• Hooi,

    Voor mijn profielwerkstuk vergelijk ik de uitkomst van de Goodenough-test met de uitkomst van een IQ-test. De Goodenough test is een tekentest waarbij kinderen een mens moeten tekenen. Na het analyseren van zo'n tekening kom je op een intelligentiequotiënt uit (dus als het ware hoe slim het kind is aan de hand van de tekening). De uitkomst hiervan wil ik dus vergelijken met het daadwerkelijke IQ. Nu is het heel moeilijk kinderen te vinden die een IQ-test hebben gedaan (die kan ik immers niet zelf afleggen) en veel speciale basisscholen willen ook niet meewerken, dus ik dacht dat ik het misschien hier nog zou kunnen proberen. Ik zoek dus kinderen van 6 t/m 11 jaar die een IQ-test hebben gedaan. Als je zo iemand kent, kun je me een bericht sturen en dan leg ik het verder uit. Misschien heb je vroeger zelf ook wel een IQ-test gedaan. Als je toevallig een menstekening van dezelfde tijd hebt, mag je die ook sturen!!

    Alvast heel erg bedankt voor het meewerken of in ieder geval dit lezen! Je bent echt fantastisch als je kan helpen want de deadline is over een paar weken en ik heb dus bijna NIKS (halp)

    Groetjesss

    (Ps. Omdat IQ privacygevoelige informatie is, anonimiseer ik alles)


    Sometimes we will die and sometimes we will fly away.

    Aune schreef:
    (...)
    Dit en ik was negen :Y)


    Oeh top, heb je nog een menstekening van rond die tijd?


    Sometimes we will die and sometimes we will fly away.

    M0NA schreef:
    Ik kan wel mijn zusje een mens tekening laten maken? Ze is 6,5. Maar heeft geen iq test gedaan tho.


    Oh, dan kan het niet helaas!


    Sometimes we will die and sometimes we will fly away.

    Ik heb er zelf eentje jaaaaaaaren geleden gedaan. Kwam op 99 uit


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    BabyDriver schreef:
    Ik heb er zelf eentje jaaaaaaaren geleden gedaan. Kwam op 99 uit


    Oeh super, hoe oud was je toen? Als je een menstekening uit dezelfde tijd hebt, zou je die dan kunnen sturen in een privébericht?


    Sometimes we will die and sometimes we will fly away.

    Ik heb geloof ik ook wel eens iemand over die eerste gehoord. Ik was denk ik 9 en een meisje zei dat ze konden zien aan dat het hoofd relatief klein was in de tekening, vond ik bullshit toen (ik hield toen al van Chibi :) ).Waarschijnlijk is die test wel wat ingewikkelder dan alleen dat en kon mijn klasgenoot niet heel goed uitleggen.
    Mijn broertje en zusjes hebben een IQ test gedaan, ik niet. Mijn jongste zusje had 142 geloof ik, van de rest weet ik het niet maar het zal wat lager liggen.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Fennec schreef:
    Ik heb geloof ik ook wel eens iemand over die eerste gehoord. Ik was denk ik 9 en een meisje zei dat ze konden zien aan dat het hoofd relatief klein was in de tekening, vond ik bullshit toen (ik hield toen al van Chibi :) ).Waarschijnlijk is die test wel wat ingewikkelder dan alleen dat en kon mijn klasgenoot niet heel goed uitleggen.
    Mijn broertje en zusjes hebben een IQ test gedaan, ik niet. Mijn jongste zusje had 142 geloof ik, van de rest weet ik het niet maar het zal wat lager liggen.


    Oehhh geweldig! Zou je ze kunnen vragen een menstekening te maken? (Er is geen tijdslimiet btw, maar meestal doen kinderen 10 tot 20 minuten over een tekening). Of misschien hebben ze nog eentje liggen? Zou je dan de tekeningen en de IQ's in een privébericht naar me kunnen sturen? Dat zou fantastisch zijn:)

    [ bericht aangepast op 21 sep 2017 - 12:04 ]


    Sometimes we will die and sometimes we will fly away.

    -

    [ bericht aangepast op 21 sep 2017 - 12:03 ]


    Sometimes we will die and sometimes we will fly away.

    ESCAPlST schreef:
    (...)

    Oehhh geweldig! Zou je ze kunnen vragen een menstekening te maken? (Er is geen tijdslimiet btw). Of misschien hebben ze nog eentje liggen? Zou je dan de tekeningen en de IQ's in een privébericht naar me kunnen sturen? Dat zou fantastisch zijn:)

    Ik moet even vragen of zij er nog wat heeft liggen, inmiddels is ze 16. Ik geloof dat ze ergens rond haar 10e de test had gedaan. Ik vind het heel jammer dat ik er nooit een heb gedaan, want ik zou zo een paar oude mensentekeningen van mezelf tevoorschijn kunnen halen.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Fennec schreef:
    (...)
    Ik moet even vragen of zij er nog wat heeft liggen, inmiddels is ze 16. Ik geloof dat ze ergens rond haar 10e de test had gedaan. Ik vind het heel jammer dat ik er nooit een heb gedaan, want ik zou zo een paar oude mensentekeningen van mezelf tevoorschijn kunnen halen.


    Super! En je broertje en andere zusje(s)?


    Sometimes we will die and sometimes we will fly away.

    ESCAPlST schreef:
    (...)

    Als je nog een tekening hebt van toen je 5 of 6 was, dan kan het nog! Er mag maximaal 2 jaar tussen zitten

    In geloof het wel, maar ik ben vandaag niet meer thuis en ik heb ten vroegste maandag tijd om eens te kijken. Ik doe het zo snel mogelijk ^^


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Ik heb één afgelegd. Ik geloof dat ik destijds een jaar of zeven/acht was.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Klaar schreef:
    Ik heb één afgelegd. Ik geloof dat ik destijds een jaar of zeven/acht was.


    Als je nog een menstekening uit die tijd hebt, zou je die dan samen met je IQ in een privébericht willen sturen? (:

    [ bericht aangepast op 22 sep 2017 - 10:22 ]


    Sometimes we will die and sometimes we will fly away.

    Motunui schreef:
    (...)
    In geloof het wel, maar ik ben vandaag niet meer thuis en ik heb ten vroegste maandag tijd om eens te kijken. Ik doe het zo snel mogelijk ^^


    Super!!


    Sometimes we will die and sometimes we will fly away.

    Jongens mijn deadline is volgende week helaas al. Heeft iemand nog wat?


    Sometimes we will die and sometimes we will fly away.