De vraag is waar ik niet onzeker over ben. Ik ben onzeker over elke stap en hap adem die ik neem. :') Ik ben onzeker over mijn flubberende buik, mijn getekende bovenbenen, mijn net wat te brede voeten, mijn vaak openliggende nagelriemen, mijn te dikke bovenarmen, mijn futloze haar, mijn te grote oren en te in het oog springende neus, mijn smalle lippen, al mijn moedervlekken, mijn onzuivere huid, mijn overhangende oogleden die steeds erger worden, mijn scheefstaande, gelige tanden, mijn lijzige stem, mijn lach, mijn accent, wat mensen van me zouden vinden en over het feit dat ik altijd jonger word geschat. Ik heb altijd het knagende gevoel dat ik nooit echt op ook maar iemands nummer één sta of ooit zal komen en ik ben altijd de saaie persoon met wie het altijd alleen maar de moeite waard is om mee te praten als er voor de rest niemand over is. Ik heb gewoon geen sprankelende persoonlijkheid en al evenmin een leuk uiterlijk om naar te kijken en dan blijft er nul komma nul over en ik ben zo onzeker over mijn toekomst. Blijf ik voor altijd alleen? Krijg ik wel een baan als ik, in alle eerlijkheid, mezelf in ieder geval al nooit aan zou nemen? Als ik het al niet zou willen, waarom zij dan wel. Kan ik dit vakgebied überhaupt wel aan? En jemig, ik ben onzeker over het feit dat ik niets lijk te kunnen. Ik wil gewoon interessant zijn. Ik wil een goede vriendin zijn, een goede dochter, een goede zus. Leuk, sympathiek en spontaan, en het feit dat ik geen van deze dingen ben, maakt me nog onzekerder.
En ik weet diep van binnen dat dit alles belachelijk is, want ik ben een grijze muis en niemand ziet me zelfs nog maar staan, laat staan dat ze zich ook druk maken om mijn onzekerheden. Maar toch. Ik ben zo diep ontevreden met mezelf dat ik me niet kan voorstellen hoe er ooit iets positiefs in me gezien kan worden en die onderzekerheid eist echt zijn tol en is zo vermoeiend.
En dit klinkt allemaal heel zwaar, maar ik vind dit wel een mooi topic, want eenieder die zich in het bovenstaande herkent: je bent niet alleen en mag altijd de weg naar mijn inbox vinden. ^^
She's imperfect but she tries