• Ik irriteer me een beetje aan dat er rpg's worden opgezet, iedereen er in eerste instantie heel enthousiast op reageert, maar vervolgens een paar users afhaken en maar een paar mensen over blijven om te reageren. Naar mijn mening als je met een rpg meedoet, probeer dan in ieder geval 1 post te schrijven en ik vind het excuus 'ik kan er niet inkomen' of 'ik heb echt geen inspiratie' een beetje slap. Daar kun je altijd users of hulp voor vragen.

    Vervolgens worden er snel weer nieuwe rpg's opgezet, gemaakt door die afhakende users of de users die in eerste instantie niet meer meedoen met die oude rpg's doen hier wel aan mee. Dan vraag ik me af waarom. Het heeft naar mijn mening niet zoveel zin om weer een nieuw rpg aan te maken en dan te hopen dat het wel met deze lukt. Als mensen zich meer inzetten (ook al kunnen ze een tijd niet schrijven) zouden de rpg's het langer volhouden.

    Ik pleit dan ook voor: minder rpg's, meer activiteit in de rpg's (-> dit leidt tot rpg's die het langer volhouden)
    Ik hoop dat mensen door dit berichtje hier meer op gaan letten.


    Aan niets denken is ook denken.

    Ik doe over het algemeen mijn uiterste best om RPGs actief te worden en reageer zo lang mogelijk, maar ik heb me de laatste tijd uitgeschreven vanwege onder andere persoonlijke redenen en ik denk dat dat voor iedereen zo kan zijn. Natuurlijk is het leuk als RPGs actief blijven, maar dat lukt niet altijd en forceren heeft ook geen zin, hoe jammer het ook is. Ik denk dat keuzes van anderen respecteren het belangrijkste is, want ik krijg vrij weinig zin in RPGen als ik constant gepusht ga worden om te posten terwijl dat misschien even niet gaat vanwege welke reden dan ook.

    [ bericht aangepast op 9 aug 2017 - 13:17 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Micaela schreef:
    (...)

    Oh nee, dat was zeker niet mijn bedoeling!!!
    Het is meer dat ik me daarover verbaas.


    Had dat dan even beter uitgelegd.

    + agreed met Verkleurd

    [ bericht aangepast op 9 aug 2017 - 13:16 ]


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Hopps schreef:
    (...)

    Had dat dan even beter uitgelegd.


    Dat spijt me zeer, dat ligt dan waarschijnlijk aan hoe ik dingen formuleer. Ik dacht dat het wel begrijpelijk over kwam, maar zal er in het vervolg even beter op letten.


    Aan niets denken is ook denken.

    Micaela schreef:
    (...)

    Bedankt voor je tips :3
    Ik denk dat je gelijk hebt dan, als er al naar oplossingen is gezocht, is het meer de verantwoordelijkheid van de users zelf.


    Ik dacht zelf aan een kleine melding (een klein icoontje ergens in een rechterbovenhoek, het moet niet te irritant worden) waarmee je users er op kan wijzen dat ze nog moeten reageren bij een rpg. Maar het moet natuurlijk niet als vervelend worden gezien, misschien dat er ook een optie is om die meldingen uit te zetten.


    Bij RPG's die dood dreigen te lopen kan de TS altijd zelf berichten sturen of mensen nog zin hebben ja / nee. Ik zelf vind het behoorlijk naar als ik een bericht krijg van: 'ga je nog posten?', helemaal als ik al in het praattopic heb aangegeven waarom ik niet post.


    Beauchamp schreef:
    (...)

    Bij RPG's die dood dreigen te lopen kan de TS altijd zelf berichten sturen of mensen nog zin hebben ja / nee. Ik zelf vind het behoorlijk naar als ik een bericht krijg van: 'ga je nog posten?', helemaal als ik al in het praattopic heb aangegeven waarom ik niet post.


    Dit. Ik hoef niet gepusht te worden...


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Micaela schreef:
    (...)

    Bedankt voor je tips :3
    Ik denk dat je gelijk hebt dan, als er al naar oplossingen is gezocht, is het meer de verantwoordelijkheid van de users zelf.


    Ik dacht zelf aan een kleine melding (een klein icoontje ergens in een rechterbovenhoek, het moet niet te irritant worden) waarmee je users er op kan wijzen dat ze nog moeten reageren bij een rpg. Maar het moet natuurlijk niet als vervelend worden gezien, misschien dat er ook een optie is om die meldingen uit te zetten.


    Niet om bot over te komen, maar ik denk dat niemand op zo'n melding zit te wachten.


    16 - 09 - '17

    Ik denk dat het algemene punt van een RPG plezier is en dat niemand het tegen zijn zin doet.
    Als je zo'n melding gaat invoeren, neemt dat het hele punt weg en voelt het meer aan alsof het echt moet, snapjewel. Dan gaan mensen steeds meer twijfelen over het joinen.
          Niet iedereen kan altijd posten — dat is gewoon zo. Ik ben ook niet de snelste poster en daar ben ik me zeer bewust van, maar de constante stroom aan herinneringen en "jij moet dit, jij moet dat" hoort hier gewoon niet. Niemand heeft zich hier geregistreerd voor dat soort dingen.


    Heaven is a place that we all have

    Soms hebben mensen gewoon geen inspiratie meer, kan geveuren toch? Beter dat deze zich dan uitschrijft zodst iemand anders misschien nog mee kan doen, dan helemaal niks zeggen.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Cranston schreef:
    Soms hebben mensen gewoon geen inspiratie meer, kan geveuren toch? Beter dat deze zich dan uitschrijft zodst iemand anders misschien nog mee kan doen, dan helemaal niks zeggen.


    Dat sowieso.

    Het is duidelijk dat het melding-idee, niet zo'n goed idee is.


    Aan niets denken is ook denken.

    Ik vind wat je zegt allesbehalve denigrerend! Ik denk ook dat veel mensen zich hier soms van kunnen balen, iedereen stopt namelijk veel tijd in zijn personages en dan is wel het laatste wat je wilt als het na enkele weken stopt! ook de mensen die er later misschien niet meer in komen, dat is natuurlijk jammer maar helaas inderdaad niet zoveel aan te doen. . . Ik denk ook dat heel veel hier schuldig aan zijn dat ze soms er gewoon even niet de tijd of inspiratie voor kunnen vinden, ik daaronder ook!

    Ik zat ooit op een site waar maar drie RPG's tegelijkertijd open mochten staan zodat ze niet dood zouden lopen en geen nieuwe geopend werden — toch werkte dat totaal niet en sterfte de rpg populatie een beetje uit hahaha


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Hopps schreef:
    (...)
    Had dat dan even beter uitgelegd.

    Nee, dit is pas lekker denigrerend.

    Kom op zeg, Micaela legt het misschien niet altijd even lekker uit, maar denigrerend is ze alles behalve.

    Micaela, ik kan er ook wel een beetje inkomen waarom je je zo voelt. Vroeger (dat klinkt zo oud, maar op het begin) werd er een RPG aangemaakt die bleef lopen tot 3 (of meerdere) topics. De vergelijking daarmee is best vreemd, dus ik snap het wel. Alhoewel ze nu wel langere posts schrijven en ik moet zeggen dat ik dat wel fijn vind. Maar ja, ik denk helaas niet dat er iets aan te doen valt. Het moet echt van de mensen zelf komen.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Sacramental schreef:
    (...)
    Nee, dit is pas lekker denigrerend.

    Kom op zeg, Micaela legt het misschien niet altijd even lekker uit, maar denigrerend is ze alles behalve.

    Micaela, ik kan er ook wel een beetje inkomen waarom je je zo voelt. Vroeger (dat klinkt zo oud, maar op het begin) werd er een RPG aangemaakt die bleef lopen tot 3 (of meerdere) topics. De vergelijking daarmee is best vreemd, dus ik snap het wel. Alhoewel ze nu wel langere posts schrijven en ik moet zeggen dat ik dat wel fijn vind. Maar ja, ik denk helaas niet dat er iets aan te doen valt. Het moet echt van de mensen zelf komen.


    Fijn dat je me gedeeltelijk begrijpt. Van die tijd ben ik ook nog haha, vandaar. En dat is waar, het ligt aan de users zelf. Miss is dit gewoon een andere tijd..


    Aan niets denken is ook denken.

    In mijn mening vind ik dat van Micaela geheel begrijpelijk dat ze zo reageert. Alles behalve denigrerend iniedergeval, want ze geeft alleen haar belangrijke punten aan over RPGs. Ze praat niet alsof ze iemand waardeloos vind en aan het kleineren is. Het kwam bij mij over dat Micaela er echt een goede bedoeling mee heeft en heeft zelfs goede, rustige antwoorden gegeven wanneer er 'denigrerend' in de mond werd genomen. Immers waren de woorden 'niet bot' ook al dik gedrukt, dus dat is een letterlijke give-away van 'I don't mean harm.' Ik denk dat ze echt niet de enige is die er aan ergert dat RPGs zo snel doodbloeden.
          Daarnaast zie ik mensen reageren dat ze niet gepusht willen hiervoor, wat begrijpelijk is, maar het is bekend dat er berichten worden rond gestuurd wanneer er een lange tijd mensen niet reageren en met de vraag wanneer iemand gaat reageren hoeft niet altijd 'gepush' te zijn. Het kan ook enthousiasme en interesse zijn, dat zou ik zelf ook zijn, en ik vind het een heel normale vraag om te stellen als je (een tijd) niet gereageerd hebt.
    Er kan heus van tevoren bedacht worden of je hier echt wel zin in hebt e.d. Want je hebt hier ook andere mensen mee, die er veel moeite voor doen en blijven.

    Het is trouwens wel 'irritatie' in je topictitel. Niet 'irratie'. 🙈

    [ bericht aangepast op 10 aug 2017 - 12:03 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Soms betrap ik mij wel op eenzelfde gedachten inderdaad. Ik heb vooral een beetje moeite met de lange rollen, ik schrijf ze graag uit maar als ik dan vervolgens niet tevreden ben over de rol is het moeilijk om dit aan te passen aangezien je al zoveel hebt uitgeschreven. Wat dat betreft vond ik korte rollen juist fijner, aangezien je dan wat meer bewegings vrijheid hebt. Maar goed, ik ben er nu wel aan gewend maar het is voor mij wel een reden waarom ik mij soms uitschrijf als ik niet helemaal blij ben met de rol zegmaar.

    Oh en nog een reden voor mij om te stoppen is vaak de hoeveelheid rollen. Eigenlijk alle RPG's met meer dan tien rollen vind ik vaak onwijs chaotisch in het begin en als je dit niet meepakt val je eigenlijk (voor mijn gevoel) meteen uit de boot. Ik zou veel liever dus wat kleinere RPG's zien, wat ook fijn is aangezien je dan ook wat makkelijker als een groep kunt RPG'en ipv de constante mini-RPG's binnen een RPG. (Klinkt dat logisch?)

    Achja, het zij zo. :3


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Kwangvatar schreef:
    In mijn mening vind ik dat van Micaela geheel begrijpelijk dat ze zo reageert. Alles behalve denigrerend iniedergeval, want ze geeft alleen haar belangrijke punten aan over RPGs. Ze praat niet alsof ze iemand waardeloos vind en aan het kleineren is. Ik denk dat ze echt niet de enige is die er aan ergert dat RPGs zo snel doodbloeden.
    Daarnaast zie ik mensen reageren dat ze niet gepusht willen hiervoor, wat begrijpelijk is, maar het is bekend dat er berichten worden rond gestuurd wanneer er een lange tijd mensen niet reageren en met de vraag wanneer iemand gaat reageren hoeft niet altijd 'gepush' te zijn. Het kan ook enthousiasme en interesse zijn, dat zou ik zelf ook zijn, en ik vind het een heel normale vraag om te stellen als je (een tijd) niet gereageerd hebt.
    Er kan heus van tevoren bedacht worden of je hier echt wel zin in hebt e.d. Want je hebt hier ook andere mensen mee, die er veel moeite voor doen en blijven.



    dit^^
    Ben het ook heel erg eens met je, Micaela. Ik denk dat je je boodschap niet te persoonlijk moet opvatten, maar eerder moet zien als een algemene frustratie, en ik frustreer me er ook over. Wat is het nut van al die dode RPG's, en als je je ergens voor inschrijft moet je je ook er voor inzetten. Er kan altijd wat tussenbeide komen waardoor je even niet kan schrijven, maar ik vind het -oeps- zwak om het eeuwige "geen inspiratie-geen zin" excuus te blijven gebruiken en je dan uiteindelijk uit te schrijven. Het is vrije tijd, dus doe wat je wil, maar je bent wel met een groep bezig hieraan dus je beter inzetten zal absoluut geapprecieerd worden. Misschien ook duidelijk in je RPG topic schrijven wat van de rpg'ers verwacht word, dat wanneer ze kunnen ze minstens zo vaak moeten kunnen schrijven.

    Dit klinkt allemaal wel heel erg aanvallend, oeps, sorry was niet echt de bedoeling!


    groetjes