Wiarda schreef:
Eens. In mijn boekje, is iemand echt verstandelijk gehandicapt op het moment dat hij of zij daarbij (tot welke gradatie dan ook) in het dagelijks leven begeleiding nodig heeft. Het klink misschien wat ruig om zomaar voor iemand te bepalen dat hij of zij geen kinderen zou moeten hebben, maar als iemand niet het overzicht en de zelfstandigheid heeft om zonder hulp te kunnen leven, heeft hij of zij zeker niet het overzicht en de zelfstandigheid om voor een compleet afhankelijk kind te kunnen zorgen.
^^, Dit is dus het geen wat er bedoelt wordt met... Letterlijk dat het niet voor iets of iemand mag zorgen.
Waarom, het heeft begeleiding nodig, nooit eens aan gedacht dat mensen uit EIGEN beweging hulp vragen, begeleiding, het wilt niet zeggen dat ze dan ook maar meteen GEHANDICAPT zijn!!! Ik zelf heb BEGELEIDING 6 uur per week, inclusief een schoonmaakster. Dus uit deze woorden hier boven zou ik ook NOOOIT kinderen mogen/kunnen krijgen en of huisdieren houden, of iets wat mijn leven ook maar even overhoop haalt!!!
ONZIN!! JIJ, als buitenstaander, dus niet de persoon zelf zijt, kan niet zien, voelen, ruiken, wat die persoon zelf in zijn haar mars heeft!! Daarnaast ook nog eens, dat ik het heel erg vind dat mensen maar zomaar BESLISSINGEN willen gaan nemen voor een ander, dus eigenlijk een ander gaan LEVEN van plaats hen eigen leven te leven. Wij, ik, jij, iedereen, kan niet beslissen wat juist goed of slecht voor de persoon is!!
Dat kan alleen, de persoon zelf.. Dus, ik ben ONEENS met de stelling, ging het nu om handicap met vermogen baby, zou ik zeggen EENS, want een baby kan niet voor een baby zorgen.. Maar ook die mensen hebben gevoel, en zullen dat diep in hen ziel meedragen, en zich altijd afvragen waarom zij niet NORMAAL, zoals wij Normaal zien, zijn!!
P.S, niet aanvallend bedoelt, maar jij had gewoon een goed, stuk, waarbij ik kon feedback geven, in mijn woorden..
“It is not despair, for despair is only for those who see the end beyond all doubt. We do not.”