereiding schrijven. Oftewel, de meest onhandige manier om te schrijven dus :')


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.